Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Kala
#281509
Gisterenavond hebben ze hier hun eerste zelf samengestelde maaltje gekregen. Ze eten hier al enkele jaren Duck en na bij twee maanden lezen, lezen en nog eens lezen hier voelde ik me zeker genoeg om zelf eens iets samen te stellen. Ze kregen kippendrumsticks, een groentenmix van wortel, witlof en selder en twee hele eieren. De kip heb ik gemalen omdat ze hier nog niet gewend zijn om botten te eten. Ik wil proberen om zo'n twee maaltijden per week zelf samen te stellen en voor de rest blijf ik kvv geven. Ik ben even naar de samenstelling van Duck uitmuntend gaan kijken. Daar zit al vrij veel orgaanvlees en graan in dus dat zijn twee dingen die ik niet in mijn eigen maaltijden ga stoppen.
Ik ben blij dat ik eindelijk de eerste stap heb durven zetten.
Karin
Door Lizzy
#281558
Hoi Karin, hartstikke goed hoor, dat je de stap hebt durven zetten!

Als je huiverig bent om botten te geven, dan kun je ook beginnen met kippennekken. Deze zijn zacht en kunnen echt geen kwaad. Je kunt dit dan langzaam verder uitbouwen. Ook je groentemixen kun je langzaam verder uitbouwen. Ik vind het een zeer goed idee dat je geen graan en geen orgaanvlees gaat gebruiken! Toppie! Ik zou inderdaad kiezen voor gepureerde groentes, vlees en vleesbotten, eieren en eventueel zuivel.
Door Lizzy
#282704
[quote="pippie"]
Ik heb nog geen apparaat om te pureren, mag je ook de kant en klare babyvoeding/groente gebruiken dan ?
Addy
[/quote]

Dat is wel gekookt.... ik ben er persoonlijk niet kapot van. Ipv babyvoeding zou ik dan zelf nog eerder de restjes gekookte groente van mijn eigen maaltijd geven, totdat ik een pureer apparaat had. Nog veel goedkoper ook.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#283008
[quote="Kala"]
De kip heb ik gemalen omdat ze hier nog niet gewend zijn om botten te eten.
[/quote]

Waar maal je die kip mee? Met een keukenmachine of moet je hier een vleesmolen voor hebben?

gr, Angelique
Door Kala
#294875
Waar maal je die kip mee? Met een keukenmachine of moet je hier een vleesmolen voor hebben?

Ik heb een vleesmolen op mijn Kenwood keukenrobot maar die haalt het maar net. De geluiden die die maakt zijn niet gezond dus ik ga een grotere vleesmolen moeten vinden.
Karin
Laatst gewijzigd door Kala op ma 04 apr 2005, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#295647
[quote="Kala"]
Waar maal je die kip mee? Met een keukenmachine of moet je hier een vleesmolen voor hebben?

Ik heb een vleesmolen op mijn Kenwood keukenrobot maar die haalt het maar net. De geluiden die die maakt zijn niet gezond dus ik ga een grotere vleesmolen moeten vinden.
Karin
[/quote]

Om kippenbotten te malen heb je wel een vleesmolen nodig.
Door the dude
#295662
Lizzy, waarom vind je het een goed idee om gene orgaanvlees te geven ?

Ik dacht dat er in orgaanvlees juist veel goede dingen zaten ? (wolven eten ook eerst de organen van een prooi)
Door Lizzy
#295668
[quote="the dude"]
Lizzy, waarom vind je het een goed idee om gene orgaanvlees te geven ?

Ik dacht dat er in orgaanvlees juist veel goede dingen zaten ? (wolven eten ook eerst de organen van een prooi)
[/quote]

Omdat Karin al kant-en-klaar versvlees geeft en hier heel veel orgaanvlees in zit. Als je dan kvv geeft + ook nog eens orgaanvlees in je zelf samengestelde maaltijden, dan wordt het teveel orgaanvlees (en te weinig spiervlees).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door