Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2941295
Hoi iedereen,

Volgens mij heb ik die pup van ons teveel verwend. Vorige week begon de ellende tijdens Pinksteren.  Ik dacht dat ik genoeg rollen had om het pinkster weekend door te komen, echter de laatste rol was zalm en die hoefde ze niet meer sinds ze er ziek van geworden was. Kortom het resultaat is dat ze mee mocht eten 1 dag met de pot. Nou sindsdien is het gezeik begonnen. Nadat mevrouw carpaccio op had en nog wat lekkere dingen ziet ze het niet meer zitten om 's-ochtends kvv te eten. Normaal laat ik haar uit 's-ochtends en geef haar vervolgens haar eten. Nu at ze dit altijd met veel enthousiasme op. Echter ze ruikt er een keer aan en dan laat ze het staan. Als ik 's-middags een grote zwemronden doe dan eet ze haar bak meteen leeg en 's-avonds eet ze ook gewoon haar bak leeg. Kortom ik denk dat ze gewoon geen honger heeft 's-ochtends. Echter nu zat ik gisteren te ontbijten en ik liep even weg en toen was ze zo snel dat ze 3 boterhammen had gestolen. Dus ze wil wel eten 's-ochtends maar geen kvv maar wel brood. Nu weet ik even niet wat ik er mee aan moet. Ik heb gewoon het ontbijt 15 minuten laten staan vervolgens weg gehaald en opnieuw gegeven 's-middags. Echter omdat ze pas 8 maanden is ben ik bang dat ze niet genoeg voedingstoffen binnen krijgt. Immers ze krijgt niet het dubbele 's-middags. Normaal krijgt ze 3x per dag 270 gram = 810 gram. Echter omdat ze 's-ochtends niet eet krijgt ze nog maar 540 gram per dag. Ik hoop zo dat ze honger krijgt en weer 's-ochtends gaat eten, maar ik weet dus niet of ik hier goed aan doe. Ik weet dat de meeste na 6 maanden overstappen op 2 keer per dag voeren is dat dan de oplossing?
Kortom ik ben een beetje radeloos. Moet ik doorgaan met onthouden en risico op te weinig voedingsstoffen of moet ik gewoon overstappen op 2 keer voeren 's-middag en 's-avond.

Dan heb ik nog een vraag.

Op aanraden van jullie heb ik naast Haaksbarf nog een aantal verschillende merken in huis gehaald om te voeren met verschillende dierensoorten.
Alaska Fazant 800 Gram
Alaska Skin & Coat 800 Gram
All Animal Haring 1000 Gram
All Animal Kwartel 1000 Gram
All Animal Parelhoen 1000 Gram
DARF EKO Kalkoen 5000 Gram
Kiezebrink Bosduifmix 1000 Gram
Kiezebrink Fazantenmix 1000 Gram
Kiezebrink Vette Vismix 1000 Gram
Kiezebrink Hazenmix 1000 Gram
Petsfish Haring 1000 Gram
Petsfish Makreel 1000 Gram
Kiezebrink Gemalen Lamspens 1000 Gram
Vis (kabeljauw) huid gedroogd 100 gr
Kiezebrink Gemalen Hertenvlees 1000 Gram
Hapklare Runderpens 1000 Gram

Echter nu heb ik vraag over de hapklare runderpens.  Dat is deze: http://www.naturalpaws.nl/index.php/orgaan/pens-lappen-boekmaag/hapklare-runderpens.html
Kan ik deze ook gewoon als maaltijd geven of is dit meer een tussendoortje? Ik was dit namelijk vergeten te vragen. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Ik neem aan dat die runderpens ook gewoon in de vriezer moet of kan die ook gewoon in de koelkast?

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.
#2947055
Geen zorgen maken en gewoon 2 keer daags gaan voeren. De leeftijd is prima. Er zijn meer honden die 's morgens niet willen eten. Je kan dan in plaats van 3 x 270 gram b.v. 2 keer 400 gram geven. Voer met je ogen en handen, dan zie en voel je of de hond voldoende krijgt.
Die pens is een tussendoortje.
#2952394
Goed even een update want ik weet het even echt niet meer.

Ik ben dus overgestapt op 2 keer per dag 400 gram. Echter ze eet nog amper. Soms eet ze 2 keer achter elkaar 400 gram op en dan weer een paar dagen amper iets dan weer een dag 200 gram dan weer niets en ik begin me toch een beetje zorgen te maken. Ze is nog wel levendig en ze weegt +/- 29 kilo en ze is 10 maanden oud. Echter alles wat geen KVV is ze zo op gebrand. Laatste had ze een kadetje te pakken en die was al op voor je kadetje kon zeggen. Hetzelfde geld voor al het eten wat wij aan tafel eten. Ik weet bijna zeker als ik 1 kilo koude schotel voor haar neerzet dat ze de hele kilo opeet. Hetzelfde geld voor friet aardappelen, en alle groenten.

Kortom ze heeft wel honger maar ze vertikt het dus het merendeel van de tijd om de KVV te eten. Ik vraag me af hoelang ik dit moet volhouden. Als ik de bovengenoemde pens mix met de kvv dan plukt ze de pens eruit en laat de rest achter. Ze krijgt volgens mij genoeg beweging. Vrijwel elke dag 45 min 1 uur zwemmen.  4 x per dag wordt ze zeker uitgelaten en dat zijn rondjes van 30 min per keer. Ik kan ook niet zeggen dat ze echt dik is zie de foto die ik zojuist gemaakt heb.Afbeelding

Kortom hoelang is het verantwoord om zo door te gaan.
Door Martine-Tom
#2952403
Oh ze kunnen nogal wat hebben hoor dus maak je daar geen zorgen over  ;)
Ik zou zelf op 1 keer per dag over gaan en dan ipv 800 gram 600 gram geven en zien of dat de eetlust opwekt, hoe geef je de kvv? Recht uit de koelkast?

Moet ze niet toevallig loops worden, dan willen ze ook nog wel eens gaan mutsen.
En dat ze kadetjes wel eet...logisch, na het eten kan ik ook nog wel een stukje taart kwijt als het moet  ;)

Niet teveel zorgen maken, dat voelt ze ook en spanning rond het eten wil je nu ook niet.

Dus kvv klaarmaken, neerzetten, loopt ze gelijk weg bak weg en pech hebben tot het volgende eetmoment. Eet ze wel maar stopt ze halfverwege. geen woorden aan vuil maken maar bak weghalen en wegzetten tot het volgende eetmoment.
#2952448
onze hond had dit ook maar ik kwam er al snel genoeg achter dat het kwam omdat de kvv te fijn gemalen was
alles wat te smurrie achtig was luste ze echt niet of kwam er weer uit
toen ik over ging op carnibest grof en andere merken die wat grover zijn was het probleem opgelost
het ging er weer in als koek

dus wie weet  houd jou hond ook niet van die fijne substantie in haar bek
ik heb toen die worsten gedroogd in kleine stukjes met een droog machine en gaf ze als snack dat luste ze maar wat graag

verder ben ik gaan barfen en dat gaat er echt in als koek , met af en toe een kvv dagje maar ook dat ging prima
dus wie weet als je soms wat gaat barfen dat het probleem is opgelost
#2953977
Ik ga met beide voorgangers mee. Ga minder voeren om honger op te wekken, ga kijken of grover gemalen of barf beter gaat en blijf streng. Ze toont zo op de foto niet te dik, maar zeker ook niet te dun, dus je hebt aardig wat speling.

10 maanden is ook een leeftijd die bekend is om het mutsen met eten. Loopsheid, hormonen, puberen. Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt en negen van de tien keer is het een kwestie van even goed doorzetten. Wel goed op blijven letten dat ze levendig blijft en als ze echt af gaat vallen wordt het een ander verhaal. Maar aangezien je zelf ook al aangeeft dat jullie haar van tafel zijn gaan voeren en de leeftijd zo passend is voor "klieren", zou ik even de poot stijf houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door