Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2949209
Boy had de laatste tijd veel jeuk.
Konden geen vlo vinden ;) Ook geen rode plekken ect wel een paar korstjes op zijn kont omdat hij daar soms zat te bijten :-\
Totdat hij van de week zelfs tijdens wandelingen op straat gewoon ging liggen rollen.
Mijn dochter besloot toen maar om toch naar de DA te gaan. Maar mam wat als ze zeggen hij moet speciale brokjes hebben.
Nou kind dan zeg je gewoon NEE ;D
Gelukkig heeft ze wel een hele lieve DA.
Die heeft een huidkrabsel genomen kon niets vinden van mijten ect.
Dus dan maar verder kijken, hij zei ik zal de anaalklieren eens legen.
Boy heeft nog nooit sleetje gereden, ja mss 2x als er een drol bleef hangen ;D
Nu is Boy zeker bij een DA niet de makkelijkste dus mijn dochter zijn kop onder haar arm Schoonzoon de achterkant goed vasthouden.
Ze zeg ma die stank was niet te harden wat daar voor troep uitkwam. Maar Boy keek gelijk al opgelucht zo van hehe dat ben ik kwijt.
Hij krabt nu ook VEEL minder.

Boy eet Barf en kvv en het verbaasd mij dus dat die klieren dan toch nog zo vol konden zitten.
Maar ook dit is dus iets waardoor honden veel jeuk kunnen hebben. ;)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2949230
Mijn bandiet had soort gelijke symptonen. Sleetje rijden heeft hij nooit gedaan. Wel overvolle anaalklieren.

Voer hem nu eens per week enkel vleesbot...ergens gelezen hierop bp; nooit meer last gehad.
Door Lizzy
#2949231
Ja, dit is zeker een jeuk veroorzaker! Goed dat je het meldt hier. Gelukkig is ie nu daar van verlost. Ja, waarom ze daar toch last van kunnen krijgen....? Ik weet het niet. In de regel zie je dit bij vers etende honden toch wel beduidend minder maar het komt toch wel eens voor. Je kunt 1 keer per week wat meer vleesbot geven om te kijken of dat helpt.
Door sella
#2949246
Mij is verklaard dat bij de honden op rauw waar toch de klieren overvullen, die heel erg diep in het bekken liggen in vergelijking tot de goed legenden.
vaak zijn ze wat afstaand van bouw en dan drukt den passerende keutel de klieren niet leeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door