Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Connys
#295485
Ik voer nog niet zo lang carnibest en de hond doet het er goed op, heb het gelijk gegeven met een scheut kokend water, doe ik eigenlijk nog omdat ik het eng vind om het buiten de koelkast te laten staan zeker nu de zomer er aan komt.
Hoe doen jullie dat?????
Door Bianca1
#295488
Ik gooi er altijd nog een beetje heet water overheen, omdat ik het heel vies vind worden als het op het aanrecht 'warm' wordt, zeker nu het weer warmer gaat worden. Haal het de middag tevoren uit de vries en laat het ontdooien in de koelkast.
Dan zet ik het max. een uurtje buiten de koelkast.
Laatst gewijzigd door Bianca1 op di 05 apr 2005, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#295606
[quote="Peet"]
Ik zet het altijd op de koelkast (hoog) om op termp te komen.
[/quote]Ik ook.

24 uur van te voren, in een speciaal luchtdicht afgesloten bakje ontdooit het vlees bovenin de koelkast (scheelt ook weer een beetje energie)
Door Connys
#295938
[quote="bernerfan"]
ik haal een portie een dag van te voren uit de vriezer en leg t in de koelkast zodat t langzaam ontdooit :)
[/quote]dat doe ik ook, maar als je het gaat geven, wat doe je dan, toch niet zo koud uit de koelkast, laat je het dan buiten de koelkast op kamertemperatuur komen? en s'zomers als het warm is?
Door Bianca1
#295948
Nou, maximaal een uurtje voor 'serveren' uit de koelkast (dan is het dus al ontdooid) en anders een scheut heet water erdoor roeren....
Door bernerfan
#295954
[quote="connys"]
dat doe ik ook, maar als je het gaat geven, wat doe je dan, toch niet zo koud uit de koelkast, laat je het dan buiten de koelkast op kamertemperatuur komen? en s'zomers als het warm is?
[/quote]nou als t helemaal goed ontdooit is....kun je t zo geven, maar ik kan begrijpen dat je denkt dat dat te koud is, ik haal t ook wel es een uurtje van te voren uit de koeling...of ik zet zijn etensbak ff in lauw water ;) ja in de zomer eigenlijk wel t zelfde....de tijd buiten de koelkast zal ietsje minder zijn....maar als ik t eenmaal op de grond zet...is t ook zo op...dus heb geen zorgen dat t te lang staat ;D ;D ;)
Door bernerfan
#295963
ik geef trouwens duck...maar er zal geen verschil in zijn....heet water eroverheen gooien doe ik weer niet... ik ben bang dat t dan teveel schrikt ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#295989
Ik heb de CB in porties ingevroren en haal 1 portie een halve dag van tevoren uit de vriezer, ('s morgens voor 's avonds, 's avonds voor 's morgens) doe het in een bak en zet die bak met bord erop ergens in de keuken. Dit doe ik al ruim een jaar zo, en dat gaat hartstikke goed, het vlees komt zo lekker op kamertemparatuur. Geen last van stank of vliegen hoor, en het vlees is nog nooit uit zichzelf weggelopen ;).
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#296047
Hoelang kan je het vlees in de koelkast goedhouden eigenlijk?
Ik haal het nu 's avonds uit de vriezer. Voor de ochtend laat ik het op het aanrecht in een dichte bak staan en voor de rest van de dag gaat het in een dichte bak de koelkast in. Dit haal ik er een paar uur voor opdienen uit. Maar inderdaad, of dit zomers ook kan?
Door 202spots
#296140
[quote="connys"]
Ik voer nog niet zo lang carnibest en de hond doet het er goed op, heb het gelijk gegeven met een scheut kokend water, doe ik eigenlijk nog omdat ik het eng vind om het buiten de koelkast te laten staan zeker nu de zomer er aan komt.
Hoe doen jullie dat?????
[/quote]

Ik zou geen kokend water erbij doen,warm water kan wel.Of je kan ook de voer in plastic zak in bak met warm water leggen totdat de kou eraf is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#296311
bernergek schreef: Hoelang kan je het vlees in de koelkast goedhouden eigenlijk?
Carnibest kun je na ontdooien minimaal 2 dagen in de koelkast bewaren.
Ik haal het nu 's avonds uit de vriezer. Voor de ochtend laat ik het op het aanrecht in een dichte bak staan en voor de rest van de dag gaat het in een dichte bak de koelkast in. Dit haal ik er een paar uur voor opdienen uit. Maar inderdaad, of dit zomers ook kan?
Zomers kun je dit precies zo doen hoor, zo snel bederft vlees niet ;).
Door Borke
#296315
Ik haal het ontdooide eten op de koelkast, prak het uit over een groot bord, zet dan op een plek waar de katten niet bij kunnen en voer het na ca. 15 minuten of meer, net hoe het uitkomt.

Ontdooien doe ik gewoon buiten de koelkast gedurende de nacht of de dag.
Ik doe 2 dagen met een kilo worst en de laatste portie ziet er nog prima uit en smaakt blijkbaar ook nog prima!
Door Chezzies
#296349
Ik ontdooi buiten de koelkast een dag, en dan gaat het de koelkast in. Bij mij krijgen ze het gewoon uit de koelkast te eten ik laat het niet op temperatuur komen en dat gaat prima zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door