Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#2950851
We hebben af en toe een loge. Meestal is ze er een week. Het is een brokkenhond met een gehaktballetje en een plakje kipfilet, en dat krijgt ze dan hier ook te eten, net als thuis.
Ze is vrolijk, eet haar eten, en snaait een klein beetje kvv van onze dames mee waar ze dol op is. Het verschil met het menu thuis is, is dat ze wat kvv krijgt (carnibest) en dan beperkt tot een eetlepel.
Bij ons; geen enkel probleem met de ontlasting en gewoon een vrolijke hond. Ze halen haar dan ook kerngezond op. En zodra de hond thuis is; diarree, zielig en stil. Logisch wordt het door de eigenaar op het beetje kvv gegooid, maar dan zou ze hier toch ook diarree moeten hebben als ze hier een hele week is?
Of loopt ze hier misschien af en toe een virus op wat thuis niet heerst? Ze is niet altijd zielig na een bezoek aan ons. Soms wel en soms niet. Ik kan er de vinger niet achter krijgen.
Door charmed
#2950895
Misschien krijgt ze dan thuis toch iets (wat jij niet weet)  wat haar niet goed valt? Een snack uit de hand tussendoor. Zonder dat ze er erg in hebben dat dat hetgeen is waar de hond zich niet lekker van voelt.

Ooit eens gehad met een kennisje van mij, die zei ook dat ze niets anders gaf, maar onderwel kreeg hij steeds wel wat lekkers wat afweek van wat ze mij vertelde en de hond was weer ziek. En toen zei ze tegen mij maar ooh, dat maakt toch niets uit, daar krijgt ie niets van. Tja, maar daar zat nou net het probleem.
Door K&D
#2950947
Ik snap het niet. Ze is wel graag bij ons en kan het prima vinden met de dames. Dolle pret met wandelen. Maar dat ze daar zo ziek van kan zijn thuis?
Gebruikersavatar
Door Neally
#2951210
Ik heb alleen mijn referentiekader. Bij ons komt ook af en toe een hondje logeren. Het is een hondje dat een beetje
'bangig' is. In een hoekje gaat zitten kijken als er andere mensen bij zijn. Bij ons komt hij helemaal los.
Krijgt hier kvv ipv zijn brokken thuis, zijn baas weet dat. (ons hondje barft)
Soms als hij dan weer thuis is kan hij ook wel een dag of wat in de mineur zijn.
Door K&D
#2951473
Dat klopt wel. De loge heeft een redelijke gebruiksaanwijzing thuis. Ik vind van niet want hier draait ze gewoon mee en past zich heel snel aan. Wel is het een zeer intelligente en ik ben bang dat ze de boel redelijk om haar pootjes windt. Maar goed, ze knapt weer wat op. De diarree kan ik niet verklaren. Wellicht toch minder weerstand. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door