Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2952788
Hier doen ze dat gratis bij de dierenarts. Die zit dichtbij, dus mogen ze dat daar fijn doen. Dit ziet er mooi uit! Je moet wel een hond hebben die zijn poot stil houdt denk ik.
Door hamada
#2952794
ik heb er hier een. Vond het te eng om er op te vertrouwen, maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen.
Hier ligt hij stof te vergaren......
Door Lizzy
#2953062
Het lijkt me een dood eng ding :-X. Maar goed, ik kan dan ook alleen werken met zo'n tang:

Afbeelding

Maar Hetty, Norah heeft toch allemaal lichte nagels? Dat is toch een eitje, om die te knippen....? Ik gebruik bij die zwarte nagels overigens een trucje, misschien dat het voor jou ook kan werken. Ik zet mijn kniptang in de nagel. En dan knip ik heel langzaam, een klein stukje af. En zo knip ik er stukje voor stukje een klein stukje af en dat knijpen in de tang doe ik dus heeeeeeeeel langzaam. Als je dan in het leven zit, geeft Norah allang een piep voordat je echt door hebt kunnen knijpen en in het leven zit.

Als ik er een filmpje van moet maken, geef je maar een gil :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2953063
Ik heb destijds (paar jaar geleden) overwogen een QuickFinder te kopen, maar na wat recensies (Amazon o.a.) te hebben gelezen, heb ik ervan afgezien. Het schijnt namelijk regelmatig voor te komen dat hij rood licht (dus "hier niet knippen") laat zien op stukken nagel waar duidelijk geen leven zit, of groen licht ("hier knippen") op stukken waar duidelijk wél leven zit (helemaal bovenaan, tegen de beharing aan). Voor die prijs vond ik dat te onzeker.

Heb je op internet naar recensies gezocht?
Door bloemetje
#2953067
Die truc werkt prima liz. Gebruik t ook zo. Ook rustig aan knippen.  Veel honden geven gewoon aan dat je te ver zit. Mijn honden doen t ook. Knijp m iets dicht dan beginnen ze te miepen dan zit ik te ver. Maar t is ook een kwestie van oefening baart kunst.
Door keetje
#2953105
Hier witte nagels en helemaal doorlopend 'leven'.  Ellende. Ik doe het nu met een dremel en schuurpapier. Heb al van alles geprobeerd maar hopeloos. Ze zeggen dat het leven terug trekt als je steeds een stukje afvijlt, , nou, mooi niet.
Door bloemetje
#2953113
hannabelgje schreef: Bij mijn hond werkt die truc niet. Die geeft al iets aan als ik naar haar nagels wijs.
T werkt idd zeer zeker niet altijd. Dan word t de andere methode..
Door bloemetje
#2953114
keetje schreef: Hier witte nagels en helemaal doorlopend 'leven'.  Ellende. Ik doe het nu met een dremel en schuurpapier. Heb al van alles geprobeerd maar hopeloos. Ze zeggen dat het leven terug trekt als je steeds een stukje afvijlt, , nou, mooi niet.
Ik heb ook weleens gehoord dan toch maar in t leven te knippen als t zo niet lukt. Maar ik vind dat zielig en je kunt je afvragen of dat überhaupt nodig is tenzij de boel echt krom groeit.
Door Martine-Tom
#2953123
bloemetje schreef: Ik heb ook weleens gehoord dan toch maar in t leven te knippen als t zo niet lukt. Maar ik vind dat zielig en je kunt je afvragen of dat überhaupt nodig is tenzij de boel echt krom groeit.
Ja dat is mij ooit ook voorgesteld, licht roesje en dan alle nagels door het leven heen kort knippen  :-X
Uhm, wat dacht je van nee!

Tom haat HAAT het als ik zijn nagels knip, kleine stukjes werkt ook niet, dan krijg ik nog geen 1 nagel per keer voor elkaar, dus ik knip er stukjes af doe veilig zijn, soms nog een 2e stukje.
Tom heeft zwarte nagels die verkeerd groeien waardoor hij ze niet afloopt en heel lang leven  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door