Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2952508
Ik heb een oudere zilver metalic kleurige auto, nu komen er steeds meer en vaker zwarte spikkels op mijn auto, die ik er niet vanaf krijg.
Wie weet hoe ik het kan verwijderen?

Wasstraat, kort/lang/duurste programma, wassen met de hand met goedkope/dure shampo, in de wax zetten, uitpoetsen met allerlei verschillende poetsdingen het helpt allemaal niet voldoende, ja het word minder, maar weg is het zeker niet, en omdat het de ene keer er niet allemaal vanaf gaat telt het op en word het de volgende keer weer erger en erger.
Lang en "hard" boenen lukt me niet.
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is een polijst schijf(of hoe je zo'n ding ook noemt) voor op je boormachine, ben bang dat ik dan geen metalic kleurige maar een hele vlekkerige zilver/metaalkleurige auto zonder verf over houd.

Iemand een tip hoe ik het eraf kan krijgen/houden? (optie iedere week wassen valt af  8), ow en jif o.i.d. trouwens ook)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2952544
Bedankt voor jullie reacties.
Speciale auto poetsmachine uhhh ik denk dan alleen aan die met boormachine.
Angelique schreef: Kleien, dan poetsen en polijsten.
Kleien....  :-\  in de wax zetten bedoel je? alleen het polijsten heb ik dan nog niet gedaan, zie stukje over boormachine  :D
Daantje schreef: Ik zeg Commandant .Ideaal spul. 8)
Welke nummers je precies moet hebben zou ik vragen aan een autopoetsbedrijf


Afbeelding

Ja is idd super spul, krijg er veel mee af, niet alles, en omdat het ook een polijstend effect heeft wil ik dit niet te vaak gebruiken, hoop op wat lakvriendelijke opties  :P(vind het overigens ook heel zwaar om hier mee te werken :-[)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2952955
Het Engelse merk autglym heeft div soorten middelen om je auto te poetsen schoonmaken etc werelds spul
En als een auto in de was staat heb je ook niet gauw last van aan koekend vuil
Mijn auto gaat elk jaar in voor en najaar in dit spul
Daarnaast was ik hem ook elke week ook van dat merk
Maar goed ik vind het leuk werk om te doen
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2954134
Angelique schreef: Nee, kleien

Van dat merk heb ik de shampo, omdat het aardig aan de prijs is, dacht ik te beginnen  met de shampo, maar ga nu ook even kijken  of ik die klei kan vinden.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2954259
Waar zitten de spetters? Is het van bomen of van het teer?
Ik heb het ook op de auto.
De bovenste variant (soort hars wat uit bomen valt) poetste ik er af met wd40 -hoezo visolie ?)
De onderkant (teer I guess) lukte ook met wd40, maar volgens manlief kun je er beter diesel voor pakken, volgens mijn broertje (auto poetser in zijn jeugd) helpt diesel ook :+
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2954303
[quote="Corine1981"]
Waar zitten de spetters? Is het van bomen of van het teer?
Ik heb het ook op de auto.
De bovenste variant (soort hars wat uit bomen valt) poetste ik er af met wd40 -hoezo visolie ?)
De onderkant (teer I guess) lukte ook met wd40, maar volgens manlief kun je er beter diesel voor pakken, volgens mijn broertje (auto poetser in zijn jeugd) helpt diesel ook :+
[/quote]
Overal  :-[, het begon op het dak en motorkap, maar het zit nu ook aan de zijkanten. Weet niet wat het is, lijkt in ieder geval  niet op teer, dan zal het hars zijn???
WD 40 is toch een kruipolie? Wat je gebruikt als je last hebt van piepende scharnieren enz?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2954311
[quote="Extreme"]
Overal  :-[, het begon op het dak en motorkap, maar het zit nu ook aan de zijkanten. Weet niet wat het is, lijkt in ieder geval  niet op teer, dan zal het hars zijn???
WD 40 is toch een kruipolie? Wat je gebruikt als je last hebt van piepende scharnieren enz?
[/quote]
Het is een algemeen smeermiddel ja :biggrin2: Diesel lost uiteindelijk alles op ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door