Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2954326
waarschijnlijk een rare vraag, maar ik kreeg deze van een van mijn pupkopers ( alle hebben het vers voeren enthousiast ontvangen en voeren KVV - ikzelf hoofdzakelijk botten en vlees los ). Ik heb het nog nooit op een honden/kattenvlees website gezien dat het aangeboden werd. Ken wel de gedroogde varkensoren. waarom niet? ivm ziekte van aujesky? Of kwaliteit en voedingsstoffen varkens slecht / minder?
#2954338
faya schreef: waarschijnlijk een rare vraag, maar ik kreeg deze van een van mijn pupkopers ( alle hebben het vers voeren enthousiast ontvangen en voeren KVV - ikzelf hoofdzakelijk botten en vlees los ). Ik heb het nog nooit op een honden/kattenvlees website gezien dat het aangeboden werd. Ken wel de gedroogde varkensoren. waarom niet? ivm ziekte van aujesky? Of kwaliteit en voedingsstoffen varkens slecht / minder?
Aujesky is 1 punt en de volgende is dat varkensvlees vrij makkelijk jeuk geeft. Ook de gedroogde oren. Maar er zijn wel mensen die varkensvlees voeren.
#2954339
Ik voer geen varkensvlees ivm Aujeszky. Nederland is Aujeszky-vrij maar dat geeft mij nog geen enkele garantie dat het vlees dat ik aan mijn hond geef dat ook is. Want wie weet komt dat wel uit een land dat niet Aujeszky-vrij is. En het probleem met Aujeszky is dat je hond er onherroepelijk dood aan gaat. Ik wens het risico niet te lopen, te meer daar er zoveel alternatieven zijn.
#2954391
Vlees nooit, zie redenen boven. Varkensoren wel, gedroogd dan. En dan nog maar af en toe en gezien de grootte van mijn baksels (klein) en de hoeveelheid vet (groot) knip ik de oren vaak in drie of vier stukken. Doen ze lekker lang mee, zo'n deeltje. Maar moet zeggen dat ik ze eigenlijk al heel lang niet meer gekocht heb gezien de stijgende prijs  :-[
En tegenwoordig een eigen droogmachine, dus droog volop ander spul. Mis de varkensoren eigenlijk niet eens  ;D
#2954428
Ook ik vind het risico te groot. En aangezien er zoveel diersoorten zijn die je wel mag voeren heb ik er ook geen behoefte aan om enig risico te lopen. Ik gaf eerder nog wel eens een stuk hamplap wat overbleef na het eten, maar volgens Nelson is dat niet eetbaar  :biggrin2:
#2954479
Lizzy schreef: Ik voer geen varkensvlees ivm Aujeszky. Nederland is Aujeszky-vrij maar dat geeft mij nog geen enkele garantie dat het vlees dat ik aan mijn hond geef dat ook is. Want wie weet komt dat wel uit een land dat niet Aujeszky-vrij is. En het probleem met Aujeszky is dat je hond er onherroepelijk dood aan gaat. Ik wens het risico niet te lopen, te meer daar er zoveel alternatieven zijn.
+1, zeker het punt van de haast eindeloze hoeveelheid alternatieven. Zo ook met snacks, ik voer runder, lams, hazen en konijnenoren, naast diverse andere knaagsnacks en heb dus geen belang bij een extra product met mogelijk risico.
Door Martine-Tom
#2954509
Ik voer het ook niet, zou ik nou een varkensboer op de hoek hebben die zelf slacht, een varken wat ik geboren kan zien worden tot aan zijn eind zeg maar zou ik het misschien gaan overwegen...tot die tijd vind ik het risico te groot en de alternatieven te goed verkrijgbaar.
#2954671
Lizzy schreef: Ik voer geen varkensvlees ivm Aujeszky. Nederland is Aujeszky-vrij maar dat geeft mij nog geen enkele garantie dat het vlees dat ik aan mijn hond geef dat ook is. Want wie weet komt dat wel uit een land dat niet Aujeszky-vrij is. En het probleem met Aujeszky is dat je hond er onherroepelijk dood aan gaat. Ik wens het risico niet te lopen, te meer daar er zoveel alternatieven zijn.
Nou, daar kun je best van uit gaan ja. Als ik zie dat de shaslicks, sateetjes en kinderspiezen voor op de Bbq uit Polen en Roemenië komen, zal dat met ander vlees ook het geval kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door