Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2947135
t is natuurlijk de natuur maar voor de 3e keer in korte tijd kon ik het toch niet aanzien dat zo'n grote zwarte rotzak op z'n gemak stond in te hakken op een jong duifje..
Rij het parkeerterrein van het ziekenhuis op voor bezoekuur..zie ik iedereen voor mij een soort van bocht maken..ze rijden om iets heen..nou sorry..maar ik kon toch echt niet om dit "lopende buffet"heen..zo'n ieniemienie duifje..voor 50% in de veren was de lunch van een grote zwarte vogel (weet de naam nooit ..2 maten groter dan een kauw maar t is geen kraai geloof ik..ziet er wel zo uit)..die zit dan op zijn gemak op zo'n beestje in te pikken en die doet zo klein als hij is alle moeite om weg te huppen..Nou gewoon auto op de rem ..jammer voor iedereen achter mij maar hij zat binnen een minuut op mijn schoot in de auto..maar dan..mag natuurlijk niet mee het ziekenhuis..Vogelopvang alvast gebeld.."doe hem maar in de kofferbak"..vond ik licht apart ..t was zeker 20+ graden in de auto..
Maar soms zit gewoon alles mee..
Uit een oud papierdoos was bij het wegbrengen een heel klein doosje in de kofferbak blijven liggen..met een pen gaten er in gedrukt en het doosje bij het ziekenhuis verstopt op een onvindbare schaduwrijke plek..Na bezoekuur weer opgepikt...en rond 17.15..uur heb ik hem gelukkig bij het vogelhospitaal af kunnen leveren..hij woog 130gr. en was behoorlijk levendig..
Zou graag weten hoe het gaat nu maar daar ga ik dan toch niet voor bellen.. :-\..bang voor het antwoord..maar t zag er wel goed uit..volgens mij..
Door zurca
#2947176
Het is ook gewoon een naar gezicht hoe ze zo'n vogel de dood inpikken :-\
Ik kan het ook niet aanzien hoor.... je weet dat het "eten en gegeten worden is" maar toch.

Hier in onze tuin zijn beide merelnesten leeg gegeten door eksters. Heel de broedperiode geen ekster gezien en de eerste eieren zijn uit en daar kwamen de eksters :-X Heb m'n best gedaan maar er was geen redden meer aan. Volgend jaar nemen we maatregelen, die eksters eten maar wat anders....iig niet de jongen van "mijn" merels ;)
#2947177
Ik vind het smerige beestjes. . Er zitten ee hier in de omgeving voor mijn gevoel veel te veel. . Ze jagen ook anderen weg, zoals reigers en sperwers en gisteren liet ik het hondje van m'n moeder uit, echt niet dat ze aan de kant gingen. . Ze kwamen eerder dichterbij. .
Vogeltje zal het vast gered hebben dankzij jouw zorgen!
#2947232
zurca schreef: Het is ook gewoon een naar gezicht hoe ze zo'n vogel de dood inpikken :-\
Ik kan het ook niet aanzien hoor.... je weet dat het "eten en gegeten worden is" maar toch.

Hier in onze tuin zijn beide merelnesten leeg gegeten door eksters. Heel de broedperiode geen ekster gezien en de eerste eieren zijn uit en daar kwamen de eksters :-X Heb m'n best gedaan maar er was geen redden meer aan. Volgend jaar nemen we maatregelen, die eksters eten maar wat anders....iig niet de jongen van "mijn" merels ;)


Wij hadden dit jaar ook een merelnest..ik vond het eerst geweldig maar nu hoop ik echt dat ze niet meer komen volgend jaar..het jong is wel groot geworden maar of hij echt uitgevlogen is....
Regelmatig hoorde je het gevecht en gekrijs van die merels om hun jong te beschermen en inderdaad uit het niets komen die eksters steeds..en dat jong piept natuurlijk dus die wijst ze ook nog even netjes de weg..ik vond het tergend gestress..
Door sella
#2947261
Ik heb gister ook een stel etters van eksters weggejaagd. Ik ben dan wel geen groot liefhebber van duiven, maar als ze zo een dier niet meteen doden, dan moet je dat niet doen voor mijn ogen. Dus die moesten het met een ander maal stellen.
Pa en ma duif hebben uk gevoerd en die is onder de kruiwagen veilig. Deze mag dan uitvliegen.
Ik ben voor de natuur de natuur laten, maar dit uit elkaar pulken terwijl het slachtoffer nog leeft, brr dat kan ik niet aanzien :-\
Door Lil
#2947323
Wat naar om te zien. In het veld ook kraaien die wilden testen of ze een Boris konden verjagen (was een grote groep). Toen Jones zijn kop ophief gingen ze maar liefst 1,5 meter verderop zitten. Die durven! Ik zou het ook niet kunnen aanzien dat ze een klein levend vogeltje aten.
Door zurca
#2947462
Summerditches schreef: [/b]

..ik vond het tergend gestress..
Hoe herkenbaar...
Toen ik doorhad dat de eitjes op uitkomen stonden (moeders zat tegen de eieren te kletsen en dan komen ze kort daarna uit) was ik op mijn hoede. En jawel, ochtend daarna een herrie. Ik mijn bed uit snel snel... eksters bij nest 1. Ekster weg maar toen, kon moeilijk heel de dag..weken lang...bij dat nest blijven. Net over de vuurdoorn maar dan zo dat pa en moe nog bij het nest konden. Helaas bleek dus dan de eksters er ook nog bij konden.
Andere nest zat in een caltalpa. Ook daar een dag bezig geweest met eksters wegjagen.

Volgend jaar komt er dus bij de vuurdoorn een nestkast met korf van gaas er om heen. Merels kunnen er dan door, Eksters niet. De catalpa's snoeien we in het voorjaar terug en dan gaat om dat "bolletje" ook een gazen korf.  Eens zien of dat wil helpen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door