Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2951240
De goudsbloemen bloeien, de eerste flessen calendulatinctuur "van eigen bodem" staan te trekken en over een paar weken is het klaar. Nu heb ik ruim voldoende voor eigen gebruik dus ik kan evt bijmaken voor anderen.
We werken op ons land 100% natuurlijk dus niet met bestrijdingsmiddelen of andere troep.
bij interesse graag even een pbtje  :) Ik denk dat de kosten ongeveer neerkomen op € 8 euro per flesje van 100 ml en het kan straks vast wel meereizen mee met een toekomstig vleeslijntje. Het zal niet gaan om honderden flesjes dus wie het eerst komt, het eerst maalt  ;)

voor wie niet weet wat je er zoal mee kan doen, hieronder een kleine  "tekst en uitleg" :
Uitwendig.
- Het beste middel tegen huidaandoeningen, met name ontstoken wonden, winterhanden en uitslag.
- Gebruik Calendula tinctuur bij alle mogelijke pijnlijke en ontstoken plekken en schimmelinfecties.

Ik gebruik het zelf (verdund) bij het uitspoelen van (snij)wondjes (bijv tijdens het snijden van vlees) en ontstoken tandvlees. Je schijnt het ook inwendig te kunnen gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ook kan ik calendula olie maken.
#2951478
Martine-Tom schreef: Denk dat lijntjes niet tot hier gaan geraken he? (Goes, Zeeland)
je weet maar nooit hoe de wind waait...  ;) Ik kan het evt ook opsturen, alleen heb je dan wel de verzendkosten erbij.  :-\
Kaio schreef: Oo helpt het ook bij exceem/wondjes op vingers?
Ik heb zelf geen ervaring met exzeem maar dat schijnt wel een van de positieve werkingen te zijn van calendula, dat het helpt bij exzeem.
#2951488
newfies schreef: je weet maar nooit hoe de wind waait...  ;) Ik kan het evt ook opsturen, alleen heb je dan wel de verzendkosten erbij.  :-\
Ik heb zelf geen ervaring met exzeem maar dat schijnt wel een van de positieve werkingen te zijn van calendula, dat het helpt bij exzeem.
Dan wil ik het ook graag proberen! Ondanks speciale zalfjes blijft het auw aan mijn handen.
#2962598
Inmiddels staan er flink wat potten te weken tot tinctuur / olie. Voor wie wil, ik ben 6 sept in apeldoorn en zou dan een bestelling mee kunnen nemen?! Pb maar een wie daar gebruik van kan maken. Ik zal een ieder apart nog even pben zodra zijn/haar bestelling klaar is.

Voor wie nog wil, ik heb nog een kleine hoeveel calendula "over". Bij interesse graag pb.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door