Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jaydaa
#2946780
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Annemieke, 24 jaar en woon in Den Haag met mijn 3 honden.
Jayda, amerikaanse stafford van 4,5 jaar.
Indy, amerikaanse stafford van 1,5 jaar.
Dez, amerikaanse pitbull terrier van 4,5 maand.

Ik wil dus gaan barfen  :biggrin2: Heb af en toe al is een dagje gedaan maar wil nu volledig over gaan. Ze krijgen tot nu toe altijd kvv. Vanmiddag wil ik een bestelling gaan doen bij de slager en doe nu een poging om 3 menu's te maken. Ik heb hier al vaker mee gelezen maar nu ik het wil gaan proberen lukt het niet helemaal..
Ik weet dat je de hoeveelheid spiervlees en orgaanvlees kunt verdelen over de week dus ik bedoel je hoeft niet elke dag spiervlees en orgaanvlees te geven maar bijvoorbeeld 3 dagen spiervlees en 3 dagen orgaanvlees. Dit heb ik begrepen uit andere topics. Maar nu zit ik met de volgende vraag.
Bijvoorbeeld mijn teef heeft 380gr per dag nodig, 2660gr per week.
Ze heeft 190gr vleesbot per dag nodig en dan 57gr orgaanvlees en 95gr spiervlees. Dit wil ik gaan verdelen in 3 keer per week het 1 en 3 keer per week het ander maar hoeveel heeft ze dan per dag nodig vraag ik me af. Moet ik dan naast die 190gr vleesbot de rest gaan invullen met of spiervlees of orgaanvlees tot die 380gr die ze nodig heeft? Ik kom daar gewoon niet uit hoe ik dat moet berekenen.
Het is een beetje een langdradig verhaal geworden omdat ik het niet makkelijk kan uitleggen haha maar hoop dat niet mij hier antwoord op kan geven  :)

Hier even een plaatje van mijn drietal
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2946789
Je kan het beste eerst de weekhoeveelheid uitrekenen.

57 gram orgaan per dag is 399 gram orgaan per week. Stel je wil 3 keer per week orgaan voeren, dan deel je 399 door 3 en geef je per keer 133 gram (waarbij het met afwegen niet op de gram nauwkeurig hoeft te komen!
Spiervlees 95 gram per dag is 665 gram per week. Stel je wil 3 keer per week spiervlees voeren, dan wordt het 221 gram spiervlees.
Door Jaydaa
#2946794
Dank jullie wel! :biggrin2:
Ik dacht al hier zal vast iets heel simpels achter zitten terwijl ik er al 2 dagen over na denk hahaha
Maar dan is het dus wel zo dat ze niet elke dag totaal 380gr binnen krijgt, de ene dag wat meer en de andere dag wat minder. Klopt dat?
Ik dacht namelijk dat ik elke dag op die 380 gram uit moest komen dus heb al heel wat zitten puzzelen :P
#2946818
Ja , de weekhoeveelheid even berekenen en adhdv een menu maken
En stel je wilt op een dag 190 gram vleesbot geven en zo,n vleesbot weegt 210 gram dan is dat geen ramp hoor
Dan hoef je echt geen 20 gram te versnijden . Een volgende keer heb je bv weer eens 180 gram vleesbot
En als je je de eerste tijd houd aan de beginners vleesbotten dan zal het vast wel goedkomen .
Als je uiteindelijk maar uitkomt met je totaal aan percentages . Wat ik in het begin deed wat voor elke hond even opschrijven wat hij had gehad , hoe de ontlasting was enz
Dat gaf mij in het begin houvast . Want elke hond is uniek in hetgeen hij verdraagt . Maar je zult snel genoeg gaan merken dat dat op een dag ook niet meer nodig is
Ik had in het begin ook een strak menu , maar nu van elke hond alleen nog de percentages
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door