Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JudithA
#2954382
Hoi,

Toevallig een partij kippenkarkassen (ik had nochtans kippennekken besteld) gekregen deze maand. Ze zijn behoorlijk kaal maar ik heb bij elke portie gewoon wat extra spiervlees gegeven. Nu heeft 1 van de 2 honden (moeilijk te zeggen welke) al 2 keer gebraakt. Ik denk een week ertussen ongeveer. Er wordt geen eten uitgebraakt en het gebeurd ruim na het eten. Het is meer wat gal en speeksel maar er ligt wel elke keer een klein (scherp) stukje kippenkarkas bij. Het is hoogstens een stukje van 2 bij 2.

Is het verstandiger om de kippenkarkassen dan maar weg te gooien? Is wel al verdeeld in porties voor nog 6 weken. Of nog meer spiervlees bijgeven? Of heeft mijn hond het goed opgelost en verder geen problemen van maken? Beide honden hebben verder geen buikpijn of misselijkheid en eten goed. Ze kauwen ook goed op de karkassen en zijn al heel wat zwaarder beenwerk gewoon.

Alvast bedankt!
Door rosmin
#2954478
misschien is juist dat stukje moeilijk verteerbaar voor ze,
stukje zeen misschien?
Je zou dat  weg kunnen knippen voordat je ze het karkas geeft en 'ns kijken of ze dan ook spugen.

Hier worden vrijwel altijd de tandjes van de konijnenkop uitgespuugd, dus die knip ik er nu af
Door Lizzy
#2955299
Dit kan inderdaad gebeuren. Prachtig mechanisme eigenlijk he, van het hondenlijf "dit is onverteerbaar, weg ermee". Maar goed, je kunt extra pens geven bij zo'n maaltijd, kijken of dat beter gaat.
Gebruikersavatar
Door JudithA
#2955703
Lizzy schreef: Dit kan inderdaad gebeuren. Prachtig mechanisme eigenlijk he, van het hondenlijf "dit is onverteerbaar, weg ermee". Maar goed, je kunt extra pens geven bij zo'n maaltijd, kijken of dat beter gaat.
Dat dacht ik al, ik maakte me ook niet echt zorgen. Het is ook niet elke dag, nu al 2 keer in 2 weken. Ik zal eens wat extra pens proberen bij te geven op de dagen dat ze het niet sowieso krijgen.

Alvast bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door