Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cocheta
#2948314
Hallo allemaal
Ik vraag het maar hier om dat denk ik toch de meeste mensen ervaring met de teek heeft

We zitten best heel raar en te bedenken waarom mijn moeder steeds teken op de been heeft 
Ze loop ze op in de tuin en echt alleen me moeder me Pa niets me neefje niets ik niets
Het is echt dat ze me moeder alleen willen

WEET iemand hoe dat kan komen

Klein verhaaltje over de/ 
Me moeder slik gerosterol pillen verder niks aan meedie kaatste
Trus de mier tutu tu heel schoon
Laatst gewijzigd door cocheta op vr 27 jun 2014, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2948362
Geen idee, maar ik zou van die spray kopen bij de drogist. Anti teek stond hier naast de anti mug.
Door charmed
#2948422
Bij muggen geldt dat degene die warmer is, meer aantrekkingskracht heeft voor muggen (heb ik ooit ergens gelezen)

Ik wordt ook vaak door teken gebeten, dat is het risico van in het bos lopen. Manlief loopt bijna nooit in het bos, dus heeft er ook minder last van.

In de tijd dat ik veel ben afgevallen ben en veel grote kleding aanhad, ben ik veel vaker gebeten dan, als ik passende (aansluitende) kleding aan heb.
Laatst gewijzigd door charmed op vr 27 jun 2014, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2948457
Muggen vinden mij niet zo lekker, daarmee is mijn vriend altijd de klos maar teken vinden mij weer heel lekker helaas terwijl mijn vriend daar nooit last van heeft
Door Nynke
#2948492
misschien kan je moeder (voor ze in de tuin komt) een beetje azijn op haar benen smeren? Het is maar een idee, maar misschien werkt het, het werkt ook tegen muggen  ;) en ze kan ook een lange broek aantrekken en sokken over haar broek doen, dat moet ook helpen.
Door cocheta
#2948589
We wonnen in de stad geen bos en ze loops ze in de tuin op
Ik ga door geven dat ze spray moet kopen of azijn
Ze word er bes kriebelig/BaBa van die teken het is een raadsel 
Ik dag meschien omdat ze die pillen slikte en me moeder heeft het altijd best fris of koud
Hoop dat iemand nog iets weet waarom het kom
Door charmed
#2948597
Ik denk dat het een kwestie is van goed je lichaam afdekken met kleding en niet te ruime kleding, daar kunnen ze bij in kruipen nl. Dat is het enige.

Teken zitten veelal in struiken of hoog gras, het gras dan zowieso heel kort houden en niet te dicht langs struiken lopen.
Door Parelridder
#2948606
Geen idee waarom de ene mens vaker een teek heeft dan een ander, terwijl ze in hetzelfde gebied lopen en met (of zonder..) dezelfde bescherming. Maar ik herken absoluut dat er verschil is! Mijn ouders bijvoorbeeld hebben beiden jaarlijks enkele teken, terwijl ik - en ik kom dagelijks uren in gebieden waar ik die kan oplopen - er nog nóóit eentje had... Van mijn 3 honden is eentje veel vaker 'de klos' dan de beide anderen, terwijl ze samen lopen, in dus dezelfde gebieden en met hetzelfde (onderzoekende en ondernemende) gedrag.
Van muggen zegt men dat die een voorkeur hebben n.a.v. geur, geen idee of dat klopt of een fabeltje is, maar ik veronderstel dat bij teken ook zo iets speelt. Dat zou ook kloppen met 't feit dat als er héél veel teken zijn ergens, ineens ook mijn beide andere honden de sigaar zijn. Zijn er nog relatief weinig teken, dan kiezen ze m'n 'lekkerste' hond, zijn er heel veel teken ergens, dan vind ik een vergelijkbaar aantal op alle 3 mijn honden. Zo iets als "honger maakt rauwe bonen zoet"?
Door cocheta
#2948616
Toch zo te lezen ga het het zelf de als bij de muggen die steken bij de een wel ander niet
Ze heeft geen last van muggen dan denk dat teken op andere geur/smaak van de mens komen
Me schien kom er nog iemand die wat of hoe het zit
Door Lil
#2948675
cocheta schreef: Toch zo te lezen ga het het zelf de als bij de muggen die steken bij de een wel ander niet
Ze heeft geen last van muggen dan denk dat teken op andere geur/smaak van de mens komen
Me schien kom er nog iemand die wat of hoe het zit
aangezien ik ze met van die geurspray verjaag, denk ik dat ze op geur afkomen. Ik heb geen teek meer gehad, sinds ik de anti teekspray op mijn benen spuit.
Door cocheta
#2950368
Lil schreef: aangezien ik ze met van die geurspray verjaag, denk ik dat ze op geur afkomen. Ik heb geen teek meer gehad, sinds ik de anti teekspray op mijn benen spuit.
Ooo dat zal fijn zijn voor de ik ga het haar vertellen en kijken waar te koop is
DA,kruidvad.eto's of gewoon apotheek
Door Lil
#2950514
cocheta schreef: Ooo dat zal fijn zijn voor de ik ga het haar vertellen en kijken waar te koop is
DA,kruidvad.eto's of gewoon apotheek
Bij een van die eerste drie gekocht. Meteen veel ingeslagen hihi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door