Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2948805
Dat heb je wel eens. Door anderen aan twijfel gebracht.  Mijn pup, Lizzy, labrador , 11 weken. Krijgt kvv

Ze eet op dit moment ( afgewisseld dus door elkaar )

Darf eko

Natuur en dier
kalkoen-paard mix
kip-rund mix
eend-rund mix
kip-rund-lam mix
kip-zalm-runderpens mix

Kivo zalm

Vandaag barf menu makreel gehaald en duck pens compleet

Ik denk dat het gevarieerd genoeg is.  Ze krijgt ook wel wat groente ( niet dagelijks) met regelmaat een ei en regelmatig wat fruit

Ze weegt 8 kilo en krijgt 400 gram ongeveer per dag

O en zalmolie :)



Ik kreeg commentaar dat het dus te eenzijdig was

Aangezien dat dit mijn eerste pup is die vanaf dag 1 oo kvv staat ben ik soms erg onzeker ..

Ze ziet er goed uit. Groeit , doelt. Poept keer of 4/5 per dag mooie drollen ..

Zucht. Onzeker onzeker
Door Parelridder
#2948809
Ik ken niet de exacte samenstelling van al die kvv's, maar als ik het goed in schat, dan krijgt ze kip, rund, lam, geit, kalkoen, paard, eend, zalm en makreel. Dus zeg maar 7 diersoorten en 2 soorten vette vis, verwerkt door 4 kvv producenten. Aangevuld met een eitje en wat verse groenten/fruit. Lijkt mij niks eenzijdigs aan ;)

Zonder de exacte samenstelling te kennen, dus puur op grond van de naam, zou ik de nadruk leggen op afwisseling tussen DARF Eko (= kip, rund, lam en geit), kalkoen-paard, eend-rund, een zalm-kvv en de makreel-kvv (let op dat de vette vis maar ca. 5% van je totale menu is). Dan heb je de meeste evenwichtige verdeling tussen de diverse diersoorten, mét behoud van afwisseling in merken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2949088
Ik ga met Parelridder mee. De samenstelling is natuurlijk onbekend, maar als het hier puur om de afwisseling gaat dan is er niks mis mee hoor. Lat je vooral niet gek maken. Met die extra groenten, eitje ect erbij ziet het er prima uit!
Door M@rina
#2949188
Ik heb even gekeken naar wat er in zit:
botwerk:
kip, eend en kalkoen

Spiervlees:
kip, rund, eend, kalkoen, paard, lam en geit

Orgaan van:
Rund (lever, hart, nier, long en pens)
paard (hart, long en lever)
lam (long en pens)

vis:
makreel en zalm

ei + groente

Duck voegt naar mijn mening niet veel toe, vind ik een kwalitatief mindere kvv.

Je voert  voldoende variatie in diersoorten, maar door de mixen weet je nooit hoeveel je van welke diersoort voert (vooral veel kip en rund). Als je vraagt wat zou ik nog kunnen verbeteren? Voeg er een kvv aan toe die puur 1 diersoort bevat. Neem bijv. Tinlo barfmenu konijn, lam  en eend of All animal  parelhoen dan heb je ook de organen en het botwerk van deze dieren.
Nogmaals op zich bevat het menu voldoende variatie, er zijn honden die het met minder variatie moeten doen, maar het zou nog meer in balans kunnen qua diersoortverhouding in bot, spiervlees en orgaan.
Je besteld bij Caroba toch? De genoemde voorbeelden zijn daar allemaal verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2949192
Oké dank je. De basis is dus goed. Dan bestel ik wat losse dieren erbij. O en duck kreeg  hond van kennis is overleden en zij had nog duck
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2949203
Afwisseling genoeg. Ik zou wel een diersoort achter de hand houden mocht er ooit geëlimineerd moeten worden. Parelhoen of konijn zou ik dus niet gaan toevoegen.
Door Parelridder
#2949328
[quote="Sarah5"]
Afwisseling genoeg. Ik zou wel een diersoort achter de hand houden mocht er ooit geëlimineerd moeten worden. Parelhoen of konijn zou ik dus niet gaan toevoegen.
[/quote]'t Is handig indien je hond ooit een allergie voor voeding zou lijken te hebben, als je inderdaad een diersoort hebt die hij nog niet at en welke wel goed en in z'n geheel verkrijgbaar is. Toch heb ik daar vooralsnog zelf nooit voor gekozen. De meeste honden hebben natuurlijk geen voedselallergie en juist een goed verkrijgbare diersoort, die dus ook goed betaalbaar is, zou ik dan levenslang voor niks niet voeren.. Maar het is een afweging waard! Als je de ervaring hebt of als je in de familie van je hond voedselallergie kent, dan ligt het waarschijnlijk al weer anders.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2949420
Yara (haar moeder ) heeft nergens last van. In de hele lijn zit niets raars  Lizzy oogt ook gewoon zeg maar
Door _Loes_
#2950037
je kan altijd nog de exotische kant op mochten er sprake zijn van voedselallergie.
er is altijd wel iets wat nog niet op het menu heeft gestaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door