Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2954908
Borke schreef: @ Kim heerlijk - vakantie!
Wat ga je doen?

@ Kaela, strakke actie om ondanks je vrije dag naar he overleg te gaan, ik ben benieuwd hoe die andere werktijd je bevalt. Waarom wil je eigenlijk later beginnen?

@ Judith en Pauline - ik denk veel aan jullie, jullie verhalen brengen heel veel herinneringen terug. Vooral als je moeder pijn heeft, dat vind ik zo erg.
Heel veel sterkte!

Ik ben sprakeloos, helaas letterlijk  :'(
Ik heb een virus wat op mijn keel is geslagen, enorme keelpijn gehad (nu gelukkig iets beter) en kan bijna niet spreken, duurt al ruim een week.
Moet genezen met volledige stemrust.
Iedereen die mij kent weet hoe lastig dat is voor iemand als ik.
Vorige week was ik er ook hangerig en beroerd van, dat gaat nu wel weer.
Omdat ik zelf bij een arbodienst werk en daar werkgevers en werknemers help hoe om te gaan met ziekte, regel ik dat ook voor mijzelf.
Ziek gemeld ben ik dus niet, ik werk van huis uit, regel alles via de mail en vraag collega's om andere dingen te doen. Best raar eigenlijk, maar bij ons in het bedrijf doen we dat zo en dat is heel prettig. Eigen verantwoordelijkheid en zelfsturende teams.

Iemand nog goede tips voor flinke keelpijn, anders dan: gorgelen met gezouten water, thee met honing, citroenwater, ijswater?
We gaan heerlijk met de kindjes naar Zweden! Is alweer bijna 2 jaar geleden dat we daar voor het laatst waren, toen was ik nog zwanger van de jongste, lijkt wel 10 jaar geleden  ::)
Rust en ruimte en natuur. En hele vriendelijke mensen. En ook heel belangrijk, Zweeds brood!  :D
We kijken er al naar uit vanaf het moment dat we de vorige keer de grens over reden. En nu kan het gewoon "zomaar".
Ik ben een dankbaar mens  :) (en een mens dankbaar  :biggrin2:)

Das toevallig, ik heb sinds een paar dagen ook flink keelpijn, vooral 's ochtends en 's avonds. En met gapen doet het extra pijn  :crazy2:
Bij mij helpen waterijsjes goed! Kun je ook verantwoord maken, met vers fruitsap in van die vormpjes. Of ijsblokjes. Iets met ijs in ieder geval, zo lang het maar geen zuivel bevat, dat werkt bij mij juist averechts.

Fijn dat je thuis kunt werken, dat vond ik zo heerlijk bij mijn vorige baan. Tussendoor allerlei nuttige dingen doen, of gewoon een beetje ziek zijn en bijkomen. Als ik ziek was lag ik in bed met de laptop  :biggrin2:

Beterschap in ieder geval!
Ronald schreef: Berinnenburg, Astrid! Daar zitten zoveel kruiden in, er is er altijd wel ééntje die helpt! http://www.weduwejoustra.nl/producten.html

OT: Eindelijk post gekregen. "Uw diploma ligt klaar om opgehaald te worden"... Hè, hè... dat heeft even geduurd zeg (zo'n half jaar, zeg maar).
Hoera!
Das wel een Berenburger waard toch? Ik neem er een colaatje op!  :)
Door TMG1961
#2954929
MarijeEnBoomer schreef: Wijze les: niet sproeien  :biggrin2:
Dan ben je blij met regen  :D
Ik sproei nooit, geef altijd met liefde en beleid water, maar 35 liter per vierkante meter aan water is echt beetje teveel voor de arme plantjes :(
Door K&D
#2954936
Wij hebben nog nooit, echt nooit, zo'n bende gehad in de tuin. Door het veel te mooie voorjaar is de pluimhortensia zo onbenullig groot geworden, dat de halve vijver eronder verstopt zit. Hij is, 2,5 meter hoog en breed  :o en  bloeit wel mooi, dat wel...maar toch gaat ie er uit. Veel te groot. Dus wie nog een pluimhortensia wil moet ff een aanhanger meenemen en een schopje. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2954938
K&D schreef: Wij hebben nog nooit, echt nooit, zo'n bende gehad in de tuin. Door het veel te mooie voorjaar is de pluimhortensia zo onbenullig groot geworden, dat de halve vijver eronder verstopt zit. Hij is, 2,5 meter hoog en breed  :o en  bloeit wel mooi, dat wel...maar toch gaat ie er uit. Veel te groot. Dus wie nog een pluimhortensia wil moet ff een aanhanger meenemen en een schopje. :biggrin2:
Waar woon je ook alweer?  :biggrin2:
#2954943
K&D schreef: Wij hebben nog nooit, echt nooit, zo'n bende gehad in de tuin. Door het veel te mooie voorjaar is de pluimhortensia zo onbenullig groot geworden, dat de halve vijver eronder verstopt zit. Hij is, 2,5 meter hoog en breed  :o en  bloeit wel mooi, dat wel...maar toch gaat ie er uit. Veel te groot. Dus wie nog een pluimhortensia wil moet ff een aanhanger meenemen en een schopje. :biggrin2:
oh die zijn zoooooo mooi!!
Door Borke
#2954955
Ronald schreef: Berinnenburg, Astrid! Daar zitten zoveel kruiden in, er is er altijd wel ééntje die helpt! http://www.weduwejoustra.nl/producten.html
Berinnenburg - ik leer hier toch iedere dag weer nieuwe dingen!
Maar een Berenburg met honing, dat kan ik wel even maken voor mezelf, bedankt voor de tip Ronald.

En dit virus schijnt nogal te heersen, een klant van mij heeft het ook, zitten we samen maar te mailen  :)
Gebruikersavatar
Door Riek
#2954967
Borke schreef: @ Kim heerlijk - vakantie!
Wat ga je doen?

@ Kaela, strakke actie om ondanks je vrije dag naar he overleg te gaan, ik ben benieuwd hoe die andere werktijd je bevalt. Waarom wil je eigenlijk later beginnen?

@ Judith en Pauline - ik denk veel aan jullie, jullie verhalen brengen heel veel herinneringen terug. Vooral als je moeder pijn heeft, dat vind ik zo erg.
Heel veel sterkte!

Ik ben sprakeloos, helaas letterlijk  :'(
Ik heb een virus wat op mijn keel is geslagen, enorme keelpijn gehad (nu gelukkig iets beter) en kan bijna niet spreken, duurt al ruim een week.
Moet genezen met volledige stemrust.
Iedereen die mij kent weet hoe lastig dat is voor iemand als ik.
Vorige week was ik er ook hangerig en beroerd van, dat gaat nu wel weer.
Omdat ik zelf bij een arbodienst werk en daar werkgevers en werknemers help hoe om te gaan met ziekte, regel ik dat ook voor mijzelf.
Ziek gemeld ben ik dus niet, ik werk van huis uit, regel alles via de mail en vraag collega's om andere dingen te doen. Best raar eigenlijk, maar bij ons in het bedrijf doen we dat zo en dat is heel prettig. Eigen verantwoordelijkheid en zelfsturende teams.

Iemand nog goede tips voor flinke keelpijn, anders dan: gorgelen met gezouten water, thee met honing, citroenwater, ijswater?
Ook echt niet praten en al helemaal niet gaan fluisteren.
Daarmee kweek je knobbels op je stembanden, en die wil je echt niet.

Als je weer kunt gaan praten stemoefeningen doen.

Zeg nnnnommmmmennnnnn nnnnommmennn  nnnnimmmennnnn nnnnimmmennnn nnnnnnnnammmmmmennnnnn nnnnnnnnammmmmmennnnn
En probeer je hoofd als klankkast te gebruiken, daarmee masseer je je stembanden.
En beter doe je deze oefeningen als je alleen bent  ::)
Door K&D
#2954976
Borke schreef: Berinnenburg - ik leer hier toch iedere dag weer nieuwe dingen!
Maar een Berenburg met honing, dat kan ik wel even maken voor mezelf, bedankt voor de tip Ronald.

En dit virus schijnt nogal te heersen, een klant van mij heeft het ook, zitten we samen maar te mailen  :)
Ook zonder zere keel is het advies van [email protected] een goede lekkere tip. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door