Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2952974
Hoi,

Sinds gisteren eind van de middag is Muppy wankel op haar poten, afwezig, en als ze wat meer 'bij' is doet ze overdreven blij of juist angstig. Ben met haar naar de dierenarts gegaan, omdat ik neurologische symptomen eng vind. Alle vitals zijn goed, wel was ze diep in de buik gevoelig (blaas of baarmoeder) en komt er was afscheiding uit haar doos (ze is net voor het eerst loops geweest en nog schijnzwanger). Op de echo was niets te zien, geen gevulde baarmoeder o.i.d., ook zou een eventuele baarmoederontsteking volgens de dierenarts niet de neurologische symptomen veroorzaken.  Haar reflexen zijn verder ook goed, het lijkt alsof ze bij vlagen ineens heel duizelig wordt. Bloedwaarden waren ook allemaal (heel  ;)) goed.

Ze heeft gistermiddag een tijdje in de zon liggen slapen en volgens mijn vriend was ze daarna met wandelen zo sloom dat hij maar een klein rondje met haar gelopen heeft. Ze kan van pup af aan al slecht tegen hitte, dus dat zie ik eigenlijk niet als iets bijzonders. Verder bij de DA ook geen tekenen van oververhitting/shock/etc. gevonden.

Ik had gehoopt dat ze vanochtend weer helemaal de oude zou zijn, maar helaas. Ze lijkt ietsje stabieler op haar poten, maar ze is heel lusteloos. Tijdens een rondje wandelen vanmorgen vroeg liep ze ook langzaam, ze heeft geen enkel drafpasje gezet. Hondje wat we tegenkwamen was wel leuk om even te neuzen, maar daar hield het dan ook bij op. Eten doet ze overigens gewoon normaal; ze drinkt nooit veel (BARFt namelijk), dus kan nog niet beoordelen of dat afwijkt van normaal. Turgor etc. is verder goed. Apatisch is ze ook niet, ze reageert gewoon als iemand iets zegt of als er wat beweegt in huis, maar ze blijft wel stug op haar plek liggen. De rode droopy ogen die ze gister al had heeft ze nog steeds.

Als dit niet spontaan binnen een paar dagen overgaat laat ik een MRI maken, maar tot die tijd: herkent iemand deze symptomen?
#2952977
Eind mei druppelde ze voor het eerst, toen heeft ze een week in een kennel gezeten en toen ik terugkwam was ze écht loops. Ontzettend dikke doos, overal bloed, als ze had gelegen en opstond liep ze leeg  :-X Schijnzwanger is ze nu ongeveer anderhalf-2 weken. Geen raar gedrag daarvan, alleen dikke tietjes.

Ik geloof dat de dierenarts ook dacht aan vestibulair syndroom, alleen kloppen niet alle symptomen. Ze houdt haar kop niet scheef, maakt geen rare oogbewegingen en kan bijvoorbeeld ook gewoon in en uit de auto springen als normaal. Maar misschien toch een milde variant i.o.d., aangezien naast het wankelen en lusteloos zijn helemaal geen symptomen heeft...
Door Martine-Tom
#2952978
Mijn hond was een stuk ouder (14) toen ze dit kreeg, de eerste tijd (vraag me niet meer hoe lang hoor, kan de eerste dag maar ook week zijn geweest, het is alweer jaren terug) was het idd een stuk heftiger, leek of ze een soort attack had gehad, maar na die eerste fase bleef ze een hele poos "hangen" in wat jij omschrijft.
Misschien dat de symptomen bij een oudere hond ook heftiger zijn, zou zomaar kunnen.

Devies bij ons was, prikkels vermijden en rust. Dus we hebben toen de deurbel eruit gehaald, gordijnen dicht, mandrust gegeven, hele korte loopjes zonder andere honden tegen te komen, geen visite, tv geluid uit...nouja even heel saai dus  :P Na een week was dat niet meer nodig en functioneerde ze eigenlijk wel weer aardig. Een paar jaar later kreeg de kat van een vriendin het ook, die heeft de kat op een aparte kamer gezet, met bak, mand, eten en drinken, gordijnen dicht en ook die deed het na een week wel weer goed.
Dus probeer het gewoon eens, rust, prikkels mijden en zien of het uitmaakt  :) Eigenlijk geeft ze het zelf ook al een beetje aan door niet ver te willen lopen enzo, dus misschien daar even in meegaan en kijken of dat soelaas bied  :)
#2952984
Dat ga ik zeker doen. Gelukkig gaan we bijna verhuizen en is dit zo'n belachelijk druk weekend waarbij we de hele dag van hot naar her rennen, ware het niet dat mijn vriend er vandaag alleen voorstaat omdat ik heel de dag naast mijn hond op de bank blijf zitten  :)

Dank voor je reacties!
#2953082
charmed schreef: Heb je misschien een appelboom in de tuin, waar nu kleine (niet rijpe appeltjes zijn afgevallen?) bij ons liggen er allemaal kleine niet rijpe appeltjes in de tuin, daar kunnen ze ook dronken van worden.
Ook van overrijp fruit.
#2956268
Ze hebben inderdaad in haar oren gekeken, maar daar was niet veel te zien. Anti-teek en anti-vlo doe ik niet aan, dus dat kan het ook niet zijn. Er staat een pruimenboompje bij ons in de tuin, maar van het fruit ligt nog niets op de grond. Is wel een mogelijkheid dat ze daar van gegeten heeft, maar dan had ik ook diarree etc. verwacht.

Uiteindelijk was ze de volgende dag aan het einde van de middag alweer duidelijk fitter en de volgende ochtend was er niets meer van te merken...
#2956277
Druk aan het verhuizen...
Geen vloeistoffen gehad waarvan zij iets heeft binnen kunnen krijgen?
Bier, wijn, spiritus, vruchtensap wat te lang in de zon heeft gestaan, iets anders wat op alcohol lijkt?

Klinkt namelijk wel beetje naar een kater wat ze de volgende dag had....

Weet ook niet wat voor hond het Is, maar een kleine hond heeft al heel weinig nodig om dronken te worden

Hoe zijn jullie buren, Is jullie tuin makkelijk bereikbaar vanaf de straat
Hier word veel over de schutting gegooid door bepaalde buren, bij oude buurman zelfs rottende konijnen en kippen
Bij andere buren een rottend konijn in nachthok gegooid van hun hond....

Sommige mensen kunnen rare dingen doen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door