Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#2950106
Wie heeft er ervaring met het Wirftall? Leuk? Druk? Hoe zijn de wandelmogelijkheden? Druk met honden? Loslopers? Graag ervaringen!  :)
Gebruikersavatar
Door kira
#2950193
Jaren terug heel veel jaren gezeten met hond die niet los kon en niet van andere honden hield. Heerlijk uren meegewandeld, nooit problemen gehad met loslopende honden. Als we nog een hond zouden hebben of misschien twee zou ik weer willen. Wel altijd tropisch warm trouwens daar.
Door Lil
#2950253
Malamoods schreef: Wie heeft er ervaring met het Wirftall? Leuk? Druk? Hoe zijn de wandelmogelijkheden? Druk met honden? Loslopers? Graag ervaringen!  :)
Leuk!!!!!

Veel honden, maar buiten park rustig, omdat er heel heel erg veel wandelgebied is. Veel natuur. Alles loopt los. Kan daar uitstekend. Zelfs Jones kon daar een half jaar geleden al heel veel los. Als ik lijn aan deed, deed de rest dat ook. In februari was er bijna alleen lokale bevolking aan het wandelen en Duitsers lijnen zeer keurig aan, krijg je daar geleerd in theorie en praktijk. Hoe het is als heel Nederland daar is weet ik niet. Ben je goed ter been? Erg stijl berg op en af. Park is in de helling gebouwd. En SVP niet met wandelen in de afgrond vallen haha. Nee hoor, hele brede paden.  Zalig.
Door Deesje
#2950336
ik vind het ook heeeerlijk daar, afhankelijk wanneer je gaat is het wel of niet druk, toen wij er waren waren er wel wat honden maar 100m het pad af, park uit kom je geen mens meer tegen (ben wel een keer omgedraaid vanwege zwijnen in het bos hihi)

ik vind het een echte aanrader, omgeving is simpelweg prachtig! wandelen gaat gegarandeerd perfect
Door Malamoods
#2950660
kira schreef: Jaren terug heel veel jaren gezeten met hond die niet los kon en niet van andere honden hield. Heerlijk uren meegewandeld, nooit problemen gehad met loslopende honden. Als we nog een hond zouden hebben of misschien twee zou ik weer willen. Wel altijd tropisch warm trouwens daar.
Ah, goed om te horen!  :)
Tropisch warm... Niet in de periodes dat ik ga.  ;D

Lijkt me erg mooi daar! En klimmen gaat vast wel lukken nu mijn conditie zoveel verbeterd is en ik al vele kilo's minder hoef mee te sjouwen.  :)
Door Lil
#2950686
Malamoods schreef: Ah, goed om te horen!  :)
Tropisch warm... Niet in de periodes dat ik ga.  ;D

Lijkt me erg mooi daar! En klimmen gaat vast wel lukken nu mijn conditie zoveel verbeterd is en ik al vele kilo's minder hoef mee te sjouwen.  :)
In februari afgelopen jaar was het daar niet tropisch warm, wel tropisch regenachtig hahahaha.
Door Malamoods
#2950694
Lil schreef: In februari afgelopen jaar was het daar niet tropisch warm, wel tropisch regenachtig hahahaha.
Gelukkig zijn we niet van suiker.....  ;D
Door Nadia
#2950710
Wij zijn er paar weken geleden geweest. Naast de uitstekende wandel mogelijkheden zijn ze onwijs vriendelijk en behulpzaam.

Wij zouden eigenlijk met pasen gaan. Maar de teef van mijn moeder werd opgenomen bij de da. Zware lever problemen. Wij wilden dus niet gaan. Kon het zonder probleem om geboekt worden naar het pinksterweekend. Toen bleek dat we er niet aan gedacht hadden dat wij die vrijdag ervoor trouwden konden we een dag later gaan.
Ook een dag eerder vertrekken ivm aankomende storm en in het huisje onhoudbare temperaturen (32 graden) was geen probleem.

Verder zijn we met 4 honden in 1 huisje geweest. Normaal mag dat niet. We moesten wel een 6 persoons huisje nemen. Terwijl we met 4 man waren.
Dat was een geluk bij ongeluk want ons huisje was mini klein.
Door Malamoods
#2950819
Goeie service!  :)

Heeft iemand overigens een idee wanneer de 'winterse periode' is? Wanneer is er ongeveer kans op sneeuw, of winterse omstandigheden?
Door Lil
#2950933
Malamoods schreef: Goeie service!  :)

Heeft iemand overigens een idee wanneer de 'winterse periode' is? Wanneer is er ongeveer kans op sneeuw, of winterse omstandigheden?
Joh ligt 110 km van Maastricht. Is dichterbij, veel dichterbij dan van mij naar jou. Dus als het hier ook wel/ niet ligt. Kan zijn dat dat wel ligt en hier niet, maar niet echt mega verschil tussen mij en daar.
Door Deesje
#2950948
wij hebben daar sneeuw gehad in december en in februari.. hoewel ik denk dat je jan/feb nu het beste zit.. de echte sneeuwperiodes begin december zijn daar ook wat minder nu..
Door Lil
#2951228
Deesje schreef: wij hebben daar sneeuw gehad in december en in februari.. hoewel ik denk dat je jan/feb nu het beste zit.. de echte sneeuwperiodes begin december zijn daar ook wat minder nu..
Afgelopen februari nul komma nul sneeuw. Maar in NL was er ook geen sneeuw. Ik heb nog met die mevrouw aan de receptie gepraat en daar is het weer eigenlijk hetzelfde als in het zuiden van Limburg (Maastricht zoekt zich het gemakkelijkste op als je op het weer zoekt, zit ook zo'n officieel weerstation op het vliegveld).
Bitburg, andere kant van de Eifel, waar jarenlang vrienden van mij woonden, vroegen ze ook altijd of er in NL sneeuw lag. 9 van de 10 keer was daar het weer hetzelfde als hier. Kon een paar dagen vertraging inzitten of bij hun lag net een klein laagje sneeuw en bij mij niet óf andersom ook wel eens. Maar echt weersverschil denk ik niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door