Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#2954373
Net met Ike naar de da geweest, zag gisteren een bobbeltje op z'n ooglid, aan de binnenkant daarvan ziet het er bobbelig uit.....waar ik al bang voor was is ook zo......het is een tumor  :'(
Gezien de conditie van Ike, leeftijd (ruim 12) en mankementen die hij heeft (ernstige staar, DM, speelmomenten die steeds minder worden, lopen wat alleen nog maar heel langzaam gaat)
zullen we er denk ik niets aan gaan laten doen, althans dat zegt mijn "verstand"......
Maar wat vreselijk moeilijk is het toch om je oudje zo te zien afglijden!  :'( :'(
Laatst gewijzigd door Ike op ma 07 jul 2014, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2954376
Aaah bah, arme Ike en jullie.. Geniet nog lekker van elkaar de komende tijd, zo'n tumor kan ook erg langzaam groeien..  :bigarmhug:
Door Ike
#2954412
Fenixjuh schreef: Aaah bah, arme Ike en jullie.. Geniet nog lekker van elkaar de komende tijd, zo'n tumor kan ook erg langzaam groeien.:bigarmhug:
Dat hoop ik echt!  :(
Heb nu vitamine À zalf mee gehad omdat het aan de binnenkant van t ooglid bobbelig is en dat t
hoornvlies kan beschadigen, de zalf beschermt t vlies  een beetje.
DA gaf ook aan dat weghalen normaal gesproken een optie is, maar dan denk je aan een  hond in goede conditie is en dat is Ike helaas niet meer  :'(
Door Rabia
#2954416
Ken een hond die het ook had, in een jaar tijd nauwelijks gegroeid.
Omdat het een jonge hond is, dit wel weg laten halen, als het klein is gaat dat namelijk makkelijker dan als het groot is.

Maar op deze leeftijd en de problemen die er al zijn, zou ik lekker van de tijd die je nog met elkaar hebt genieten!

Sterkte!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2954633
Ike schreef: Dat hoop ik echt!  :(
Heb nu vitamine À zalf mee gehad omdat het aan de binnenkant van t ooglid bobbelig is en dat t
hoornvlies kan beschadigen, de zalf beschermt t vlies  een beetje.
DA gaf ook aan dat weghalen normaal gesproken een optie is, maar dan denk je aan een  hond in goede conditie is en dat is Ike helaas niet meer  :'(
Wat je nu gaat doen is prima hoor. Weghalen is ook niet altijd ideaal, want dat weefsel daar geeft makkelijk littekenweefsel en dan heb je geopereerd en zit je uiteindelijk met hetzelfde probleem, een ooglid wat hobbelig is en wat irriteert en waar je een crèmetje in moet stoppen.
Onze Groovy had dit ook en we hoefden niet continue te zalven. Als het oog wat rood zag en/of de soep was wat pussig zalfde ik een weekje en dan was het weer voor weken goed.
Door Ike
#2954648
Angelique schreef: Wat je nu gaat doen is prima hoor. Weghalen is ook niet altijd ideaal, want dat weefsel daar geeft makkelijk littekenweefsel en dan heb je geopereerd en zit je uiteindelijk met hetzelfde probleem, een ooglid wat hobbelig is en wat irriteert en waar je een crèmetje in moet stoppen.
Onze Groovy had dit ook en we hoefden niet continue te zalven. Als het oog wat rood zag en/of de soep was wat pussig zalfde ik een weekje en dan was het weer voor weken goed.
Dank je Angelique  :)
Soms zitten gevoel en verstand elkaar aardig in de weg maar dit lijkt zowel ons als de da de beste optie.
En maar hopen dat de tumor langzaam groeit, daar gaan we maar voor duimen  ;)
Door Ike
#2955328
Daar zou ik voor tekenen hoor nog twee jaar er bij, dan is Ike 14,5!  ;)
Ben gisteren bewust even niet met z'n oog bezig geweest (kop in t zand steek modus dag)
maar vanmorgen met zalven leek het of t groter was geworden  :-[
Door Ike
#2956236
Fenixjuh schreef: Misschien even iets van een foto maken? Soms lijken dingen te groeien..  :-\
Heb ik gedaan, thanks!  :)
En vandaag komt m'n dochter, dan kan ze t zien en over een dag of wat weer, ze ziet Ike niet elke dag  dus heb je een beter beeld  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door