Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pluto
#2946838
Er is iets vreemds met Loesje.....
We hebben haar nu 6 jaar en ze barft al al die tijd. Normaal at ze 1x in de 2a3 dagen haar bordje leeg a ruim 100 gram. Karkas moest ze niet alleen in hapklare stukjes. Maar goed ze viel niet van haar graat, was niet mager dus dan zal ze toch wel genoeg hebben. Nu sinds een week of 2 eet ze niet maar vreet ze. Kwartel, het grootste vergif volgens haar, schrokt ze naar binnen, karkas maakt niet uit van welk dier, orgaan, spiervlees....alles gaat op. En wel binnen een mum van tijd. Waar ze normaal zeker een kwartier stond te mutsen. Ze wil het liefst ook alles van Pluto afpakken. Buiten vreet ze ook alles, vergane mollen, vogels, muizen, konijnen, brood, snoep etc Maakt niet uit hoever het al vergaan is.....Hoeveelheid schijnt ook niet uit te maken  :(

Nu maak ik me toch best zorgen. Het is van het ene uiterste in het andere. Er valt niet normaal meer met haar te wandelen, ze speurt constant naar eten. In huis pakt ze ook van alles als ze de kans krijgt. Er is niets veranderd behalve dat ze 1e pinksterdag een injectie heeft gehad met een kortwerkend prednison omdat ze een heftige allergische reactie had op een antibiotica had. Maar om daar haar honger mee te verklaren vind ik vreemd want dat is al een maand geleden.

Moet ik alleen maar blij zijn dat ze eindelijk goed (te goed) eet of kan er een onderliggend probleem zijn?
Door smulpaap
#2946846
Hoe is haar ontlasting ? En dan doel ik op de kleur . Zie je ook dat ze bv likt van de vloer ?
En tja als jouw onderbuik gevoel in deze niet goed is zou ik haar toch even na laten kijken
Buiten snaaien dat doen ze allemaal weleens , maar dan is dat toch eerder het gore spul zeg maar
Door Pluto
#2946849
Buiten snaaien heeft ze echt nooit gedaan. Ja in het bos ving ze wel eens een muisje maar als die dood was liet ze die liggen nu niet nu moet het op en snel ook  :o

Verder is ze hetzelfde. Haar manier van plassen is veranderd, eerst plaste ze als reu overal een paar druppels nu plast ze echt als een teefje en meer in 1x. Maar ja of dat effectief meer is.....geen idee. Ze slaapt meer maar ja ze is 12 of 13 jaar oud geschat, misschien ouder dus dat zou daar door komen. Ze is dus zelf niet echt veranderd.
Da heb ik gebeld en die belt mij vanmiddag terug. Ik vind het raar om de da te bellen met de klacht: mijn hond eet in ene zo veel  ::)
Door Jantina
#2946854
Ik weet nog wel dat onze oude hond dat ook ging doen, en ook bakken water achter elkaar leeg dronk. Bij hem waren het de eerste tekenen van dementie. Hij wist een minuut later niet meer dat hij al eten had gehad, zat heel de dag te wachten. Water moest je echt een paar keer per dag een gepaste hoeveelheid neer zetten. Toen hij na dit rare eten hetzelfde gedrag ging vertonen met het uitlaten (was je geweest en zat ie weer voor de deur  :biggrin2: ) en verlatingsangst kreeg toen voel het kwartje pas dat het dementie was. Lichamelijk was hij helemaal in orde.
Door Anne in Zweden
#2946856
Pluto schreef: Buiten snaaien heeft ze echt nooit gedaan. Ja in het bos ving ze wel eens een muisje maar als die dood was liet ze die liggen nu niet nu moet het op en snel ook  :o

Verder is ze hetzelfde. Haar manier van plassen is veranderd, eerst plaste ze als reu overal een paar druppels nu plast ze echt als een teefje en meer in 1x. Maar ja of dat effectief meer is.....geen idee. Ze slaapt meer maar ja ze is 12 of 13 jaar oud geschat, misschien ouder dus dat zou daar door komen. Ze is dus zelf niet echt veranderd.
Da heb ik gebeld en die belt mij vanmiddag terug. Ik vind het raar om de da te bellen met de klacht: mijn hond eet in ene zo veel  ::)
Ik vind het helemaal niet raar om bij een dermate grote verandering in gewoontes/gedrag van een hond de da te bellen! En ik ben erg benieuwd naar zijn of haar bevindingen. Ik hoop dat er niets vervelend met 't Loezeke is! :-*
Door Pluto
#2946857
Jantina schreef: Ik weet nog wel dat onze oude hond dat ook ging doen, en ook bakken water achter elkaar leeg dronk. Bij hem waren het de eerste tekenen van dementie. Hij wist een minuut later niet meer dat hij al eten had gehad, zat heel de dag te wachten. Water moest je echt een paar keer per dag een gepaste hoeveelheid neer zetten. Toen hij na dit rare eten hetzelfde gedrag ging vertonen met het uitlaten (was je geweest en zat ie weer voor de deur  :biggrin2: ) en verlatingsangst kreeg toen voel het kwartje pas dat het dementie was. Lichamelijk was hij helemaal in orde.
Maar dan zou ze vergeten dat ze gegeten heeft.....maar ze wilde al nooit eten, had geen trek/honger. Zou ze dan niet helemaal niet meer willen eten, vooral omdat ze altijd zo vreselijk slecht at. Bij een hond die altijd normaal/goed gegeten heeft kan ik het me voorstellen dat hij oneindig kan eten omdat hij vergeten is dat hij al gehad heeft. Maar bij een hond die slecht at denk ik dan dat ze helemaal niet meer wil eten. Snap je wat ik bedoel? Ik kan het moeilijk omschrijven wat ik bedoel
Door Pluto
#2946861
Net teruggebeld door onze eigen da. Hij heeft in het dossier van Loesje gekeken en ze heeft een injectie gehad met een middel wat tot zeker 6 weken na toediening bijwerkingen kan geven. Terwijl de dienstdoende da zei dat het een kortwerkend preparaat zou zijn  :-X Het is maar net wat je kortwerkend vindt  ::) Helaas dus weer moeten constateren dat je een wandelend medisch encyclopedie moet zijn  >:(
Door Ellie
#2946865
Prednison is idd niet nix: dar krijg je vreetbuiten van (ik spreek uit ervaring helaas). Wormen heeft ze ook niet? Even afwachten dus....
Door Pluto
#2946873
Ellie schreef: Prednison is idd niet nix: dar krijg je vreetbuiten van (ik spreek uit ervaring helaas). Wormen heeft ze ook niet? Even afwachten dus....
Wormen heeft ze niet, we doen mee met het onderzoek van utrecht en elke maand wordt haar ontlasting onderzocht. Nog nooit wormen gehad.
We wachten het maar af, veel meer kan ik niet doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2946876
Pluto schreef: Net teruggebeld door onze eigen da. Hij heeft in het dossier van Loesje gekeken en ze heeft een injectie gehad met een middel wat tot zeker 6 weken na toediening bijwerkingen kan geven. Terwijl de dienstdoende da zei dat het een kortwerkend preparaat zou zijn  :-X Het is maar net wat je kortwerkend vindt  ::) Helaas dus weer moeten constateren dat je een wandelend medisch encyclopedie moet zijn  >:(
De pred an sich zal kort gewerkt hebben, de bijwerkingen kunnen langer blijven hangen. Net als met narcose, ben je al tien x wakker, maar de naweeën kunnen nog weken duren.
Door Pluto
#2946891
Angelique schreef: De pred an sich zal kort gewerkt hebben, de bijwerkingen kunnen langer blijven hangen. Net als met narcose, ben je al tien x wakker, maar de naweeën kunnen nog weken duren.
Klinkt logisch  ;) Gelukkig heb ik (joke) pas een keer of 60 narcose gehad.  Alleen had ik daar dan weer niet aan gedacht (vast een bijwerking van alle narcose  :P)
Door Ruisje
#2946893
Pluto schreef: Net teruggebeld door onze eigen da. Hij heeft in het dossier van Loesje gekeken en ze heeft een injectie gehad met een middel wat tot zeker 6 weken na toediening bijwerkingen kan geven. Terwijl de dienstdoende da zei dat het een kortwerkend preparaat zou zijn  :-X Het is maar net wat je kortwerkend vindt  ::) Helaas dus weer moeten constateren dat je een wandelend medisch encyclopedie moet zijn  >:(
Het had netjes geweest als de DA dat vantevoren verteld had, maar nu weet je dat het niets ergs is met Loesje en weer overgaat. Prednison en vreetbuien zijn bijna synoniem. ;)
Door charmed
#2947059
Heb ook ooit voor Phoebe zoiets gehad. Iets met pred er in maar dat werkte idd 6 weken. Kan even niet op de naam komen, heb het daarna ook nooit meer laten zetten. Ze was toen ook vreslijk hongerig.
Pluto schreef: Net teruggebeld door onze eigen da. Hij heeft in het dossier van Loesje gekeken en ze heeft een injectie gehad met een middel wat tot zeker 6 weken na toediening bijwerkingen kan geven. Terwijl de dienstdoende da zei dat het een kortwerkend preparaat zou zijn  :-X Het is maar net wat je kortwerkend vindt  ::) Helaas dus weer moeten constateren dat je een wandelend medisch encyclopedie moet zijn  >:(
Door eelke
#2947096
Wij zijn toen met Joep ook echt gestopt (afbouwen!) met de pred om die klachten. Alles maar vreten, hij plaste vaak al niet als mannetje maar nu liep ie echt al leeg zodra we buiten waren. Echt een heftig middel...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door