Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Chuiduma
#2947488
Hoi!
De kat van mijn schoonouders zit op het blaas-nier-suiker dieet van Bandit.
Ze mag dan ongeveer 140 gram per dag krijgen. Ze krijgt iets meer, aangezien ze enorm is afgevallen en wel wat mag aankomen.
Dit gaat in principe heel goed.
Nu wil ze alleen maar meer eten en smeekt er altijd om. De vraag van mijn schoonouders;
-  Moeten we meer voeren?
-  Moeten we haar laten smeken?
-  Moeten we misschien brokjes bijvoeren?
Bij het laatste heb ik meteen gezegd; neeeeeeeeeeee, geen brok!
Daarnaast heb ik ook gezegd; mijn katten willen ook altijd wel meer!, maar zolang je weet dat je de juiste hoeveelheid voert en er verder
geen problemen met haar zijn zit dat in principe wel goed.
Tenminste.. mijn katten krijgen genoeg, maar ze proberen altijd meer te krijgen ;)
Wat denken jullie?

Alvast bedankt maar weer! ;)
Door Martine-Tom
#2947491
Om te beginnen is het advies ook maar een richtlijn, je voert altijd op het oog, en naar het ideaal gewicht (hoeveel weegt de kat, hoeveel zou ze moeten wegen?) en dan nog kan het zijn dat ze ipv 2% misschien 3 of % moet eten.
Eigenlijk is het zo...word ze mager voer je meer, word ze dik voer je minder  :)
Dus ja, gewoon wat meer geven :)
Door Jacoba
#2947498
Ik weet niet of meer vet bijvoeren mag bij blaasontsteking, anders is dat een optie voor 1) verzadiging en 2) wat voller worden. Vet van bijvoorbeeld rund of kip (dit zit o.a. ook in Bandit). Misschien eens contact opnemen met Tannetje Koning (van Bandit).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2948458
Ze gaat echt geen blaastontsteking krijgen van meer te eten hoor.
Het ligt (soms) aan de voeding, maar dan aan wat ze eet, en niet aan hoeveel.
Als de kat nog wat te mager staat, voer je wat meer, als ze dik wordt, voer je minder.  Logisch toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door