Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#2952658
Zo rond half 5 waren 2 honden in de volle zon bij mij achter aan het spelen,baasjes stonden erbij. Zat nog te denken,zal ik er wat van zeggen,want vooral daar is het echt te heet (32*)! Opeens na 10 minuten spelen,horen mijn zoon en ik achter in de tuin een plons en ja hoor, beide honden zoeken verkoeling in onze vijver!! Stijle wand,2 meter diep,konden er niet zelf uitkomen! Baasje haalt ze eruit,oja onze tuinafscheiding bestaat uit laurier,waar ze doorheen zijn gestormd! Maar zodra de honden eruit waren sprongen ze er weer in! Heb uiteindelijk er ook maar ff een hond uitgetrokken en inmiddels ook kenbaar gemaakt dat ik dit echt niet leuk vind! Vissen compleet in de stress,alle waterplanten eruit getrokken,bescherming tegen de reigers kapot! Heb haar erop gewezen dat ik het heel onverantwoordelijk vind om de honden zolang in die hitte te laten spelen,daar reageerde ze op met van dat de honden dat zelf graag wilde,waarop ik zei,ja hallo maar jij bent de baas! Dat vatte ze dus op van dat mijn opmerking over te heet en niet zo lang laten spelen,nergens op sloeg!! Maar ik zit nu wel met een compleet overhoop gehaalde vijver! Ze bood wel aan om evt schade te vergoeden,maar ze weet niet welke hond er als eerst in de vijver sprong,want 1 hond is van iemand anders! Oja honden horen daar officieel ook aangelijnd te lopen,deden wij ook nooit,maar Radja luisterde meer dan prima!



Pfff moest dit ff kwijt!! Echt onze vijver ligt compleet overhoop!! Heb nog wel gezegd dat dit voor ons niet leuk is,maar voor de hondjes wel ;)
Laatst gewijzigd door Radja op vr 04 jul 2014, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2952669
Waarschijnlijk wel,maar hoe bepaal je schade in een vijver? Vissen zijn gestrest,maar als er een paar over een week doodgaan,ligt het dan daar aan of ergens anders aan!?
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2952673
jee heftig zeg en heel begrijpelijk van die honden maar zo onbegrijpelijk van die eigenaren
wie gaat er nu op het heetst van de dag met honden in de zon staan , maar goed niet iedereen is zo verstandig dat zie je maar weer
misschien toch alle schade die je zelf moet herstellen verhalen op hun
maar je weet ook nog niet wat het met je vissen heeft gedaan , hopelijk blijven ze in leven
Door Lexus-me
#2952676
Jeetje, ik zou er wel achteraan gaan en misschien gelijk erbij melden dat stres bij vissen pas later tot uiting (gevolg: dood) kan komen...
Gebruikersavatar
Door Radja
#2952681
Ik neem de honden absoluut ook niets kwalijk, sterker nog,achter af was ik ook nog bezorgd in de zin van; stel dat ze verstrikt waren geraakt in het reigernet,want zelf eruit kunnen,is echt onmogelijk!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2952721
Tja, de kosten van de materiële schade kan je in elk geval op de eigenaar van beide honden verhalen (of een van beide dat ze het onderling maar uitzoeken hoe ze de schade onderling verrekenen).
Zou ook foto's maken van hoe het er nu bij ligt (voordat ze beginnen dat schade vast later is ontstaan).
Gebruikersavatar
Door Radja
#2952737
Klopt,foto's maken had ik zeker moeten doen,maar daar dacht ik pas aan toen ik al bezig was geweest met sowieso het anti reigernet weer wat te fatsoeneren,en daar ook heel veel plantjes heb uitgeplukt. Weet al wel dat de waterlelies kapot zijn en de vissen,waarvan 2 goudkarpers van 40 cm, zich niet meer laten zien,kan nog wel komen. 
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2952995
Ontzettend vervelende ervaring, maar ik denk dat ik mijn tijd, energie en geld zou steken in voorkomen dat het nogmaals voorkomt. Niet in het proberen te verhalen op mensen die daar nu al geen enkele ontvankelijkheid voor tonen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2953076
-Saskia- schreef: Ontzettend vervelende ervaring, maar ik denk dat ik mijn tijd, energie en geld zou steken in voorkomen dat het nogmaals voorkomt. Niet in het proberen te verhalen op mensen die daar nu al geen enkele ontvankelijkheid voor tonen.
Dat gaan we zeker doen (helaas), gaat gaas komen achter de laurierhaag. 1 van de eigennaren stelde wel voor om evt schade te betalen,maar was verder wel heel laconiek.

quote author=vanaalst link=topic=123305.msg2953024#msg2953024 date=1404545283]
wat sukkels zeg... zou best wel pist off zijn als er honden hier in de vijver springen, fijn met de nagels langs het vijverzeil ed....
[/quote]
Klopt,was ook bang dat we met een lekke vijver zouden zitten,maar gelukkig is het zeil nog heel. Zijn vooral de jaren oude,grote waterlelies die kapot zijn en alle water/zuurstof planten drijven bovenin! Verder lijkt de schade mee te vallen. Morgen gaan we de zuurstofplantjes weer verzwaren. De vissen zijn nog wat van slag,maar denk dat ook dat wel goedkomt. Maar idd was behoorlijk pissed off! Waren ook grote,sterke honden,labje en een herder kruising.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door