Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2948322
Het gaat toch gebeuren, ons fijn huisje gaat te koop staan.
Nou zei de makelaar meteen dat je de honden ruikt en daar dan beter vantevoren een spuitbus kunt gebruiken. Nou ben ik zwaar allergisch ( die geur blijft zo hangen en ik wordt er gewoon onpasselijk van) voor dat spul.
Had wel ikea geurkaarsjes, gewoon ook voor de leuke kleur, heb ze uitgepakt, zelfs dat prikkelt mijn neus heel erg, maar denk als ze wat langer open zijn dat het wel meevalt.

Dus wie heeft er leuke tips om hondengeur te neutraliseren?
Door millyckk
#2948329
I.p.v. een luchtje kun je ook Ecodor op de plekken spuiten waar de honden liggen, ook op meubels en kleden. Dit neutraliseert hondenluchtjes. Heb het zelf gebruikt in ons vorige huis toen na een tijdje bleek dat een van de katten op de houten vloer plaste...
W.b. luchtjes: dan zou ik voor een luchtje van Pure Soy Wax gaan, die vind ik i.t.t. tot veel anderen, niet chemisch ruiken. Ben zelf ook gevoelig voor geuren maar hier heb ik geen last van!
Gebruikersavatar
Door Nicky en Pip
#2948340
Wij gebruiken vaak de "Lampe Berger' in huis voor rooklucht, etenslucht enz.
Nadat het 10-20 min. aan heeft gestaan ruik je letterlijk niks meer van die geuren. Het neutraliseert echt.
Ik neem aan dat dit ook de hondengeur weg kan halen.

Ook heb je deze in een 'reukloze' variant, die dus geen geur afgeeft maar wel neutraliseert!

http://www.bol.com/nl/p/lampe-berger-ge ... 0022058124
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2948349
Heb wel eens gehoord uit de 'oma weet raad' hoek dat azijn geurtjes neutraliseert. Je zou dan dus schaaltjes azijn door het huis heen kunnen zetten (vertelde mijn schoonmoeder toen die zo slim was broodjes in de combi te zetten en ipv de ovenstand de magnetron stand gebruikte  :-X)
Door Lil
#2948363
Er is ook spray op basis van echte olie die geur neutraliseerde ipv chemische spray. Tasman? En nog een merk? Verder zou ik de bedden/ kleden verwijderen ( tijdelijk nieuwe neerleggen eventueel) als kijkers komen. Kan ook lucht schelen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2948369
nikèdog2000 schreef: volgens mij stinken barfen de honden niet
Met 4 grote honden in huis ruik je ook honden die barfen  :-\

maar ik lees mee, kan hier ook wel  wat  van gebruiken  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2948374
nikèdog2000 schreef: volgens mij stinken barfen de honden niet
ik vind ze ook niet stinken, echt niet zo als brokkenhonden maar ze ruiken natuurlijk wel, en het zijn er nog eens 3 en ze zijn groot  :biggrin2:

De hondenkussen wilde ik dan op zolder leggen. De mat kan niet die is zwaar en groot 2x3m, die zou ik misschien dat wel eens kunnen sprayen met iets dat ontgeurd. En geen nieuwe geur geeft.
Tja hondenligplekken, newfies liggen overal, als een plek te warm wordt dan schuiven ze een metertje op etc.
Het liefste heb ik gewoon geen geur, mijn neus prikt van al die luchtjes, of het moet echt heel zacht zijn.

Pauline bedoel je deze? http://www.capturine.eu/capturine/Bel/i ... home-clean
*milyck* schreef: I.p.v. een luchtje kun je ook Ecodor op de plekken spuiten waar de honden liggen, ook op meubels en kleden. Dit neutraliseert hondenluchtjes. Heb het zelf gebruikt in ons vorige huis toen na een tijdje bleek dat een van de katten op de houten vloer plaste...
W.b. luchtjes: dan zou ik voor een luchtje van Pure Soy Wax gaan, die vind ik i.t.t. tot veel anderen, niet chemisch ruiken. Ben zelf ook gevoelig voor geuren maar hier heb ik geen last van!
klinkt ook goed, dat ruikt echt niet en het werkt ook echt? (niet zoals fibreze, man wat een zooi alles ging ervan plakken en het rook en het deed niks)
Door millyckk
#2948377
Kaio schreef: ik vind ze ook niet stinken, echt niet zo als brokkenhonden maar ze ruiken natuurlijk wel, en het zijn er nog eens 3 en ze zijn groot  :biggrin2:

De hondenkussen wilde ik dan op zolder leggen. De mat kan niet die is zwaar en groot 2x3m, die zou ik misschien dat wel eens kunnen sprayen met iets dat ontgeurd. En geen nieuwe geur geeft.
Tja hondenligplekken, newfies liggen overal, als een plek te warm wordt dan schuiven ze een metertje op etc.
Het liefste heb ik gewoon geen geur, mijn neus prikt van al die luchtjes, of het moet echt heel zacht zijn.

Pauline bedoel je deze? http://www.capturine.eu/capturine/Bel/i ... home-clean
klinkt ook goed, dat ruikt echt niet en het werkt ook echt? (niet zoals fibreze, man wat een zooi alles ging ervan plakken en het rook en het deed niks)
Nee, niet te vergelijken! Febreze is goor.... Dit ruik je even als je het er op spuit, maar niet nadrukkelijk. Geur trekt al heel snel weg. Plakt ook niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2948630
Nicky en Pip schreef: Wij gebruiken vaak de "Lampe Berger' in huis voor rooklucht, etenslucht enz.
Nadat het 10-20 min. aan heeft gestaan ruik je letterlijk niks meer van die geuren. Het neutraliseert echt.
Ik neem aan dat dit ook de hondengeur weg kan halen.

Ook heb je deze in een 'reukloze' variant, die dus geen geur afgeeft maar wel neutraliseert!

http://www.bol.com/nl/p/lampe-berger-ge ... 0022058124
Hoe lang doe je met zoiets? Want klinkt ook interessant
Gebruikersavatar
Door Nicky en Pip
#2948631
Kaio schreef: Hoe lang doe je met zoiets? Want klinkt ook interessant
Als je er goed oplet en em op tijd dooft doen we er zeker wel een maand mee!
En dan staatie iedere avond aan..

We zijn em ook wel eens vergeten, ruikt wel heel je huis lekker maar wel doodzonde haha.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door