Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2956303
We hebben een ontplofte 5 kg wegende rode kool uit eigen tuin. Of eigenlijk, 2  ::)
Volgens mij zijn ze niet eetbaar. Maar goed, volgens Leo zijn ze nog eetbaar dus krijgt hij rode kool salade (en heb ik tuinbonen :biggrin2:).
Ik heb wat recepten gezien met rozijnen en appel enzo. Maar heeft iemand nog leuke recepten?
#2956348
Lizzy schreef: We hebben een ontplofte 5 kg wegende rode kool uit eigen tuin. Of eigenlijk, 2  ::)
Volgens mij zijn ze niet eetbaar. Maar goed, volgens Leo zijn ze nog eetbaar dus krijgt hij rode kool salade (en heb ik tuinbonen :biggrin2:).
Ik heb wat recepten gezien met rozijnen en appel enzo. Maar heeft iemand nog leuke recepten?
Wat je er ook mee gaat doen, succes! :biggrin2:
#2956361
Stukje kool (hele lijkt me iets teveel) door de magimix jassen, worteltje er ook door en naar wens een stuk komkommer of een augurkje. Pitjes roosteren, lente-ui in dunne ringetjes, handje peterselie hakken. Dressing maken van dikke Turkse yoghurt, schepje mayonaise en drupje frambozenazijn. Alles door elkaar scheppen en opeten.
Appels en rozijnen mogen er ook door, maar dat doe ik nooit.
#2956473
Zooo, met jullie aanwijzingen heb ik dus echt een gemene rode plofkool salade gemaakt he!! Het smaakt HEERLIJK, echt waar!

Ik heb de kool geraspt. Daar 1 geraspte wortel doorheen gedaan. En 1 bosje salade uitjes. En 1 klein uitje uit de tuin (loei lekker scherp, echt ui!). Dat gemarineerd in balsamico, olijfolie, zout, peper en... een beetje mayo (niet zoveel). Gewelde rozijntjes erbij. En karwij-zaad er doorheen gedaan. En grof gehakte noten.

Thanks :-*
Door sella
#2956486
Lizzy schreef: Zuurkool van maken? Recept Sella, recept ;D ;D ;D

Ik ga er in ieder geval karwij doorheen doen. Enzo.
Staat op brouwmarkt schaaf de kool( witte of de rode kool) doe ze in het vat met fermentatieenzym, goed aanstampen, stenen in het vat leggen en regelmatig aanstampen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door