Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2955332
Weet niet of het goed staat hier anders sorry verplaats het dan maar
Maar ik zou zo graag een droogkast willen, zelf maken kan ik echt niet en heb al gekeken op mp maar daar zijn vreselijke schrik prijzen
Weet iemand iets te koop of weet iemand misschien iemand die er 1 zou kunnen maken voor mij uiteraard tegen vergoeding
Misschien dat iemand een handige pappa of opa heeft  :-\
Ik heb nu geelhaar in bench gedaan met klamboe erover en nu ook zeil met dit apen weer maar dat is leuk met 25 graden maar nu word dat niks
Heb wel drogertje maar wil graag groter dingen drogen want met die groters van mij zijn dit hap slik weg dingen wat daar in past
Laatst gewijzigd door kiara op di 15 jul 2014, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Skyline
#2955365
Maar wel te klein als ik zo lees wat zij wilt

In een sedona passen wel wat grotere dingen, maar die kost ook al 400 euro
Gebruikersavatar
Door Thea
#2955391
Wat ze volgens mij bedoelt is wat we hier wel eens hebben gezien een kast met bv 2 bohmann motortjes en rekken waar je wat aan kan hangen  en evt roosters in te plaatsen
Gebruikersavatar
Door kiara
#2955479
Ik heb er waarschijnlijk eentje gevonden
Voormaat tafel model koelkast
Hopelijk wil vriend lief van het weekend halen
Daar kan in wat ik bedoel dus bv geelhaar piemels etc dat voormaat
De bohman is leuk voor snacks maar niet voor het grotere werk of je moet het in stukken knippen en dat wil ik nou juist niet
Dus ik hoop dat het doorgaat ben al beetje blij
Gebruikersavatar
Door kiara
#2955626
Even vraagje aan de mensen die zelf een grote droogkast hebben
Hoe warm moet die zijn?
De bohman word vrij warm 60 graden dacht ik maar dit weet ik niet
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2955631
De Boman wordt rond de 70 graden. Ik heb een Sedona, zo'n grote dus, en die kun je instellen tot max 68 graden. Wil je iets van voedingswaarde overhouden moet je rond de 40/45 graden drogen. Wil je gewoon vol gas drogen dan richting 70 graden. De Sedona staat hier altijd op 68 tenzij er kippennekken in zitten, maar die droog ik eigenlijknooit meer.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2955754
Hij word as zondag gehaald  :D het is er 1 met warmtelamp oudje maar dat geeft niet mag niet klagen voor dat geld 50€
En ik hoef gelukkig niet zelf te halen
Nu nog de ingrediënten aankomen zal niet zo makkelijk zijn dus tips zijn welkom
Floris weet ik
Door orinake
#2955780
ik heb van men oude bohmann (roosters zijn stuk, motor is nog wel goed) een droogkast gemaakt.
Dus gewoon ikeakastje genomen, bovenaan een opening ingemaakt waar de motor van de bohmann in past.
In de legplanken een vierkant uitzagen en kippengaas op nieten.
En zo kan ik 4 - 5kg per keer drogen.
En wat  ik zelf ook een voordeel vind: de voeding word niet gloeiend heet zoals wanneer je de bohmann gewoon gebruikt
Gebruikersavatar
Door kiara
#2956062
Ja maar zo goedkoop als hoe ik er nu aan kom kan je niet zelf voor knutselen
Waar haal jij de spulletjes?
Gebruikersavatar
Door nova
#2956175
Rupa had destijds hier een hele mooie  kast gemaakt, en ook plaatjes hier gezet. Maar  ook weer verwijderd  ::), en dat tegen alle BP regels in  ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2956247
nova schreef: Rupa had destijds hier een hele mooie kast gemaakt, en ook plaatjes hier gezet. Maar ook weer verwijderd ::), en dat tegen alle BP regels in ;)
Hoezo dat? Kan iemand anders toch ook weer profetie van hebben
Dat gaat toch met zo veel dingen hier elkaar helpen
Door ien
#2958390
orinake schreef: ik heb van men oude bohmann (roosters zijn stuk, motor is nog wel goed) een droogkast gemaakt.
Dus gewoon ikeakastje genomen, bovenaan een opening ingemaakt waar de motor van de bohmann in past.
In de legplanken een vierkant uitzagen en kippengaas op nieten.
En zo kan ik 4 - 5kg per keer drogen.
En wat ik zelf ook een voordeel vind: de voeding word niet gloeiend heet zoals wanneer je de bohmann gewoon gebruikt

zou dat ook kunnen met de motor van een oude droogkap??

Ik had al eerder van een oud kastje een droogkastje gemaakt, in de zijkanten vensters gemaakt met gaas en voor maar dan zonder motor. Dat moest drogen door de buitenlucht maar als het te koud is lukt dat niet erg.
Mijn moeder heeft nog een oude droogkap staan waarvan de standaard kapot is maar de kap zelf nog goed die mocht ik van haar hebben dus had al het idee om die in een kast te zetten om zo een betere droogkast te maken.
Ik zal morgen eens even kijken of ik die op bepaalde warmtestanden kan zetten
Door Juul
#2958924
Ja dat kan. Zo één heb ik gehad met behulp van een oude droogkap en een prullenbak. Tot de droogkap het opgaf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door