Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2950151
Kiek en kayne hebben last van vlooien. :(
Kiek heeft al een pipet gehad maar kayne heeft epilepsie dus ik wil hem geen pipet geven. Maar juist kayne krabt zichzelf stuk.
Nu willen we hem morgen wassen. Ik heb wel twee gewone hondenshampoo's in de kast. Geen anti vlooien.
Zouden jullie dat met anti vlooien shampoo aan durven? Hij heeft al 1,5 jaar geen aanval meer gehad. Of zou het met gewone shampoo ook afdoende zijn.
Vandaag heeft hij ook een knoflook teentje gehad.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2950155
En als je probeert hem 2x per dag te kammen? Hij heeft wel een vacht die redelijk makkelijk kamt, dacht ik. Zou ik daarbij wel een omgevingsspray gebruiken en alle kleedjes goed wassen.

Of gewone shampoo ook helpt weet ik niet.  :-\

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2950156
Don't push your luck...dus ik zou 'm met gewone shampoo wasse. Goed insoppen en minstens 10 minuten laten inwerken. Als er vlooien zijn zie je die ook en masse naar de neus rennen alwaar je ze de afgrond kunt induwen. Vergeet dan ook niet om de kop ook goed in te soppen.
Door Parelridder
#2950182
Ik zou eerst proberen of het zonder bestrijdingsmiddel lukt. 'k Zou 'm meermalen per dag met een fijn vlooienkam kammen (en alle vlooien uit de kam direct verzuipen in een oplossing van water met afwasmiddel) en de kussens, kleedjes en andere losse dingen waar vlooien in kunnen zitten, in de wasmachine stoppen. Ik zou geen omgevingsspray gebruiken, want als hij daar op gaat liggen ben je net zo ver als wanneer je een pipet in z'n nek doet. Het zou de eerste niet zijn die met geirriteerde luchtwegen of schuim op de lippen bij de dokter komt t.g.v. omgevingsgspray.
Mocht je het op deze wijze niet weg krijgen, dan ontkom je vrees ik niet aan anti-vlo :-\ Wel en tip hoe ik het hier kon voorkomen, waar je misschien wat aan hebt voor de toekomst. Ik kreeg alleen vlooien in huis via de kat, nóóit via de honden en heb dat van anderen ook gehoord. Zo lang ik de kat vlooienvrij hield (dat betekende hier dat ze in het seizoen maandelijks behandeld werd met een anti-vlo pipetje) hadden de honden en het huis geen vlooien. Wellicht is dat bij jullie ook de bron en kun je het langs die weg dus ook buiten de deur houden zonder dat de honden óók anti-vlo nodig hebben.
Succes!!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2950200
Kammen lukt niet bij kayne. Die kam komt niet tot op de huid. Hij haat het ook.
De vlooien zijn idd via de katten binnen gekomen. Eigenlijk hebben we nooit vlooien!! Dus vandaar dat ik niks had gedaan met pipetten.
De katten en kiek hebben de pipetten gehad. Maar ik zie ze bij kiek nog steeds lopen. Kiek had geloof ik advantage en de katten stronghold. (Of was t nou andersom).
De omgevingsspray hebben we al in de mand onder het kleed gespoten en de kleden zijn op 95 graden in de wasmachine geweest. T heeft niks geholpen dus. :(
Door bloemetje
#2950380
Kammen meid.. op zijn ouderwets... rotkarwei maar wat moet je? Idd met gewone shampoo wassen. Blijven stofzuigen (spray in de zak). Sterkte.. :-*
Door charmed
#2950425
Ik heb nu Palmolive Anti Roos staan voor nood. Dat werkt als een tierelier :) Ze vallen er bij bosjes af, en ze ruiken ook nog lekker ook. En Prudence heeft nog geen aanvallen er van gehad. Daarnaast de omgeving goed zuigen en een sopje maken met dubro en azijn (niet te veel) Citroensap dood vlooien ook gelijk! Azijn schijnt vlooien op afstand te houden (tja baat het niet schaadt het niet)
spreeuwtje schreef: Kammen lukt niet bij kayne. Die kam komt niet tot op de huid. Hij haat het ook.
De vlooien zijn idd via de katten binnen gekomen. Eigenlijk hebben we nooit vlooien!! Dus vandaar dat ik niks had gedaan met pipetten.
De katten en kiek hebben de pipetten gehad. Maar ik zie ze bij kiek nog steeds lopen. Kiek had geloof ik advantage en de katten stronghold. (Of was t nou andersom).
De omgevingsspray hebben we al in de mand onder het kleed gespoten en de kleden zijn op 95 graden in de wasmachine geweest. T heeft niks geholpen dus. :(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2950428
Bedankt voor de tips!
Kammen werkt echt niet. Je komt niet door die haren heen. Bij kiek ook niet. Die heeft een hele dichte vacht.
Morgen eens gaan zoeken naar de palmolive dan!!
Door Parelridder
#2950508
Ik gebruikte Advantage pipetten voor de kat. Heb je nu niks aan, maar voor de toekomst ;) Mijn ervaring is dat die verreweg het beste werken tegen vlooien. En hoe ontzettend jammer ook - want liever geef je de katten natuurlijk óók geen bestrijdingsmiddel - ik zou de katten voortaan vanaf het voorjaar (vóór er een vlo is) 4-wekelijks behandelen. De kans dat een kat die buiten loopt vlooien mee brengt en je daarom dan de hele meute moet behandelen daarna, is naar mijn ervaring behoorlijk groot.
Pff, ik hoop dat de Palmolive een oplossing gaat bieden! Als kammen niet gaat, zou ik het werkelijk niet weten.. :-\
Als je tenslotte moet kiezen voor pipetjes, dan kan ik je de Advantage aanraden voor wat betreft effectiviteit (zette ik hier ook in bij de honden als de kat te laat werd behandeld of we in een vakantiehuisje kwamen waar de voorganger kennelijk met een hond-met-vlooien geweest was.. :() maar hopelijk lukt het je zonder. Succes!!
Door Suzanne
#2951487
De honden behandelen is 1...  maar vergeet de omgeving niet!
Als er al vlooien zijn zou ik ervoor kiezen om dat dan maar chemisch aan te pakken...  Goed de gebruiksaanwijzing lezen en je daaraan houden. Honden dus de deur uit (en jullie ook) ;-) voor ene paar uur.

Vergeet dingen als trap, bovenverdieping en auto niet.

Was alle kleden en plaiden. Daar waar moelijk: tijdelijk zonder kussens e.d. Niet ideaal.. maar juist daar komen de vlooien-eitjes terecht.

Voor elke vlo op de hond zijn er 10 "elders in huis" in de vorm van poppen en eitjes. Alleen de volwassen vlooien zitten op de hond.

Herhaal de pipet in ieder geval bij de dieren die daartegen kunnen. Maar.. omdat je 1 hond niet kunt behandelen kan het lastig bestrijden worden ;-(

Suzanne
Door miik
#2952376
Ik gebruik voor de dieren hier preventief Diatom aarde (besteld bij de webshop De Baroen). Dat is een soort poeder/aarde en dat wrijf je in de vacht. Dat beschadigt -dood de vlooien en eitjes... het droogt als het ware uit.
Ik zou bij hem nu echt geen gif gaan gebruiken, juist omdat het zo goed gaat. Maar een pakje van dit spul bestellen en ruim, heel ruim inwrijven.... het poeder dat hij verliest en wat in huis en de manden enzo komt doet daar zijn werk weer. Je kunt dit ook gebruiken voor de andere dieren (honden/katten/vogels), voor de manden en voor de auto !
Ik had voor mijn veestapel 70 gram nodig om ze allemaal te doen... 
Ik zou beginnen met elke 3 dagen inpoederen en als het beter gaat, daar steeds meer tijd tussen laten. Ik zie dat het nu ook in de aanbieding is...

http://baroen.nl/index.php/winkel/anti- ... 00g-detail
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2952814
Bedankt voor jullie hulp!!
We hebben kiek en kayne een paar dagen terug goed gewassen met hondenshampoo.
Bij kiek ging dat heel goed. Die blijft netjes staan. Maar kayne is een paniekert. Die houdt niet van gedoe aan zijn vel. :P Dus ik weet niet zeker of meneer spreeuw het wel goed heeft kunnen doen.
Maar goed... Ze hebben veel minder last.
Die diatomeeën aarde lijkt me ook een goede optie. Maar vooralsnog lijkt t onder controle.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door