Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#294986
Op welke leeftijd worden teefjes meestal loops? En hoe doen jullie dat met reuen in huis?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#295028
Mijn teef werd bij ong. 10 maanden loops, maar dit kan per teef verschillen
En wat de reuen betreft; heel goed opletten!!
Mijn reuen zijn gecastreerd, maar als Jane "rijp" is willen ze er toch maar al te graag op. Jane zou dat ook gewoon toelaten. Maar al zijn ze geholpen, ik sta dat niet toe.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 04 apr 2005, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#295102
Mijn hond is nogal hitsig denk je dat het zal gaan? Hij word zelfs hitsig als hij aan een teefje ruikt die gecastreerd is.
Door gonny
#295107
Laura2004 schreef: Mijn hond is nogal hitsig denk je dat het zal gaan? Hij word zelfs hitsig als hij aan een teefje ruikt die gecastreerd is.
pfffff Boris heeft buiten geen flauw idee wat loops zijn inhoudt....maar toen Mientje het was... :-X :-X
jodelen, piepen, klieren..de hele rateplan.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#295127
Teefjes kunnen vanaf 6 maanden loops worden.
Ik heb geen reu in huis en ik moet er ook niet aan denken dat ik die wel heb met loopse teven in huis, dan kan ik de dweil wel 24 uur per dag in de aanslag houden.
Door Laura2004
#295130
als je dan wegging dan moest hij zeker in de bench ofzo. Het probleem is dat Kai al heel lang niet meer in de bench hoeft en ik zou het echt zielig vinden als ik hem, omdat ik er zo nodig een teefje bij wil hebben (waar hij waarschijnlijk al jaloers op zal zijn) dan opgesloten moet worden. En als het echt niet gaat wat zouden jullie dan doen. Het teefje laten helpen of Kai?
Ik weet dat de meesten hier tegen castreren zijn, maar Kai is echt heel extreem qua hitsigheid als hij aan een teefje ruikt stroomt het kwijl uit zijn bek en als hij aan een plasje ruikt van een teefje dan krijgt hij een hele schuimkraag om zijn mond heen.
Door Laura2004
#295151
Ik denk dat mijn hond helemaal gek word met een loopse teef in huis. En als het te gek word dan zal ik er toch iets aan moeten doen. Dus wat vinden jullie een betere optie de reu castreren of het teefje. Van een teefje is het toch een veel zwaardere ingreep?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#295158
Laura2004 schreef: Ik denk dat mijn hond helemaal gek word met een loopse teef in huis. En als het te gek word dan zal ik er toch iets aan moeten doen. Dus wat vinden jullie een betere optie de reu castreren of het teefje. Van een teefje is het toch een veel zwaardere ingreep?
In jouw geval zou ik de reu castreren. Hier is dat geen optie. :-X
Door Ysa
#295171
Ysa was ook ong. 10 maanden
Met 2 reuen in huis gaat dat wel hoor ( met enige aanpassingen) Het is wel mooi om te zien hoe de reuen hun best gaan doen voor het meisje...Ze zouden wel met rozeblaadjes haar gangen willen plaveien ( haha)
Maar de onderlinge strijd tussen mijn 2 jongens bleef uit, geen centje pijn , wat dat betreft
En Ysa ? Die mocht s'morgens mee naar kantoor ; dus niet opgesloten in een bench ;D Want het is een wip en klaar is kees....das dus heeeeeeel goed opletten ;)

Yvonne
Door danielle1980
#295177
tja ik heb nu pas voor het eerst reuen en die zijn nu pas 6,5 maand.
essie en minx zijn nu loops, de reuen hebben totaal geen interesse.
wij hebben ze dan ook gewoon bij elkaar gelaten, maar als we weggingen namen we of de reuen mee of essie en s nachts ging essie altijd naar boven, minx slaapt altijd al boven.
ik weet niet hoe dat straks zal zijn, maar in jou geval zou ik proberen om eerst de teef apart te houden bv in een bench of andere kamer.
als dat niet genoeg is kun je de reu bv hop of prodier geven.
en als werkt t niet tja dan is castratie misschien een optie voor jou, zeker als hij al zo geintresseerd is, al zou ik dat zelf niet doen. :-\
Door K@rin
#295180
Laura2004 schreef: Ik denk dat mijn hond helemaal gek word met een loopse teef in huis. ?
Ik denk, dat je ZELF nog gekker wordt ...... ::) ::) ::)

één van beiden laten helpen, wanneer je niet genoeg ruimte hebt om ze gescheiden te houden, zal voor veel rust zorgen.

Bij mij is nu Shanay loops (sinds 6 dagen) en is er nog niet veel aan de hand .....
Volgende week zal Noël wel helemaal hoteldebotel worden .....
Ik heb ze nu al gescheiden .....
Door Laura2004
#295187
Dat is het probleem ja, als ik in een groot huis zou wonen dan zou ik me er niet druk om maken, maar ik woon in een klein huis dus in aparte delen van het huis zetten is geen optie. Ik kijk het wel aan en anders kan ik het altijd nog doen. In ieder geval bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#295478
Laura2004 schreef: Dat is het probleem ja, als ik in een groot huis zou wonen dan zou ik me er niet druk om maken, maar ik woon in een klein huis dus in aparte delen van het huis zetten is geen optie. Ik kijk het wel aan en anders kan ik het altijd nog doen. In ieder geval bedankt allemaal!
Is het ook geen optie om de teef in de bench te doen. Die komt nieuw, dus als je hier van het begin af aan mee begint is zij er aan gewend.
En ja, als je wil castreren zou ik inderdaad voor de reu gaan, is een kleinere ingreep. Maar bij mij zijn de driften van m'n reuen niet helemaal verdwenen, dus het blijft opletten, maar dit is alleen in de hoogtijdagen, dus niet 3 weken lang. Weet niet hoe dat bij jouw reu zal zijn. Mijn 2 reuen hebben trouwens onderling totaal geen strijd.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 04 apr 2005, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#295682
Ik heb maar 1 reu, want mijn hond wil met iedere reu die we tegenkomen knokken (behalve met jack russel reuen, vraag me niet waarom). Het probleem is dat die van mij al gaat kwijlen als hij aan het plasje ruikt van Sarah (de hond van mijn moeder die 6 jaar is en al heel lang geleden gesterriliseerd is), dus hij is aardig hitsig en het probleem is dat ik denk dat hij echt helemaal doorflipt met een loopse teef in huis ook al zit zij in de bench. Ik ga er maar even goed over nadenken. En weet iemand toevallig wat een castratie van een hond die 30 kilo weegt kost?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door