Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2944813
Ik weet nog dat ik een filmpje heb gezien over een hond die bang was van het geluid van de lamellen en dat er door steeds voer te koppelen aan de angst hier doorheen werd gewerkt.

Wie weet waar ik dat filmpje kan vinden?

Paika is bang voor klapperende deuren en ik wil haar er vanaf helpen en aangezien ze erg gefixeerd is op voeding leek me dan een goed plan.
#2945274
Bedankt voor de tips!

Ik bedoelde inderdaad de BAT maar misschien moet ik met een GT aan de slag.
De angst is helaas erger geworden en ze is nu zelfs niet graag binnen  :-\

Het feit dat ik een huisgenote heb die zorgt voor onverwachte geluiden helpt ook niet echt. Vandaag eerst de huisgenote geïnstrueerd maar Pai lijkt nu voor van alle geluiden binnen bang.
#2947904
Het is gebeurd nadat er hier in huis een boekenkast door de kamer vloog en daarmee ook een beeld kapot is gevallen.

Ik ben begonnen met Puur Nervositeit en dat haalt duidelijk de rauwe randjes er af. Nu blijkt dus dat Paika zelfs op die plek niet rustig kan zijn waar de kast eerst stond (naast de deur). En dat er al angst is als ze langer daar moet zijn. De klapperende deuren zijn duidelijk niet de echte oorzaak.

Omdat Paika wel heel erg op voer is maar zich niet laat 'paaien' met voer omdat ze anders dubbel achterdochtig wordt. Heb ik nu eerst haar voerbak op de plaats gezet waar ze bang is. Dan heeft ze niet het idee dat ik iets wil met voer maar moet ze wel op die plek zijn om haar voeding te krijgen en dus een positieve associatie met die plaats
#2947924
Oei, als ik eerlijk mag zijn vind ik dat een beetje gemeen. En ik denk ook niet dat dat gaat werken. Ik zou dan eerder de voerbak stukje voor stukje richting de enge plek verplaatsen. Mar niet in een keer daar heen. Je hebt ook kans dat ze voor het voer over haar grenzen gaat en dat werkt averechts. Ze geven bij counter conditioning niet voor niets aan dat je voert wég van het enge vandaan.
#2947931
'k ga mee met Kaela,

dit gaat waarschijnlijk averechts werken,
'k zou dit zeker niet doen op deze manier,
kans is ook aanwezig dat ze gaat schrokken om weer snel van de enge plek te zijn

eerst eten op "veilige" niet angstige afstand en dan langzaam afstand verkleinen zodat ze leert dat de plek waar de kast omviel niet eng is
daarna kan je nog positieve assicioatie maken met klapperende deuren ed.
#2948179
Ja ik snap jullie punt. Voor zo ver ik kon zien toonde ze geen stress door daar te eten.

Ik zal de bak een stukje terugzetten en goed blijven observeren.

Als ik met voertjes daar in de buurt ben wil ze niet op die plek (vlakbij deur) komen. Maar met eten heb ik geen stresssignalen waargenomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door