Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#2950555
Gut zie net dat je lid bent sinds vandaag en dat je 2 berichten hebt geplaatst.... allebei over TamRo.... zijn er misschien belangen?
Laatst gewijzigd door M@rina op di 01 jul 2014, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tobi Kooiker
#2950556
Ha, dat is scherp!
Dan houd ik het op kritiek ;) ik geef alleen de kalkoenversie, omdat in alle andere varianten het botwerk uit eend bestaat en dat voegt niks toe aan mijn variatie in kvv merken.
Door De Voerbak
#2950562
ja ik heb zelf ervaring ermee maar wilde weten of andere mensen het ook goed vonden of voorkeur hebben voor andere merken. want mijn honden hebben tot nu toe alleen maar versvlees van TamRo gehad
Door Tobi Kooiker
#2950591
Ik vind het niet per se beter (of slechter) dan andere merken, maar de kalkoenversie ziet er goed uit en ruikt goed. Of het goed vlees is en of de prijs kwaliteitverhouding goed is, dat kun je bij kvv nooit zeker weten. Je weet immers niet hoe het vlees er uit zag voordat het gemalen in de rol verdween. Alleen al daarom wissel ik veel in merken en diersoorten. Tamro zou ik zeker niet uitsluitend voeren, vanwege (zoals ik schreef in de eerdere reactie) het feit dat je dan variatie in het botwerk mist.
Door _Loes_
#2950605
hier is ook het overal toevoegen van gevogelte (eendenbot) het grootste nadeel ivm allergie.
wanneer TamRo meer zou variëren met bot zou dat zeker een groot pluspunt zijn.
Door M@rina
#2950636
Honden met een allergie voor eend, komen bedrogen uit bij TamRo, inderdaad. Is dat niet het geval dan zou ik het nog niet als enige kvv voeren, dat raad ik met geen enkel merk aan, variëren zowel in kvv merken als in diersoorten. Ik vind het ook jammer dat er alleen kalkoen of eendenbot wordt gebruikt.
Ik ga TamRo nu proberen, maar blijf daarnaast nog minstens 3 andere merken voeren. bijv. Darf, All Animal, kiezenbrink, Versvoer of Tammenga. Zo hebben de honden toch voldoende afwisseling in botwerk.
In de laatste zit maar 15% bot en mijn honden gaan er soms van aan de dunne poep, dus vandaar dat ik nu TamRo ga proberen die bevat zo'n 20% bot.
Door _Loes_
#2950855
zo'n vermoeden had ik al. nu hopen dat er dan ook iets met de tips wordt gedaan.

[quote="M@rina"]
Honden met een allergie voor eend, komen bedrogen uit bij TamRo, inderdaad. Is dat niet het geval dan zou ik het nog niet als enige kvv voeren, dat raad ik met geen enkel merk aan, variëren zowel in kvv merken als in diersoorten. Ik vind het ook jammer dat er alleen kalkoen of eendenbot wordt gebruikt.
Ik ga TamRo nu proberen, maar blijf daarnaast nog minstens 3 andere merken voeren. bijv. Darf, All Animal, kiezenbrink, Versvoer of Tammenga. Zo hebben de honden toch voldoende afwisseling in botwerk.
In de laatste zit maar 15% bot en mijn honden gaan er soms van aan de dunne poep, dus vandaar dat ik nu TamRo ga proberen die bevat zo'n 20% bot.
[/quote]

in mijn geval gaat het om een kat ;)
Bij KVV specifiek voor katten wordt nog meer gevogelte toegevoegd. vandaar dat ik regelmatig uitwijk richting de hondenvarianten voor voldoende variatie.
bij die soorten zit dus geen TamRo ivm gevogelte toevoegingen. jammer want het vlees ziet er door de grove maling wel goed uit.
Door M@rina
#2950894
[quote="_Loes_"]
zo'n vermoeden had ik al. nu hopen dat er dan ook iets met de tips wordt gedaan.

in mijn geval gaat het om een kat ;)
Bij KVV specifiek voor katten wordt nog meer gevogelte toegevoegd. vandaar dat ik regelmatig uitwijk richting de hondenvarianten voor voldoende variatie.
bij die soorten zit dus geen TamRo ivm gevogelte toevoegingen. jammer want het vlees ziet er door de grove maling wel goed uit.
[/quote]
:offtopic2: Dan zou je Tammenga eens moeten proberen. Zij hebben enkelvoudige lam, paard en geit, inclusief de botten (ook rund maar daar zit dan weer pens in vinden katten geloof ik niet zo lekker.
Door _Loes_
#2950950
[quote="M@rina"]
:offtopic2: Dan zou je Tammenga eens moeten proberen. Zij hebben enkelvoudige lam, paard en geit, inclusief de botten (ook rund maar daar zit dan weer pens in vinden katten geloof ik niet zo lekker.
[/quote]

Tammenga staat zeker op het lijstje voor als de vriezer leeg genoeg is voor een bestelling.
de dierenwinkel hier heeft van alles, ook TamRo, maar geen Tammenga.

zal in mijn vraagtopic nog ff een update posten met de merken die ik nu voer. dan zijn er vast nog meer goede tips.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door