Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2933418
Mijn schoonouders hadden twee kipjes die geen eitjes meer legden. De kipjes mochten niet blijven scharrelen. Schoonpa kwam vandaag met de kipjes aanzetten. Diepgevroren  :P

Mag je dit voeren? Ze zijn niet zo jong meer.
Nelson is nu bijna zes maanden. Een duif kauwt hij netjes weg. Hij eet rustig.
Ik twijfel alleen omdat ze oud zijn. Te hard misschien?
Laatst gewijzigd door Hope op ma 23 jun 2014, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2933511
Ik voer ze hier gewoon. Eerst een paar weken in de vriezer en dan richting beesten.  Nu heb ik hier wel slimme barfers die geen botten eten die te hard zijn. Die laten ze liggen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2933613
hannabelgje schreef: Ik voer ze hier gewoon. Eerst een paar weken in de vriezer en dan richting beesten.  Nu heb ik hier wel slimme barfers die geen botten eten die te hard zijn. Die laten ze liggen.
Mwa, Nelson zal dat ook wel doen denk ik.
Is de test met de snoeischaar nog een goede?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2942170
Ik heb het ook ooit gedaan, oude kip gevoerd. En mijn ferventste knager kreeg het karkas weg en een deel van de poten ook, zij het niet helemaal.  Die poten zou ik nu een paar meppen op geven om aan te zetten, maar als je hond een goede knager en een rustige knager is, is dat vast niet nodig.
Vleugels goed inknippen he, dat wel. ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2942276
pearlsofpassion schreef: Ik heb het ook ooit gedaan, oude kip gevoerd. En mijn ferventste knager kreeg het karkas weg en een deel van de poten ook, zij het niet helemaal.  Die poten zou ik nu een paar meppen op geven om aan te zetten, maar als je hond een goede knager en een rustige knager is, is dat vast niet nodig.
Vleugels goed inknippen he, dat wel. ;)
Hij vond het heerlijk! In de tuin is hij rustig gaan knagen. De eerste dag (kip woog 1600 gram) is hij gestopt toen hij genoeg had. De tweede dag heeft hij laten liggen wat hij te hard vond. Van de boten heeft hij het vlees afgescheurd en de botten laten liggen.

Vleugels inknippen is wel een slimme ja! Moet dat bij elk gevogelte?
Ik heb van iemand uit het dorp een paar kwartels gekregen en de duif die zich doodvloog tegen een raam ligt ook in de vriezer  :biggrin2:
Door smulpaap
#2942283
Veiligste uitgangspunt is idd de vleugels even inknippen
Ik kijk zelf eerst naar de vorm en hoe bochtig ze zijn
Maar in de meeste gevallen knip ik wel
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2944255
Voor een hond zou ik bij kwartel nu wel niet gaan knippen...  ::)
De kans dat dat vast komt te zitten is zo goed als onbestaande.
Voor mijn katten knip ik die wel in.
Duif is voor mijn kat dan weer zo groot dat het al bijna niet meer hoeft.  Maar ik doe het toch ook hoor.

Het punt is dat als hij de vleugel in 1 keer net zou kunnen doorslikken, die bochten ervoor kunnen zorgen dat hij vast komt te zitten.  Dus als je niet zeker bent, best altijd even zorgen dat de bochten eruit zijn.  Zowiezo het veiligst.
 
Gebruikersavatar
Door Hope
#2944271
pearlsofpassion schreef: Voor een hond zou ik bij kwartel nu wel niet gaan knippen...  ::)
De kans dat dat vast komt te zitten is zo goed als onbestaande.
Voor mijn katten knip ik die wel in.
Duif is voor mijn kat dan weer zo groot dat het al bijna niet meer hoeft.  Maar ik doe het toch ook hoor.

Het punt is dat als hij de vleugel in 1 keer net zou kunnen doorslikken, die bochten ervoor kunnen zorgen dat hij vast komt te zitten.  Dus als je niet zeker bent, best altijd even zorgen dat de bochten eruit zijn.  Zowiezo het veiligst.
Dank je, ga ik doen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2945925
Nou, dit was geen succes geloof ik.

Nelson heeft gisteren de kip gegeten. Vleugels netjes ingeknipt en hier en daar nog even een snoeischaar-test gedaan. Was allemaal prima.
Op een stel veren na is er niets overgebleven.

Kom ik vanochtend beneden, zit ALLES onder de diarree.
Nelson, de bench, zijn deken, de muren rondom de bench, de vloer rondom de bench, de bench zelf...

Wat een viezigheid. En stinken!!!  :-X
Door hannabelgje
#2947011
Oei daar hadden ze hier gelukkig geen last van. Is de kip tussendoor de koelkast in gegaan? Hie lang heeft ie gelegen?
Ik had de kippen wel in de winter gevoerd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2947205
pearlsofpassion schreef: Oei, hoe kan dat?
Hij heeft toch al eerder kip gehad?
Ja, en nooit problemen!
hannabelgje schreef: Oei daar hadden ze hier gelukkig geen last van. Is de kip tussendoor de koelkast in gegaan? Hie lang heeft ie gelegen?
Ik had de kippen wel in de winter gevoerd.
Kipje heeft alleen in de vriezer en de koelkast gelegen. Na het slachten twee weken ingevroren geweest, ontdooid in de koelkast, even een half uurtje op kamertemperatuur laten komen en gevoerd.
Ruisje schreef: Heeft ie niet veel te veel in één keer op? Veel te veel kan ook diarree veroorzaken.
Kip woog 1100 gram, hij eet normaal 950 gram per dag.

Hij heeft nu twee dagen kvv gehad en het is weer helemaal over gelukkig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door