Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2952457
Hebben jullie daar ook zo'n last van? Het leek gister wel een soort explosie, van 0 van die dingen naar ik weet niet hoeveel. Gelukkig allemaal nog buiten!
Gewone vliegen ook trouwens...maar dan weer wel binnen  :-\ Nouja gelukkig heb ik een Doki en een Bami, die vermaken zich nu prima  ;D
Door Martine-Tom
#2952463
TMG1961 schreef: Geen vliegende of niet-vliegende mier te zien hier achterom.
Ik was net in de schuur...oorverdovende klap, zat Doki met zijn snufferd tegen de (houten) schuur aan, ik gaan kijken, een wand van zeker 100 vliegende mieren  :o
Echt verbazingwekkend hoe die uit het niks lijken te komen ineens!
Door Jantina
#2952464
Een plaag vliegende mieren, en echt GROTE in de badkamer... Via het riool ben ik bang. Ik heb de putjes een paar dagen vol geschonken met azijn, gewone en schoonmaak afgewisseld. En ze zijn weg (voorlopig)...
Ik ben bang dat het er mee te maken heeft dat we totaal geen winter hebben gehad.
Door K&D
#2952584
Nee geen vliegende mieren. Wel weer een wespennest op dezelfde plaats als een paar jaar geleden. Zal wel een lekker warm plekje zijn.
Maar helaas...wij vinden het niet zo'n pretje. Dus ze zijn naar de eeuwige suikervelden verbannen.
Door Jantina
#2952597
K&D schreef: Nee geen vliegende mieren. Wel weer een wespennest op dezelfde plaats als een paar jaar geleden. Zal wel een lekker warm plekje zijn.
Maar helaas...wij vinden het niet zo'n pretje. Dus ze zijn naar de eeuwige suikervelden verbannen.
Dat is echt mijn ergste nachtmerrie  :nerves:
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2952601
ooh ik dacht dat ik dat alleen had
we hebben achter huis een zwembad en wilde straks met de hond gaan zwemmen maar schrok me rot  toen ik het zeil aan het oprollen was
duizenden vliegende mieren in het zwembad niet normaal in 1 keer
je kon echt niet het water in zoveel gadverdamme
met een schepnet ze eruit geschept maar er kwam geen einde aan
nu op het moment zie ik er geen een meer , lijkt net of ze allemaal tegelijk aan kwamen vliegen ookm hele kleintjes erbij pff

gelukkig lees ik dat het maar 1 dag is
Gebruikersavatar
Door Hope
#2952625
JA!!!!!
Echt VRE-SE-LIJK!

Wij hebben hier echt een kolonie mieren waar je bang van wordt. Sinds vanmiddag weten we een aantal plekken te zitten waar het echt letterlijk krioelt van de mieren. Het lijkt gewoon alsof een hele boomstam beweegt. We hebben hier buiten 3 plekken met mieren (en dan spreek ik dus echt over vele honderden mieren op 1 plek), we hebben 2 plekken met uitvliegende mieren (ik weet sinds vandaag dat dit bruidsvluchten zijn...) en dan hebben we binnen de ellende nog.
Echt, ik kan geen mier meer zien, vliegend of niet.

Ons halve huis zit vol met gif, de tuintegels liggen los, zijn op sommige plekken zelfs verwijderd om bij de mieren te komen.
Jantina schreef: Dat is echt mijn ergste nachtmerrie  :nerves:
Nou, dat dacht ik vroeger ook. Maar zo'n nest verdelg je wel fijn in 1 keer. Dat is met mieren helaas niet zo. Die krengen zitten, voor je het weet, verspreid door je keuken, huiskamer, kelder, bijkeuken, tuin, gazon, parkeerplaats, paardenstal en weiland. Doe mij maar een wespennest!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2952637
Ook hier een emmer heet water door de tuin geslingerd om van de vliegende mieren af te komen en langs de gevel kaneel gestrooid. dat lijkt te werken, de hoeveelheid neemt af. Vieze beesten, vliegende mieren. :-X
Door Tanna
#2952639
Nynke schreef: hier lopende grote mieren, heb er nog geen vliegende gezien  :P
Ja, zag ik gisteren ook! Misschien moeten ze het bij ons in de buurt zonder vleugeltjes doen Nynke, er wordt steeds meer bezuinigd............
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2952643
Tanna schreef: Ja, zag ik gisteren ook! Misschien moeten ze het bij ons in de buurt zonder vleugeltjes doen Nynke, er wordt steeds meer bezuinigd............
whehhe  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door