Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2943052
Nelson heeft een favoriete bezigheid: door het bos crossen.
Zwemmen staat op een gedeelde eerste plaats.

Helaas heb ik door de vele teken bij zowel Nelson als mezelf moeten besluiten dat het bos zo ongeveer aan het einde van onze straat in deze tijd van het jaar gewoon geen optie is.
Vandaag ben ik in Someren gaan wandelen, bij het keelven. Het was er prachtig, maar door de vele fietsers kon Nelson echt niet los. Oke, hij mag hier in de omgeving gewoon helemaal nergens los. Geen enkel losloopgebied, of ik kan ze gewoon niet vinden.
Maar in een verlaten stuk bos met goed overzicht zodat ik kan aanlijnen als er wat aankomt laat ik hem van de riem. Maar ik weet ook wel zeker dat hij komt als ik roep.

Nu zoek ik dus leuke plekjes om te lopen. En misschien zijn er nog mensen waar we eens bij mogen aansluiten?
Laatst gewijzigd door Hope op wo 02 jul 2014, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pluto
#2943063
Wij lopen bij het Buntven / Zandbos, is gedoogbeleid qua loslopen. Heerlijk groot ven om lekker te plonzen.

Ook lopen we regelmatig achter de Walsberg en achter het Rijtven. Bij de Walsberg is een vennetje en bij het Rijtven een beekje (heul klein beekje).

Verder heb je in Liessel (tussen Liessel en Vlierden) een heel groot bos, zonder zwemwater.


Edit, aansluiten is opzich ook niet zo'n probleem, Pluto is dol op Labjes, net als Joke, alleen heeft Loesje een uitgebreide handleiding met andere honden, maar bij rustige introductie is ook dat meestal geen probleem.
Laatst gewijzigd door Pluto op wo 18 jun 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2943500
Pluto schreef: Wij lopen bij het Buntven / Zandbos, is gedoogbeleid qua loslopen. Heerlijk groot ven om lekker te plonzen.

Ook lopen we regelmatig achter de Walsberg en achter het Rijtven. Bij de Walsberg is een vennetje en bij het Rijtven een beekje (heul klein beekje).

Verder heb je in Liessel (tussen Liessel en Vlierden) een heel groot bos, zonder zwemwater.


Edit, aansluiten is opzich ook niet zo'n probleem, Pluto is dol op Labjes, net als Joke, alleen heeft Loesje een uitgebreide handleiding met andere honden, maar bij rustige introductie is ook dat meestal geen probleem.
Kijk, dank je!
Ik ga eens goegelen en kijken waar we de volgende wandeling naar toe gaan.

Lijkt me leuk om eens samen te lopen. Nelson is niet de rustigste, maar hij kan ook prima aan de lijn blijven en dan luisterd hij (best) goed.
#2951258
Vandaag zijn we bij het Buntven geweest. Wat een prachtig gebied!
Nelson heeft het echt top naar zijn zin gehad, net als ik. Hij heeft er fijn gespeeld met een lieve herder, hij kon er naar hartenlust in het water plonzen. We hebben echt ontzettend genoten en zullen hier nog veel te vinden zijn!

Eens kijken of ik een filmpje geplaats kan krijgen...


Bedankt voor de tip Pluto!
Laatst gewijzigd door Hope op wo 02 jul 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2951261
Hope schreef: Vandaag zijn we bij het Buntven geweest. Wat een prachtig gebied!
Nelson heeft het echt top naar zijn zin gehad, net als ik. Hij heeft er fijn gespeeld met een lieve herder, hij kon er naar hartenlust in het water plonzen. We hebben echt ontzettend genoten en zullen hier nog veel te vinden zijn!

Eens kijken of ik een filmpje geplaats kan krijgen...


Bedankt voor de tip Pluto!
Blij ei!
Mooi is het daar ja, er graast ook vaak een schaapskudde, maar speciaal voor de hondenliefhebbers gaat die kudde in de weekenden in de kooi.

:biggrin2:
#2951356
Tanna schreef: Prachtig! En viel het mee met teken?
Ja! Ik heb er tot nu toe nog geen gespot.
Nu vind ik het snel meevallen met teken, aangezien ik eerder in een ander stuk ging lopen. Toen was ik nog nergens bekend en wist ik maar 1 plek. Kennelijk wisten de teken die plek ook, want ik kwam na elke wandeling met gemiddeld 30 teken thuis. Zowel Nelson als ik zijn daar vaak gebeten.
#2951361
Tanna schreef: Prachtig! En viel het mee met teken?
In Deurne valt het over het algemeen redelijk mee, Loesje struint volop door gras en struik maar heeft slechts af en toe een teek.
Daarbij heeft Joke ' tekenradar'  dus die ziet ze op 100m afstand al op Loesje d'r vacht zitten en haalt ze er dan gauw af. We wonen nu 2 jaar in Deurne en lopen altijd in de omgeving en als ik moet schatten hebben we nog geen 10 teken hoeven te verwijderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door