Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2946981
Al vanaf donderdag  gaat het niet zo lekker met Senta. Ze eet gras als een koe :o,  loopt  te schrapen, moet  kokhalzen met hele lange halen, heeft een paar heel dikke ballen slijm met gras  uitgebraakt. Even dacht ik zelfs aan een torsie, maar dan komt geen gras meer uit de maag.  Gisteren avond haar maal overgegeven, en  vanmorgen lag er wat op de mat waarvan ik niet weet of het uitgepoept of uitgebraakt is. Het was  vooral gras en stonk als een gierput :-X
Vanmiddag  had ik een afspraak bij de DA.  Eerst buik gevoeld en geluisterd, voelde zacht maar klonk als onweer  :biggrin2: Toucheren leverde  weer een flinke prop gras op  :o, en een stuk riem wat ik niet terug herkende.  En daarna nog een prop gras met wrs. haren die ze oplikt als  ze niet bij het gras kan..  In de keel kijken liet Senta niet toe  :-\ Uiteindelijk maar een roesje gegeven .  Toen  de keel geïnspecteerd,  er zaten wat resten gras in de keel die zijn eruit gevist. Ze waren best klein,  maar of die het schrapen en kokhalzen te weeg brengen?  Daarna nog een echo gemaakt en een foto van de buik. Veel lucht in de buik, maar tot nog toe niks alarmerends te zien. 
Morgen  tel. contact opnemen met de DA. Ik hoop zo dat ze niet open hoeft op haar leeftijd... Duimen jullie  mee dat het stuk riem de boosdoener en oorzaak van de misselijkheid was? Want dan zou het probleem  wellicht opgelost zijn.
Verder heeft ze een spuit  rymadil gekregen omdat haar keel geirriteerd is geraakt door het gepeuter, en ze moet peperkoek met olie eten zodat alles goed schuift.

En nu de duimen op high speed
Door Anne in Zweden
#2946983
Gelukkig serveer jij een zeer smakelijke ontbijtkoek! :biggrin2:

Maar zonder gekheid: ik denk dat een stuk riem ( :o) heel goed de oorzaak kan zijn van alle klachten, dus ik hoop dat het onheil daarmee verholpen is. Duimen gaan aan!
Door Lil
#2947032
Turbo stand!!!!

Die riem kan natuurlijk heel goed de oorzaak zijn. Dat vindt ik niet vreemd.
Door Ruisje
#2947106
Ik duim :duimen: :duimen: :duimen: als een gek mee, Miet!
Ik heb zoiets ook eens gehad met Taylor (Labrador en al jaren over de regenboogbrug). Zelfde symptomen als Senta en bij DA (midden in de nacht) gaf ze nog eens een kapot tennisballetje met stukjes flostouw over. De volgende dag was ze beter!
Dus ik gok ook op de riem.
Beterschap voor je dame!
Gebruikersavatar
Door nova
#2947188
Senta heeft een rustige nacht gehad, geen braken,  ze eet geen gras meer, is een stuk vrolijker dan gisteren . Wel nog af en toe wat schrapen, maar haar keel is natuurlijk ook  wat geirriteerd van het gepeuter van gisteren Ik  geloof dat de crisis bezworen is  :D . nu nog ff doorgeven aan de DA
Gebruikersavatar
Door Riek
#2947211
Pjuuw, dat lijkt met een sisser af te lopen.
Gelukkig maar!
Toch duim ik nog even dat het goed blijft gaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2947234
Riek schreef: Pjuuw, dat lijkt met een sisser af te lopen.
Gelukkig maar!
Toch duim ik nog even dat het goed blijft gaan.
dank je, en ik blijf ook nog ff duimen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door