Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2949982
Vannacht heb ik een allergische reactie gehad op Brufen, en had al ruk geslapen door de jeuk en de benauwdheid, maar vanmorgen zat ik helemaal onder de galbulten en zijn er veel plekken op mijn lijf erg dik met vocht onderhuids  :-\
Ben even langs de huisarts geweest omdat ik zoveel druk op mijn borst had, maar dat was gelukkig ook van de allergische reactie want longen en zuurstof was helemaal in orde.
Dus ik werd naar huis gestuurd met "ga het maar uitzitten en wachten tot de vochtplekken/jeuk verdwenen zijn"

Maar ondertussen kan ik geen broek aan door al het vocht in mijn lijf, kan ik mijn knieën amper meer bewegen door het vocht in mijn knieholte en verga ik van de jeuk !!!
Heb er na het douchen Calendulan opgedaan, en dat geeft wel iets verlichting, maar helaas voor korte duur.....

Heeft iemand hier toevallig een tip/idee hoe ik de jeuk wat kan verlichten ? (Ben erachter dat koud douchen verlichting geeft, maar kan moeilijk heel de dag onder de koude douche staan natuurlijk  :biggrin2:)
#2950038
Ik heb weleens begrepen dat havermout kan helpen bij jeuk.
Google vertelde dit;

Havermout geneest
Sommige onderzoekers geloven dat het verzachtende effect van havermout bijna 4000 jaar geleden al werd ontdekt. Veel mensen ontdekken dat ook vandaag nog. Havermout kan in het bad worden toegepast als een verzachtend middel. Giet gewoon 2 bekers colloïdaal havermout (verkrijgbaar in de apotheek) in een bad lauw water. De term colloïdaal betekent eenvoudig dat de havervlokken zijn vermalen tot een fijn poeder dat in het water oplost.
Havermout kan oop als 'zeep' worden gebruikt. Strooi wat havermoutpoeder in een zakdoek, bind hem dicht, dompel hem in water, knijp het overtollige water eruit en gebruik hem als een washandje.
Door sella
#2950045
Ik had gister ook een hevige allergische reactie, en zit aan de prednison en tavegil. Maar mijn zuurstof was wel gedaald naar 91% en mijn lichaams temp naar 35.9.
Maar met zo veel vocht zou ik toch de huisarts nog een keer bellen, want je hebt ook nog de vertraagde reactie, en daar zit ik voor aan de prednison.
Tavegil krijgt je meestal alleen via injectie, maar ik heb ook een epipen en ik heb er heel veel van in huis altijd omdat ik soms zomaar heel heftig reageer op een produkt.
#2950056
Bedankt allemaal voor het meedenken !!
Havermout kan ik wel eens proberen  :)
Antihistamine slik ik al voor mijn andere allergieën

Kijk het nog heel even aan (koude douche is zó lekker verkoelend!) en anders bel ik idd de huisarts maar weer .....
#2950141
Lidocaïne creme, verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept.  :)


Lidocaïne maakt de huid gevoelloos.

Het wordt gebruikt bij pijn en jeuk, zoals jeuk bij insectenbeten, pijn en branderigheid bij aambeien en anusscheurtjes, en bij zenuwpijn.

Pijn
Lidocaïne wordt gebruikt bij een pijnlijke huid. Het werkt binnen 5 minuten.

Jeuk
Insectenbeten, galbulten en waterpokken kunnen hevige jeuk veroorzaken. Dit kan zeer irritant zijn en u uit de slaap houden. Het dwingt tot krabben en wrijven.
Tegen veel vormen van jeuk werkt een verkoelende (menthol)gel vaak goed. Is dat niet mogelijk of werkt het niet voldoende, dan kunt u lidocaïne gebruiken.

Effect
Lidocaïne verdooft de huid, waardoor u de jeuk niet meer voelt. Het wordt bij jeuk vaak gebruikt in combinatie met menthol, onder de naam Lidocaïne-levomentholgel.  Deze combinatie verdooft en verkoelt de huid.

Lidocaïne werkt binnen enkele minuten.


Bron: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1042


Sterkte, galbulten zijn echt naar.  :bigarmhug:
#2950172
Bedankt Annemarie !!! Ga er morgen gelijk achteraan  :-*

De kleine jeukende bulten zijn inmiddels vervangen door allemaal grote dikke vochtophopingen die warm en jeukend aanvoelen
Pffffff dat strak trekken van je huid icm de jeuk maakt je echt beroerd  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door