Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lauraa
#2947999
alvast mijn excuses voor het lekkere onderwerp  ::)

Ik heb een boerenfox kruising, van 2 jaar (13 KG)
al vanaf pup zijn we een beetje aan het klungelen met zijn voeding,

dit omdat hij vaak aan de diarree is, wat varieert in allerlei kleuren, en 'substanties'.
ik ben bij verschillende dierenartsen geweest,
en er zijn nu al verschillende testen gedaan, (soms zelfs 2 of 3 x). maar hier kwam niks uit, (bloedafname, giardia, schildklier, enz.)

tijdens 1 wandel ronde moet hij soms wel een x of 5 gaan zitten, en 9 van de 10 x is het dun, soms komt er ook maar één druppeltje uit, maar hier gaat hij dan letterlijk 5 min voor zitten drukken... het zijn vaak maar kleine beetjes wat er uit komt, (op zn meest 3 eetlepels?)

ik heb verschillende voedingen/diëten enz geprobeerd, (brok, KVV, BARF) maar het wordt er allemaal niet beter op.
in de ochtend is het af en toe wel wat steviger, maar nog niet wat het moet zijn... (zijn anaal klieren zijn overigens 'normaal')
de DA's weten het ook niet, eentje die denkt dat het aan een soort spastische darm ligt? (zou iets zijn waar kleine drukkere honden sneller last van konden hebben?) en een andere DA zei weer dat 't goed kon zijn dat ie chronische diarree heeft, en je er niets aan kunt doen.... 
ik heb ook een tijdje op aanraden wat extra bot gegeven, maar dit werkt ook niet echt, of hij krijgt dan n soort krijt poep, of hij poept n aantal dagen niet, en daarna komt er nóg meer dunne ontlasting...

hij is verder gezond (qua uiterlijk), levendig, goede eetlust enz....

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, of hoe Jack er van af komt?


Alvast bedankt!  :)
Door Lizzy
#2948145
Ik vind dit soort klachten best wel heel geschikt voor een homeopaat! Dat zou ik proberen.

En ik wilde ook vragen, heb je al eens dingen als L-Glutamine en Probiotica geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door Lauraa
#2948332
Hij krijgt nu 1 dag in de week BARF, 1 dag n vette vis, en 1 dag in de week pens, en de andere 4 dagen KVV,

eerst gaf ik hem minimaal 2 á 3 maanden dezelfde voeding, (of kvv, of brok, of eliminatie enz...)


Probiotica e.d. geef ik hem niet, ben hier overigens niet bekend mee, wat houdt dat precies in?
en wat voor probiotica of zo zou ik hem kunnen geven?

bedankt voor jullie reacties! :)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2948368
Is het geen verstopping in de darmen,waardoor het lijkt alsof hij diarree heeft,valse diaree?  Dat het ook wel overloopdiarree.
Gebruikersavatar
Door Lauraa
#2948680
dat zou ook maar eens goed kunnen,

ik heb geen idee wat het is,
dierenartsen weten het ook niet...

maar ik heb eens zitten googele naar dat probiotica, maakt het nog uit welk merk ik eventueel geef?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2952299
Weet niet of ik het hier kan plaatsen, maar hier ook ongeveer wat er op lijkt, alleen bij Appie is het alleen bij de laatste ronde van 21.30 uur......
Appie poept overdag (1 a 2x)een gewone, normale drol, maar bij de laatste ronde heeft ie spuitpoep. Hij krijgt KVV van Lotgering (elke dag andere smaak, 5 per 3/4 weken), als snack (na 2de wandeling en laatste wandeling) een kippenpoot (zo'n witte of bruinige), pensstaaf, dentalstick of gedroogd kippennekje..... Omdat hij overdag normale poep heeft, vinden we het zo raar dat alleen bij de laatste ronde hij iedere keer spuitpoep heeft....

Nu met dit warme weer heeft hij wel meer last van zn darmen, heeft ie wat vaker diarree overdag en laat ie zn snacks liggen (behalve de pensstaaf en dentalstick)....... Maar zodra het wat koeler is, heeft ie overdag weer normale drollen......

Iemand een idee of toch langs de DA?

Edit: na lang nadenken, komen we erachter dat het alleen gebeurt als het overdag warm is (meestal vanaf de 18 graden) dat Appie 's avonds spuitpoep heeft.... Op zich valt het dan wel mee, maar aangezien hij overdag er geen last van heeft (behalve als het echt warm is zoals nu), vinden wij het raar.....
Laatst gewijzigd door CindyMayella op zo 06 jul 2014, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door