Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#2954683
Wij eten rode bietjes altijd warm, met een gesnipperd rauw uitje erdoor, maar nu krijg ik donderdag vrienden te eten die hun bietjes graag koud eten  :uglystupid2:  :biggrin2:

Wie weet een lekker recept ??  Niet te moeilijk indien mogelijk  8)
Laatst gewijzigd door Nynke op do 10 jul 2014, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2954688
Bietjes in blokjes. Gesnipperd uitje. Appeltje. Klodder mayo. Klaar.
Ipv appel kun je ook augurk gebruiken. Uitgebakken spekjes erdoor.

Of met pistache noten.
Of met walnoten en feta/geitenkaas.

Wij eten bietjes ook altijd koud. Wel gekookt!! Niet rauw..
Gebruikersavatar
Door Zev
#2954696
Koude bieten zijn lekker! En inderdaad heel simpel  ;)
Raspen of blokjes maken, uitje/appeltje erdoor en een beetje dressing.
Eet smakelijk!
Gebruikersavatar
Door Radja
#2954713
1 eetlepel dijon mosterd
1 eetlepel citroensap
3 eetlepels olijfolie
Peper en zout

200 gram quinoa gekookt en afgekoelt
2 grote gekookte bietjes in stukken gesneden
1 blikje tonijn op olijfolie
200 gram gepelde pistach noten
100 gram feta
200 gram rucola



Kan zowel lauw als koud worden gegeten.
Door Lizzy
#2954784
Ook koud :)

Bieten gaar koken. Als ze afgekoeld zijn schillen en dan snijd ik ze. Ik heb zomerbieten en die snijd ik in iets grotere stukken dan niet-zomer bieten. En dan een half uitje fijn gesneden er doorheen. En 1 appel in stukjes. Stuk of 5 augurkjes in kleine stukjes snijden. Bij elkaar gooien en husselen. Een dressing maken van een goede balsamico azijn, olijfolie, peper en zout. Eroverheen gieten. En dan een stuk harde geitenkaas in stukjes snijden en erop gooien. Dan halve walnoten nog een keer halveren en dat er ook op gooien. Je kunt onderop veldsla leggen als je dat lekker vindt. En daar bovenop de bieten. Simpel. Zalig.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2954786
Nynke schreef: Wij eten rode bietjes altijd warm, met een gesnipperd rauw uitje erdoor, maar nu krijg ik donderdag vrienden te eten die hun bietjes graag koud eten  :uglystupid2:  :biggrin2:

Wie weet een lekker recept ??  Niet te moeilijk indien mogelijk  8)
Deze vriend vindt alle koude bietjes lekker hoor!!!  :P

En je toetje klinkt ook verrukkelijk!!!! :D :D :D :D :D :-*
Door Nynke
#2954789
Pauline schreef: Deze vriend vindt alle koude bietjes lekker hoor!!!  :P

En je toetje klinkt ook verrukkelijk!!!! :D :D :D :D :D :-*
Ik ben alleen het recept kwijt van dat toetje, dus ik maak vanavond gewone tiramisu en die is ook best lekker  :P :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#2954793
Nynke schreef: Wij eten rode bietjes altijd warm, met een gesnipperd rauw uitje erdoor, maar nu krijg ik donderdag vrienden te eten die hun bietjes graag koud eten  :uglystupid2:  :biggrin2:

Wie weet een lekker recept ??  Niet te moeilijk indien mogelijk  8)
Gewoon net als anders doen, maar dan pan op tijd van de pit en af laten koelen. Dan krijg je ook kouwe bieten.
Door Nynke
#2954801
Pauline schreef: Die van Lizzy klinkt heerlijk!!! Voor zover ik iets in te brengen heb..... ::)
Walnoten en veldsla kan ik wel aan komen morgen. Harde geitenkaas is een uitdaging  :P  De drankwinkel is al dicht, dus de tiramisu moet ik morgenavond maken want tiramisu zonder amaretto is natuurlijk niks maar gelukkig hoef ik geen voetbal te zien  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2954808
Wij eten verse, rauwe biet. Biet(en) raspen, appel erdoor in blokjes, geroosterde pompoenpitten erbij en wat hazelnoten, bieslook, bosuitje in een dressing van citroensap met olijfolie en klein beetje honing.

Ook favo is geraspte rode biet met rode ui of bosui, augurk of komkommer, appeltje en in stukjes gesneden haring, bieslook in dressing van olijfolie, citroensap, mosterd wat honing.

Ik rasp de rode biet wel, want grovere stukken vind ik niet zo lekker eten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door