Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door S
#2955465
Onze Golden pup woont sinds afgelopen vrijdag bij ons en doet het uitstekend, echt een heerlijk manneke! Hij kreeg bij de fokker en dus ook bij ons Pup totaalvoer van Lotgering: 45% rund, 30% lam, 25% kip - 70% spier, 15% orgaan, 15% botten. Nu merk ik dat hij graag ergens aan kluift en hij eet gewoon graag en goed, dus ben ik hier terecht gekomen (haleluja!  ;D) bij het zoeken naar info over BARF. Ik zou binnenkort graag overstappen naar minstens 1x/week BARF en daarna zien we wel hoe het gaat, alleen weet ik niet goed hoe er aan te beginnen omdat hij soms wel hap-slik-weg eet...

Enkele vraagjes:
Mag hij nu al (9 weken oud) 1x/week een sardientje bij de KVV?
Is het nuttig om nu al een groentenmix door de KVV te doen?
Zijn eenden-, kippen- of kalkoennekken een volledige maaltijd of meer een snackje en wat is het verschil tussen de 3 soorten (qua structuur bv.)?
Mag hij al een 'volledig' kwartel?
Vanaf wanneer is het veilig om een grotere vis/diamant duif te geven?
En ook: waar kopen jullie al die dingen?

Zoooooveel vragen, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Alvast heel hard bedankt!
#2955516
Welkom hier!  :)

Een sardientje en groentemix zijn een goede aanvulling op de kvv. Ook zou ik zorgen dat je minstens 4 diersoorten en vis voert, nu voer je er maar 3. Veel mensen voeren liever meerdere merken kvv omdat je dan meer kan afwisselen en je niet afhankelijk bent van de samenstelling van één producent.
Zelf heb ik slechte ervaringen met lotgering en zou het dus niet te vaak voeren.

Op de barfdag(en) kun je diersoorten voeren die niet in de kvv voert, zo heb je weer wat extra afwisseling.  :)
Kwartelbot is zacht dus dat kun je prima voeren aan je pup. Kippen en eendennekken ook maar kalkoennekken kunnen erg hard zijn, zelfs zo hard dat ze niet geschikt voor volwassen honden zijn. Duif is ook best zacht maar veel honden lusten het niet. Shanti snuffelde eraan, probeerde het dapper en spuugde het weer uit.  :biggrin2:
Als je het houd bij 1 of 2 barfdagen hoef je nog niet zo op de percentages te letten. Wel moet je erop letten dat je niet alleen vleesbot (nek, vleugel, poot, karkas) voert maar ook orgaan of spiervlees zodat de ontlasting niet te hard wordt.

Ik bestel bij degomeat (naturis.nu) en via lijntjes op bp. Andere lupa, caroba, herby's versvoer en natural paws. Als je nog niet zoveel wilt bestellen om dingen uit te proberen is caroba wel handig omdat zij al vanaf €25 gratis leveren, bij veel andere is dat pas vanaf €100.
De lijntje hier op bp zijn vaak beter en goedkoper vlees maar meestal wel in verpakkingen van 5 of 10kg.
#2955662
Toen wij begonnen met af en toe barf en de rest kvv heb ik een keer combipakket bij Oervoer besteld. Je krijgt dan allerlei barf dingen en wat enkelvoudige kvv.
Het is niet goedkoop en je betaalt verzendkosten maar ik vond het wel fijn om verschillende dingen uit te proberen  ;D
Bij mij zaten er in ieder geval kvv van konijn en duif in. En wat verschillende visjes, pens en ander orgaan, spiervlees en wat kleiner vleesbot, in ieder geval kippennek en kwartelkarkas.

Nu ik volledig barf bestel ik bij degomeat, caroba en oervoer. Caroba levert inderdaad gratis vanaf 25euro maar bijna alles moet besteld worden per 2,5kg.
Qua kvv hebben wij goede ervaringen met Darf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door