Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2950131
Mijn Berner is allergisch voor kip, eend en kalkoen. Althans de gefokte varianten. Wilde eend kan hij wel tegen.

Omdat hij er heel heftig op reageert heb ik nooit geprobeerd of hij tegen ei kan.

Sinds hij op barf staat nu bijna 3 jaar krijgt hij geen ei. Moet ik hier iets mee?

Mijn golden mag het wel maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij hem heel vaak vergeet.

Mijn honden krijgen allebei 50% bot.
Gebruikersavatar
Door pike
#2950176
Laat ik het zo zeggen: ze worden echt niet ziek als ze nooit een ei krijgen. Kan me voorstellen dat je geen kippeneieren wil introduceren, maar in het seizoen zou je kunnen proberen aan ganzen- of eendeneieren te komen. Daarbij rekening houdend met het feit dat een ganzenei gelijk staat aan drie kippeneieren. Maar dat is wachten tot volgend voorjaar  ;)

Miranda 1 schreef: Mijn Berner is allergisch voor kip, eend en kalkoen. Althans de gefokte varianten. Wilde eend kan hij wel tegen.
wilde kip en wilde kalkoen bestaan uiteraard niet.
Door Miranda 1
#2950272
Haha nee maar wel wilde eend.

Maar hoe te komen aan ganzeneieren?

Daarom vroeg ik me af of ik iets kan geven dat het vervangt?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2950314
Hope kan niet tegen eieren, van welk vliegend beest dan ook.
Hij krijgt ze al zes jaar niet en ik geloof dat hij ze niet echt mist. Beter geen ei dan een reactie in het lichaam, dat is een flinke belasting voor het lichaam.
Kwarteleitjes kan je ook nog wel eens krijgen via een poelier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door