Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2941439
En vandaag was dan de eerste les hoopers.

Was super leuk! Ik zit met twee bekenden in de groep en we kregen heel mooi ieder op ons eigen niveau oefeningen. We zitten buiten het veld en werken om de beurt op het omheinde veld. Dus we kunnen allemaal met een gerust hart los met de honden werken en dat is heel ontspannen.
Oscar vond het allemaal wel pittig. Wachten op een andere plek dan gebruikelijk, drukkere hondjes, los werken, super lekkere luchtjes in het gras en de baas die dan de hele tijd wat van je wil terwijl je wil snuffelen. Ik had er moeite mee om zijn aandacht erbij te krijgen en dat ben ik niet gewend. Dus dat was echt even schakelen. Dat schakelen heb ik vooral na de les gedaan, met ideeën voor de volgende keer om het makkelijker te maken. Zoals lekkerdere beloningen en de bench voor rust tussendoor. Hij liet na de tweede oefening ook nog een fiddle about zien, hij ging even als een malle over het veld. Gelukkig ziet de juf dat ook super goed en passen we dan de oefeningen en alles aan. Het was de eerste les, het heeft geen haast. Maar jeetje zeg, wat was ie grappig. Full speed over het veld sjezen, zijn flos in de lucht gooiend en weer super mooi uit de lucht vangend. Prachtig!
Er zijn foto's gemaakt van de momenten dat ie de oefeningen wilde doen en die zien er dan ook gelijk top uit! Want hij vindt het denk ik wel net zo leuk als ik! Mooi om de ton rennen en we hebben zelfs al hooper, ton, hooper gedaan. Dan komt er al een beetje tempo bij kijken en dan komt er een blije kop tevoorschijn!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2941479
Ja dat is fijn hoor! We zitten met een reu en een teef in de les, die ken ik beide al langer. De beide heren staan op een beetje gespannen voet met elkaar. We kunnen prima vlak bij elkaar werken, zit en blijf kunnen ze op 1,5 meter afstand van elkaar. Maar los... mwaoh, dat lijkt ons allemaal niet zo'n slim plan. De teef zou prima gaan hoor. Heel prima. Veels te prima  ;D. Dus zo om beurten is hartstikke fijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2941566
Wat leuk!
En inderdaad fijn om het veld voor jullie alleen te hebben, lekker zonder stress  :)

Ik had (voor jouw topic) nog nooit van Hoopers gehoord. Wat is het voor "spelletje"?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2941659
Kim_S schreef: Wat leuk!
En inderdaad fijn om het veld voor jullie alleen te hebben, lekker zonder stress  :)

Ik had (voor jouw topic) nog nooit van Hoopers gehoord. Wat is het voor "spelletje"?
Het is ook nog heel nieuw. Wordt nu vrij enthousiast opgepakt bij een aantal hondenscholen en er zijn nu ook instructeurs cursussen zie ik op sites. Dus het zal wel bekender gaan worden de komende tijd.

Idee van Hoopers is om van de poortjes, tunnels en tonnen een parcours uit te zetten. De hond moet dan de hindernissen op een bepaalde volgorde nemen. In dat opzicht lijkt het op behendigheid. Alleen bij hoopers is het de bedoeling dat de baas op 1 plek blijft staan en de hond dus rond stuurt. Dat geeft aan de ene kant een zeer nauwe samenwerking en aan de andere kant enorm veel zelfstandig op afstand werken.

Ik heb even op youtube gezocht en een leuk filmpje gevonden. Selbstverstandlich zijn wij nog niet zo ver  :P. En het kan nog veel creatiever dan in dit filmpje. Ze doen hier vrij veel rechtere lijnen, maar uiteindelijk kunnen de hindernissen net zo "chaotisch" staan als in een behendigheidsparcour. Maar dan ben je wel ver gevorderd!

Gebruikersavatar
Door Hope
#2941679
Kaela schreef: Het is ook nog heel nieuw. Wordt nu vrij enthousiast opgepakt bij een aantal hondenscholen en er zijn nu ook instructeurs cursussen zie ik op sites. Dus het zal wel bekender gaan worden de komende tijd.

Idee van Hoopers is om van de poortjes, tunnels en tonnen een parcours uit te zetten. De hond moet dan de hindernissen op een bepaalde volgorde nemen. In dat opzicht lijkt het op behendigheid. Alleen bij hoopers is het de bedoeling dat de baas op 1 plek blijft staan en de hond dus rond stuurt. Dat geeft aan de ene kant een zeer nauwe samenwerking en aan de andere kant enorm veel zelfstandig op afstand werken.

Ik heb even op youtube gezocht en een leuk filmpje gevonden. Selbstverstandlich zijn wij nog niet zo ver  :P. En het kan nog veel creatiever dan in dit filmpje. Ze doen hier vrij veel rechtere lijnen, maar uiteindelijk kunnen de hindernissen net zo "chaotisch" staan als in een behendigheidsparcour. Maar dan ben je wel ver gevorderd!

Ow dat lijkt me gaaf!
Nelson vindt tijdens de cursus de afsluitende (speel)les altijd echt fantastisch. Door dingen heenspringen, slalommen, een wip, door tunnels heen, over dingen heen vliegen, hij geniet daar echt met volle teugen van! Maar ja, aangezien het vrouwtje al blij is dat ze kan lopen gaat behendigheid hem niet worden. Misschien is dit dan iets voor ons...

Gaaf joh, wat jij allemaal met Oscar doet!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2941681
Wat leuk Karin!
En dus ook geschikt voor mensen met zwakke knieën en enkels, zoals ik  ::)
Het is dat mijn bejaarde hondjes dat niet meer zo zien zitten, anders leek het me in ieder geval voor Hooli ontzettend leuk!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2941695
Ja het is zeker geschikt voor mensen die wat minder mobiel zijn om welke reden dan ook. Afhankelijk van je hond, loop je in het begin wel wat mee. Maar niet zoals in de behendigheid op hoog tempo, met scherpe draaien enz.
Hope schreef: Ow dat lijkt me gaaf!
Nelson vindt tijdens de cursus de afsluitende (speel)les altijd echt fantastisch. Door dingen heenspringen, slalommen, een wip, door tunnels heen, over dingen heen vliegen, hij geniet daar echt met volle teugen van! Maar ja, aangezien het vrouwtje al blij is dat ze kan lopen gaat behendigheid hem niet worden. Misschien is dit dan iets voor ons...

Gaaf joh, wat jij allemaal met Oscar doet!
Dank je! Heb nu ook gewoon mazzel dat het op onze hondenschool aangeboden wordt. Dan maken we daar met plezier gebruik van he!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2941741
Wat leuk! Ik kende het nog niet, maar ziet er geweldig uit.  :)
Ik heb met Moyra vroeger wel Agility gedaan, maar dat doe ik al een tijd niet meer, en is ook niet verstandig met haar rug(probleem). Hoopers zou dan wel weer kunnen.

Weet jij toevallig of er in Drenthe een hondenschool is die een cursus/workshop geeft? Heb al even zitten googelen maar kan zo snel niks vinden.  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2941751
-Annemarie- schreef: Wat leuk! Ik kende het nog niet, maar ziet er geweldig uit.  :)
Ik heb met Moyra vroeger wel Agility gedaan, maar dat doe ik al een tijd niet meer, en is ook niet verstandig met haar rug(probleem). Hoopers zou dan wel weer kunnen.

Weet jij toevallig of er in Drenthe een hondenschool is die een cursus/workshop geeft? Heb al even zitten googelen maar kan zo snel niks vinden.  :-\
Dan denk ik dat Opeinde je enige keuze is. Voor zover ik weet kom je anders bij Almere, Amsterdam en Limburg uit. Het wordt denk ik nog bijna nergens gegeven.
http://www.esthershondenschool.nl/?m=ho ... &u=hoopers
Door lightning
#2941761
Kaela schreef: Het is ook nog heel nieuw. Wordt nu vrij enthousiast opgepakt bij een aantal hondenscholen en er zijn nu ook instructeurs cursussen zie ik op sites. Dus het zal wel bekender gaan worden de komende tijd.

Idee van Hoopers is om van de poortjes, tunnels en tonnen een parcours uit te zetten. De hond moet dan de hindernissen op een bepaalde volgorde nemen. In dat opzicht lijkt het op behendigheid. Alleen bij hoopers is het de bedoeling dat de baas op 1 plek blijft staan en de hond dus rond stuurt. Dat geeft aan de ene kant een zeer nauwe samenwerking en aan de andere kant enorm veel zelfstandig op afstand werken.

Ik heb even op youtube gezocht en een leuk filmpje gevonden. Selbstverstandlich zijn wij nog niet zo ver  :P. En het kan nog veel creatiever dan in dit filmpje. Ze doen hier vrij veel rechtere lijnen, maar uiteindelijk kunnen de hindernissen net zo "chaotisch" staan als in een behendigheidsparcour. Maar dan ben je wel ver gevorderd!

Wat is dat leuk om te zien zeg. Behalve jij heb ik er nog nooit van gehoord. Lijkt mij ook wel leuk :) om te doen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2954243
Gister had ik les 3 en daar is een filmpje van gemaakt. Border collie Flynn is ons mijlenver vooruit en laat al heel mooi zien hoe het spelletje er uit ziet. Oscar en ik komen ook voorbij. Op het laatst is ook nog een stukje binnen, dat is van een andere les, die mensen ken ik niet.

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door