Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Arkay
#2954421
pff,
graag dat jullie meedenken.
arkay laat de laatste tijd steeds vleesbot liggen, gezaagde geitenrug/geitenkop/kalkoennek maar ook bijv boekmaag/lever
zn verhoudingen in menu zijn 45 vleesbot / 30 spier / 10 orgaan / 10 pens / 5 rest, ongeveer 13,5 kg per week
nu heb ik als vleesbot eendenrug, kalkoennek, lamskarkas (gezaagde ruggen), kipkarkas, kvv van sw

Een gehele schets:
duitse dog, reu
hij is net zeven jaar, weegt denk ik 65+ kg,
heeft altijd een gezwollen vioolklier/wolfsteken,
heeft sinds een tijdje af en toe bloederige afscheiding uit anus wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door prostaat (meestal is er een loopse teef in de buurt),
gebit is niets aan te zien,
hij heeft wel altijd wat last van de warmte alsin hijgen en binnen gaan liggen op de koele plekken.

Wat moet ik hiermee, de dierenarts heeft ivm afscheiding meegekeken maar is ook geen voorstander van sleutelen aan een oudere hond en zou bijv chemisch castreren uit willen proberen, als het dat niet is maar dat er een gezwel zit dan wordt het ... weet ik niet ...
Kan het toch zn leeftijd in combi met de warmte zijn dat hij daardoor geen energie heeft om te knage, dan zou kvv een oplossing kunnen zijn.
menu verhoudingen kunnen natuurlijk veranderd worden, minder bot en evt enkel zachter bot
Ik weet het echt even niet maar voer laten staan is voor hem niet gewoon.
Door charmed
#2954544
Misschien zou je eens een holistisch da met hem kunnen bezoeken. Als hij het altijd warm heeft, dat kan ook de oorzaak zijn van zijn botten laten liggen. Als ze hier te warm zijn, dan eten ze hetgeen wat ze het minst lekker vinden of het meest moeite voor moeten doen, eten ze niet op.

Een holistisch da kan je wellicht bij deze problemen helpen.
Door Lizzy
#2954555
Maar 7 jaar, ook al is het een Dog, is toch niet ZO oud? Niet zo oud dat je hem niet verder kunt laten onderzoeken op de oorzaak van de problemen? Chemische castratie is misschien niet zo'n goed idee, maar een chip?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2954575
Zn moeder is maar 8 jaar en drie maanden geworden en jammer genoeg staat de leeftijd nou eenmaal niet zo heel hoog (9-11 jaar) vanaf 8 jaar worden ze tot de senioren gerekend.

Een chip daar moet ik me inin lezen, ik maak zowiezo een afspraak met de da om alles weer eens na te lopen ivm de vakantie.
Gisteren heb ikzelf (manlief doet dat normaal) zn tanden weer bekeken (vind hij niet zo heel leuk meer, dus wordt weer oefenen) en die mogen wel een beurt hebben er zit wat rommel op sommige.

holistische arts ben ik nog nooit geweest, dus weet ook niet goed het verschil met regulier.
De da die we hebben is er wel een die bijv niet onnodig ent en ontwordt etc, kan het op een simpele manier opgelost dan doen we dat zeker ipv ingewikkeld en heel erg duur (zo'n praktijk hebben we hier ook)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2954642
Of menuwisseling verschil kan maken kom je alleen achter door het uit te proberen. HIer ook oudjes gehad die op het laatst alleen nog zachte botten aten. De rest ging er niet meer graag in, waarschijnlijk door teveel moeite moeten doen, slechtere vertering enz.
Geef de botten eens gemalen c.q. alleen "beginnersbotjes" en kijk wat daarmee gedaan wordt.

Verder vind ik de bloederige afscheiding zorgelijk en zou ik dit verder bekeken willen hebben ondanks dat hij "al" 7 is en zijn moeder met 8 jaar weggevallen is. Dat laatste zegt namelijk niet alles over de levensverwachting van jouw hond en begrijp me niet verkeerd.....maar als "iedereen" met een dog van 7 denkt...zow die is al zo oud, daar doe ik niks mee aan, dan worden ze ook nooit oud. Voordat ik over zou gaan tot chip of chemische castratie op basis van slechts vermoeden dat het de prostaat zou zijn zou ik dit nader bekeken willen hebben.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2954937
Irish schreef: Voor zijn prostaat zou je wellicht pompoenpitolie en zaagbladpalm kunnen proberen. Dat heeft uitstekend geholpen bij mijn oude reu met vergrote prostaat!
Kijk anders ff op google, de geneeskracht van pompoempitten mens en gezondheid! Daar staat heel veel info waar pompoenpitten goed voor is en daar staat idd ook prostaat bij! Maar ook tegen infectie,ontsekingen en nog veel meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door