Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door A. heeren
#2954828
Laat ik mezelf eerst even voorstellen; Ik ben Arian Heeren 30 jaar uit Etten-Leur.
Ik heb een oud duitse herder van 2,5 jaar oud.
Na mezelf al eens goed ingelezen te hebben hier (een schat aan info), heb ik besloten me toch aan te melden.
Ik wil mijn hond graag volledig gaan laten barfen.

Daarom heb ik ook direct een vraag betreffende het door mij opgestelde menu.
De hond eet nu af en toe eens wat botten en kip maar wil hem volledig over gaan zetten. Daarbij ben ik uitgegaan bij de rekenhulp van 2,5 % en de hond is 38kg. Ik wil binnenkort vlees gaan bestellen en dan heb ik toch een idee wat ik ongeveer ga moeten hebben.

Maandag                                 
475 gr eendennekken
415 gr rundstoofvlees
133 gr groentemix

Dinsdag
475 gr kippennekken
332 gr lamspens + eendenhartjes

Woensdag
2    st kwartels
415 gr lamsborstvlees
1    st eitje

Donderdag
475 gr kiprugstukjes
332 gr kippenlever + konijnenniertjes
133 gr groentemix

Vrijdag
475 gr eendenkarkas
415 gr paardensucade
133 gr groentemix

Zaterdag
475 gr lamstukjes
332 gr runderhart + paardenlever
133 gr groentemix

Zondag
475 gr kippennekken
415 gr eendenvlees
133 gr groentemix

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening / opmerkingen / verbeteringen.

Groet,

Arian
Door Lizzy
#2954863
A. heeren schreef: Laat ik mezelf eerst even voorstellen; Ik ben Arian Heeren 30 jaar uit Etten-Leur.
Ik heb een oud duitse herder van 2,5 jaar oud.
Na mezelf al eens goed ingelezen te hebben hier (een schat aan info), heb ik besloten me toch aan te melden.
Ik wil mijn hond graag volledig gaan laten barfen.

Daarom heb ik ook direct een vraag betreffende het door mij opgestelde menu.
De hond eet nu af en toe eens wat botten en kip maar wil hem volledig over gaan zetten. Daarbij ben ik uitgegaan bij de rekenhulp van 2,5 % en de hond is 38kg. Ik wil binnenkort vlees gaan bestellen en dan heb ik toch een idee wat ik ongeveer ga moeten hebben.
Hoi Arian, welkom op Barfplaats!
Maandag                                 
475 gr eendennekken
415 gr rundstoofvlees
133 gr groentemix

Dinsdag
475 gr kippennekken
332 gr lamspens + eendenhartjes

Woensdag
2    st kwartels
415 gr lamsborstvlees
1    st eitje

Donderdag
475 gr kiprugstukjes
332 gr kippenlever + konijnenniertjes
133 gr groentemix

Vrijdag
475 gr eendenkarkas
415 gr paardensucade
133 gr groentemix

Zaterdag
475 gr lamstukjes
332 gr runderhart + paardenlever
133 gr groentemix
Dat zijn volgens mij lamsstukjes met bot he? Ik vind dat niks... de stukjes zijn in mijn ogen te klein en je loopt teveel risico dat ze dat in 1 keer inslikken.

Zondag
475 gr kippennekken
415 gr eendenvlees
133 gr groentemix

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening / opmerkingen / verbeteringen.

Groet,

Arian
[/quote]
Ziet er prima uit! Ik mis alleen een vet visje. Ik denk dat 1 of 2 sardientjes of panharingkjes wel een goede aanvulling zijn.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2954879
Je herder zal dat vast fijn vinden als hij gaat barfen!

Je menu ziet er prima uit. Ik geef 1x per week een orgaanmix van hart, nier, lever en maag). Die maag zie ik niet terug in jouw menu.
Heeft dat een speciale reden?

Succes met de voorbereidingen!

Judith
Gebruikersavatar
Door Hope
#2954886
Hoi, welkom hier!
Zou je nog wat meer afwisseling willen dan is konijnkarkas misschien ook een goed idee, dan geef je meteen wat minder kip en eend. Ipv de lamstukjes zou je lamsnek kunnen gebruiken.
Door A. heeren
#2954920
De lamstukjes zijn inderdaad met bot dan moet ik die maar vervangen. Risico met die kleine botjes is inderdaad wel een stukje meer.
De maag is er eigenlijk tussendoor geglipt maar jullie inziens wel belangrijk om toe te voegen?
In het begin heb ik inderdaad veel eend en kip als basis om hem goed te laten wennen zeg maar, dit kan al snel anders worden en wil zelf graag toe naar iets van 8 verschillende dieren.
Ben echt zo benieuwd hoe het gaat bevallen.
Met de vis geven jullie dit dan een dag en dan puur en alleen vis zoals een zalmkop en maakt hierbij het gewicht dan uit wat de hond krijgt?

Bij deze al dank voor de reacties!!
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2955793
In 1ste instantie gaf ik Diza een zalmkop die ik dan rekende als bot. Alleen rook haar kop dan lange tijd naar vis  :puke:.

Nu krijgt madame dus zalmreepjes die ze in 1x naar binnen hikt, met als gevolg: geen stinkkop  ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door