Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2954577
En ik sta er weer voor  :'( :'(  Vooropgesteld: ik klaag niet. Faydor is nu 15 jaar, 1 maand en 8 dagen en ik heb jaren gedacht dat hij nooit ouder zou worden dan tien. Veel pijn aan zijn rug door spondylose. Maar het bleek ook een vergrootte prostaat te zijn en een castratie op zijn 9e en de overgang naar Barf heeft een nieuwe hond opgeleverd. Toen Balou overleed op 28 september 2012 heb ik Faydor gevraagd of hij ajb nog zeker een jaartje bij me wou blijven en ook dat heeft hij glansrijk gedaan. Tot vorige week vrijdagochtend ging het super. De DA stond elke controle versteld hoe goed hij liep en met wat pijnstilling en een maandelijkse anabolen prik voor de spieren liep hij dagelijks nog zeker een uur verdeeld over 2 tot 3 wandelingen. En ik moest het niet wagen om hem achter te laten om met de rest van de roedel wat langer en in een sneller tempo te gaan wandelen want dan protesteerde hij luidkeels. Tot vorige week vrijdag, die hele warme dag. We zijn naar het water geweest om lekker te zwemmen maar ik denk dat het hem toch teveel geworden is. In 1 dag is hij zeker 3 jaar ouder geworden  :'(  De afgelopen dagen loopt hij vreselijk langzaam en geforceerd en stuikelt sneller. Gisteren ben ik bij een DA geweest, mijn vaste DA is helaas op vakantie. Ik vroeg me af of hij wellicht een oppepper kon krijgen om hem door zijn dip heen te helpen, als het een dip mocht zijn. Zijn constateerde wel wat pijn aan zijn voorhand en adviseerde maximale pijnstilling voor zijn gewicht en alleen maar aangelijnd uitlaten en rust. Hij heeft vanmorgen weer een klein aanvalletje gehad (we denken aan epileptie) en de paar koekjes die ik hem gegeven heb zijn er weer uitgekomen. Eten toonde hij geen interesse meer in (tot gisteren at hij goed terwijl hij altijd een lastige eter geweest is). Mijn verstand zegt dat hij aan zijn laatste dag tot dagen bezig is. Maar omdat het verschil zo dramatisch is met vorige week donderdag ben ik tegelijkertijd bang dat het 'alleen maar' een dip is en dat ik hem 'te vroeg' in zou laten slapen. Nog een week of drie en dan verhuizen we naar Hengelo naar een boerderij met een lap grond. Aan de ene kant denk ik: dan hoeft hij niet meer 'uit' maar kan hij lekker in de tuin rondscharrelen. Maar aan de andere kant raakt hij natuurlijk geheel uit zijn routine en wordt het een hectische tijd. En nu wordt het vanaf donderdag ook weer heel erg warm wat met zijn verlamde stemband ook niet fijn is. Dus.......... mijn verstand zegt in laten slapen, als ik heel eerlijk ben mijn gevoel ook  (ik ben wel een enorme doemdenker dus denk vaak meteen aan het ergste) maar die angst dat het alleen maar een dipje is..............  Ik heb toen van de DA een boekje gekregen over de laatste fase, helaas heb ik hem uitgeleend. Maar ik weet wel dat daarin stond 'liever te vroeg dan te laat'. Daar ben ik het zo mee eens. Ook stond er 'het moment dat je jezelf betrapt dat je hoopt dat hij uit zichzelf overlijdt is ook het overdenken waard'. En ik denk ook dat dat moment bereikt is. Dus al schrijvende realiseer ik me wel dat mijn gevoel waarschijnlijk klopt en dat ik hem zijn rust moet gunnen. Maar man wat is dit moeilijk...... Tot gisteren wilde zijn koppie ook nog zo graag.......... En ik hou zo godsgruwelijk veel van hem en ga hem zo missen.............

:'( :'( :'( :'(
#2954584
Ja, vreselijk. Bij Balou en Djinty realiseer ik me met mijn verstand nog steeds dat ik exact het goede moment te pakken had. Dat was ook nog duidelijker destijds dan nu bij Faydor. En zelfs bij hun betrap ik me erop dat ik af en toe denk: zal het bij hun niet ook een dipje geweest zijn? Heb ik ze te vroeg laten gaan? Had ik moeten gaan dokteren? Ja, er zijn zeer zeker mensen die waren gaan dokteren, ben ik van overtuigd. Als ik soms zielige hoopjes oude hond zie dan weet ik dat die mensen Djinty en Balou nog niet hadden laten gaan. Maar wil ik dat ook voor mijn dieren? Nee.... daar hou ik teveel voor van ze............. Maar als het alleen maar een dipje is........... Waar ligt de grens?

Als als als.............  :'( :'( :'(
#2954587
Sterkte Barbara, alleen jij kent Faydor goed genoeg om dat ene, verschrikkelijke, moment te bepalen. Overhaast niks, maak filmpjes en foto's en Geniet van de tijd die jullie rest.  :bigarmhug:

Dat schuldgevoel herken ik helaas maar al te goed, het overvalt me nog steeds zo nu en dan. :'(
#2954588
Oef ja... Het is zo verrekte moeilijk. Als het nu nog geen onleefbare situatie voor hem is zou je het nog een nacht en bij geen achteruitgang een dag aan kunnen kijken. Knapt hij dan op geen enkele manier op dan denk ik dat jou gevoel je het juiste ingeeft. Hem laten gaan :'(. Ik wens je ontzettend veel sterkte toe, dikke  :bigarmhug:.
#2954592
Lieverd toch  :-* :'( :-* :'( :-* :'( 

We gingen er echt van uit dat hij de verhuizing nog mee zou maken en de vrijheid daar, maar als je kanjer nu zo hard achteruit gaat, ga ik mee met DJ; kijk het nog 1 nacht en dag aan en als je dan geen verbetering ziet, is het waarschijnlijk toch tijd om hem naar Loutje en Djinty te laten gaan :'( :'( :'( :'( Kwaliteit staat boven kwantiteit  :'( :'( :'(
#2954595
Net ook met Ron overlegd en dat doen we inderdaad maar, tenzij hij nog verder achteruit gaat. 1 dagje aankijken of hij toch nog opknapt en anders gun ik hem morgen zijn rust. Het is zeker geen lijden nu, hij ligt rustig, kwispelt wanneer hij me ziet en zijn ogen staan helder en goed. Het spugen kan horen bij het aanvalletje wat hij vanmorgen weer gehad heeft, daar maak ik me niet heel veel zorgen over. Maar dat lopen.......... 
#2954597
Ja dat kan moeilijk zijn meis  :'( En alleen jij kan de beslissing nemen . Luister vooral naar je gevoel
En nu ga ik misschien iets heel geks posten .... maar , ik heb eigenlijk veel meer spijt van de hond waarmee wij indertijd te lang hebben gewacht
Dat voelt zo verdomde rot .

Heel veel sterkte  :-*
#2954598
Els&Flow schreef: Sterkte Barbara, alleen jij kent Faydor goed genoeg om dat ene, verschrikkelijke, moment te bepalen. Overhaast niks, maak filmpjes en foto's en Geniet van de tijd die jullie rest.  :bigarmhug:

Dat schuldgevoel herken ik helaas maar al te goed, het overvalt me nog steeds zo nu en dan. :'(
Dat heb ik zeker gedaan, ook heel veel filmpjes gemaakt. Dat heeft me ook zoveel troost gegeven na het overlijden van Balou. Foto's zijn mooi maar statisch. Filmpjes zijn zo ontzettend waardevol, om ze te zien bewegen, ze te horen........Nu nog een ontwikkeling dat je geur op kunt nemen........ God wat mis ik de geur van Balou (door alle andere mensen zal het stank genoemd worden).

Elke dag is een cadeau geweest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door