Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door cath
#2948241
Hallo, ik heb een vraagje, hoe lang kan of mag een labrador pup alleen blijven?
Mijn buren hebben net een pup gekocht sins een week ofzo, hij zit alleen, en hij is al héél de morgen aan het jammeren en aan het janken!
Iemand tips?
Vind dit zo zielig om aan te horen, en voor de pup zal het ook niet goed zijn!
Of is dit normaal?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2948262
nou dit is niet normaal,dit moet je heel rustig opbouwen,en dan nog vind ik dat je een hond niet hele dagen alleen kan laten,begin er dan niet aan,erg zielig dit
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2948273
cath schreef: Hallo, ik heb een vraagje, hoe lang kan of mag een labrador pup alleen blijven?
Mijn buren hebben net een pup gekocht sins een week ofzo, hij zit alleen, en hij is al héél de morgen aan het jammeren en aan het janken!
Iemand tips?
Vind dit zo zielig om aan te horen, en voor de pup zal het ook niet goed zijn!
Of is dit normaal?
5 minuten tot halfuur, alleen in trainingssituaties? (ik ging altijd ff glas wegbrengen oid ;) )
Tsjah, wie ben jij om je buren erop aan te spreken.. Ik zou wel aangeven dat hij de hele dag aan het piepen is geweest, maar als ze (in mijn ogen) al op deze idiote manier met een pup omgaan, verwacht ik niet dat ze zich er iets van aan treken..  :'(
Gebruikersavatar
Door cath
#2948275
Ewel, ik vind dit ook zó zielig, het beestje is nu nog aan het janken ocharme!
Veel mensen denken niet na bij het nemen van een hond! Een baby laat je toch ook niet alleen!
Als het nu eens voor een uurtje was, en zoals je zegt opbouwen!
Door Roef & Hidde
#2948279
arm ding!!!  :'(
ik zou er wat van zeggen al is het maar voor je zelf.
dit beestje gaat zo een dijk van een verlatingsangst ontwikkelen(labjes hangen erg aan hun baas)en die blijft jammeren en blaffen.
denk niet dat je daar op zit te wachten.
iedere pup moet leren alleen te zijn maar dat bouw je heel langzaam op.
Gebruikersavatar
Door cath
#2948288
Ik spreek er niet echt mee, maar ze waren ons wel al komen verwittigen dat ze een hondje hadden gekocht, dat vond ik wel ok!
En als er klachten waren , we het wel mochten zeggen!
Ik vind het erg dat mensen een pup in huis nemen en nog niet eens weten dat je ze geen uren alleen mag, kan  laten!
Ik vind het gewoon zo erg voor dat beestje!
Ik vraag mij af of hondenfokkers over dit soort van zaken informatie geven of tips ivm met het opvoeden van een pup!
Toch wel belangrijk vind ik!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2948291
Dan zou ik de buren in elk geval inlichten over het feit dat de pup de hele tijd aan het jammeren is geweest. Wanneer het ze niet wordt vertelt en ze het daardoor niet weten zullen ze er in elk geval niets aan doen ;-)

Denk dat het van fokker tot fokker zal verschillen welke info mee wordt gegeven bij de pup. Het zou best onwetendheid kunnen zijn van de buren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2948295
dinky89 schreef: Dan zou ik de buren in elk geval inlichten over het feit dat de pup de hele tijd aan het jammeren is geweest. Wanneer het ze niet wordt vertelt en ze het daardoor niet weten zullen ze er in elk geval niets aan doen ;-)

Denk dat het van fokker tot fokker zal verschillen welke info mee wordt gegeven bij de pup. Het zou best onwetendheid kunnen zijn van de buren.
Tuurlijk, het is ook vak te moeilijk om een extra hersencel te activeren die dan zelf bedenkt dat je een baby van welke levende soort dan ook niet meteen een halve dag alleen kan laten.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2948301
Er is een goede ingang om te gaan praten. Als je niks zegt, weten ze ook niks. Niet slim om je niet te bedenken dat dat je zo'n kleintje nog geen hele ochtend alleen kan laten, maar klaarblijkelijk realiseren zij zich niet dat dit opgebouwd moet worden. Zoveel mensen schaffen zich een pup aan zonder zich dit te realiseren, maar ongeïnteresseerd lijken zij niet; je mag het immers komen zeggen als er problemen zijn. Zelf vraag jij je ook af hoe lang een labradorpup alleen mag blijven, tja niet langer dan willekeurig welke pup die dit niet aangeleerd heeft gekregen, lijkt mij  ;)

Ik zou dus gaan praten  :) 
Door smulpaap
#2948311
Een beetje fokker geeft hierover ook wel voorlichting lijkt mij .

Maar ja , in gesprek gaan zou ik zeker doen
Gebruikersavatar
Door Hope
#2948353
Gewoon gaan praten!

Maar ja, veel mensen hebben werk, kinderen, huishouden, druk druk druk en nemen dan ook nog een pup...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2948357
Angelique schreef: Tuurlijk, het is ook vak te moeilijk om een extra hersencel te activeren die dan zelf bedenkt dat je een baby van welke levende soort dan ook niet meteen een halve dag alleen kan laten.
Zijn genoeg levende diersoorten die bij het in huis halen wel halve dag alleen kunnen zijn (denk aan knaagdieren en vissen). Misschien dat de buren hebben gedacht/gehoord van mensen dat een hond best een halve dag in de bench kan blijven en dit uitgevoerd?
Zolang je niet weet wat voor informatie de mensen tot zich hebben gekregen ga ik maar uit van onwetendheid.
Door Lil
#2948365
En dan zijn er ook noodsituaties. Heb je een pup. Alles geregeld moet je met spoed plotseling naar het ziekenhuis, oppassers niet thuis. Tja, ben toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan... Sorry pup....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door