Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2950280
Leo werd gebeld omdat er een vogeltje tegen een vliegenkleefstrip was gevlogen :'(. Hij had foto's gemaakt van het ongeluksvogeltje :'(

Eerste foto's, net los van de kleefstrip:
Afbeelding

Thuis besprenkeld met bloem, tegen de kleefzooi. Dat hielp wel.
Afbeelding

Ik hoop zo dat hij nog leeft.....
Door Martine.
#2950318
koekje schreef: Ahhhh!

(Ot en Sien vragen of het vogeltje na de bloem ook nog in losgeklopt ei en panko/paneermeel gaat)
;D ;D

Ot en Sien hebben bizarre gedachten, net als ik toen ik mezelf betrapte dat ik "mmm lekker" dacht in plaats van "achossie wat lief" toen ik langs een wei met lammetjes reed. Ik heb mezelf verteld dat dit vreemde gedachten zijn maar ik geloof dat jij Ot en Sien moet vertellen dat dit zaken zijn die je eigenlijk enkel in select gezelschap kan zeggen  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2950388
nova schreef: och gos, hoop dat hij het redt!
en dan te bedenken dat 'vogel liefhebbers'  bepaalde vogels vangen met lijmstokken  :-X  :-\ :-\
:o
Door Lizzy
#2950517
nova schreef: och gos, hoop dat hij het redt!
en dan te bedenken dat 'vogel liefhebbers'  bepaalde vogels vangen met lijmstokken  :-X  :-\ :-\
Dat wil je toch gewoon niet weten he, dat soort dingen :'(. Maar goed, ja, er zijn ook mensen die lijmvallen zetten om muizen te vangen.... Kennelijk vinden sommige mensen het niet zo belangrijk, hoe lang een dier moet lijden om aan z'n eindje te komen :-\ :'(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2950607
Ach, gos.  :( Sterkte voor het arme ding. Wat is het voor vogeltje? Jonge merel?

Zo'n vliegenstrip is smerig plakkerig (en er zitten bijna nooit vliegen op  ::)) Heb 'em wel eens in de bijkeuken hangen, maar het doet hier vrij weinig. Behalve heel hard aan je handen plakken als je 'em ophangt of weer weghaalt.  :P
Door Lizzy
#2950624
Angelique schreef: Och ermpie, hoop dat die het overleefd.

Maar bedoel je met zo'n vliegenplakstrip zo'n ding voor binnen?  Kleffen die zo hard aan een vogel  :-\
Ja, zo'n vliegenplakding voor binnen. Ik weet eigenlijk niet hoe het vogeltje er tegen aan is gekomen. Dat zal ik aan Leo vragen als ie belt. Maar het arme germpje zat dus echt helemaal vast :'(
Door Lizzy
#2950626
-Annemarie- schreef: Ach, gos.  :( Sterkte voor het arme ding. Wat is het voor vogeltje? Jonge merel?

Zo'n vliegenstrip is smerig plakkerig (en er zitten bijna nooit vliegen op  ::)) Heb 'em wel eens in de bijkeuken hangen, maar het doet hier vrij weinig. Behalve heel hard aan je handen plakken als je 'em ophangt of weer weghaalt.  :P
Geen idee. Het kleintje is totaal onherkenbaar na zijn ongeluk en na het 'bloem-bad'. Ik vraag het wel even aan Leo, hij heeft er meer verstand van. Ik whatsapp hem wel even :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2950646
Lizzy schreef: Ja, zo'n vliegenplakding voor binnen. Ik weet eigenlijk niet hoe het vogeltje er tegen aan is gekomen. Dat zal ik aan Leo vragen als ie belt. Maar het arme germpje zat dus echt helemaal vast :'(
Ik heb ze ook wel eens hangen en er vliegen hier minstens 5x per jaar vogeltjes naar binnen, dus hoe die ertegenaan is gekomen kan ik wle bedenken. Maar niet gedacht dat ze zo klefferig zouden kunnen zijn dat een vogel erdoor in moeilijkheden kan komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door