Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#2948990
Sam had vorige week in zijn lies een talgklierontsteking die opengesprongen was en de volgende lelijke wond gaf
Afbeelding

Ik heb deze met pure honing behandeld/ 2 tot 3 keer per dag met spuit honing in het gat gespoten en na 2 dagen zag het er al rustiger  uit
Afbeelding

ik ben doorgegaan met honing smeren en na 4 dagen was dit gisteren het resultaat
Afbeelding

Vandaag is het zo goed als dicht en ben ik voorgoed fan geworden van koudgeslingerde bio-bloemenhoning
#2949129
Oh das mooi aan het genezen, zeg!!!

Ik heb er ook heel goede ervaringen mee. Yuma had een vreselijke hot-spot en met Hibiscrub, Manukahoning, Vetramil, en Tea Tree olie (plus een ander middeltje, niet in Nederland te koop, helaas) hebben ook wij dat mooi onder de duim gekregen, zonder de voorgeschreven AB kuur te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door nova
#2949297
Bindi had 2 weken geleden een hotspot die je op afstand ruiken kon. :o

DA wilde ook AB voorschrijven, maar ik heb dat geweigerd.  (als bikken konden doden op dat moment, was ik terstond omgekiept  ::)) Ik wilde alleen een pred. spuit voor de vreselijke jeuk
De hotspot eerst uitgewassen met Betadine shampoo  en daarna  behandeld met groene leem waar wat druppies TToil aan toegevoegd waren. Na 2 dagen  was de wond mooi rood ipv. geel/groen  . :D Vervolgens  gesmeerd met honingzalf, prachtig resultaat geboekt.
De honingzalf is nu op, en mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn, dan gebruik ik ook bio honig .
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2949494
Honing is echt super ja, ook bij bijv schimmel.
Er was paar jaar terug een topic op bokt waar een pony hele vieze ontstekingen had in zijn hals waardoor je letterlijk van de ene naar de andere kant kon kijken! Dat hebben ze ook met honing(zalf) behandeld, zal eens kijken of ik het topic kan vinden want was echt geweldig resultaat!

Denk dat ik maar vast wat in huis haal voor na mijn bevalling, wie weet genezen evt hechtingen ook eerder :)

Edit: gevonden
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p48703265
Laatst gewijzigd door Corine1981 op zo 29 jun 2014, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2949959
Corine1981 schreef: Honing is echt super ja, ook bij bijv schimmel.
Er was paar jaar terug een topic op bokt waar een pony hele vieze ontstekingen had in zijn hals waardoor je letterlijk van de ene naar de andere kant kon kijken! Dat hebben ze ook met honing(zalf) behandeld, zal eens kijken of ik het topic kan vinden want was echt geweldig resultaat!

Denk dat ik maar vast wat in huis haal voor na mijn bevalling, wie weet genezen evt hechtingen ook eerder :)

Edit: gevonden
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p48703265
Jemig!!!
Dat arme paard... Vreselijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door