Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2946154
Ik ben al wat aan het zoeken geweest, maar kan niets vinden. Enige wat ik boven krijg zijn dierenartsen in en rond luxemburgstad, maar wij gaan naar het noorden van Luxemburg, bij Wincrange in de buurt.

Heeft iemand een tip waar ik een overzichtje of kaartje oid vind?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2946178
Volgende domme vraag:

Als het telefoonnummer wat er staat vermeld dit is: 97 90 47

Wat toets ik dan op mijn nederlandse mobieltje in om hem aan de lijn te krijgen????????????
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946278
Kaela schreef: Volgende domme vraag:

Als het telefoonnummer wat er staat vermeld dit is: 97 90 47

Wat toets ik dan op mijn nederlandse mobieltje in om hem aan de lijn te krijgen????????????
En als je in Luxemburg zelf bent gewoon zonder landcode.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2946341
Mini's 3-tal schreef: En als je in Luxemburg zelf bent gewoon zonder landcode.
Met je nederlandse mobiel? Ik kreeg in Duitsland op stage steeds een Duitser aan de lijn als ik het mobiele nummer van mijn vader belde. Maar ik weet niet meer of ik voor de Duitse nummers het landennummer moest zetten.

Nou ja, ik heb het landennummer genoteerd, dus we kunnen het proberen. Of liever niet, neem ik graag voor niets mee  :)

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946376
Kaela schreef: Met je nederlandse mobiel? Ik kreeg in Duitsland op stage steeds een Duitser aan de lijn als ik het mobiele nummer van mijn vader belde. Maar ik weet niet meer of ik voor de Duitse nummers het landennummer moest zetten.

Nou ja, ik heb het landennummer genoteerd, dus we kunnen het proberen. Of liever niet, neem ik graag voor niets mee  :)

Bedankt voor de hulp!
Dan klopt het toch? Binnen het land waar je bent bellen doe je zonder landcode. Wil je naar een ander land bellen, wel een landcode. In welk land de abonnee woont, doet niet ter zake.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2946378
Mini's 3-tal schreef: Dan klopt het toch? Binnen het land waar je bent bellen doe je zonder landcode. Wil je naar een ander land bellen, wel een landcode. In welk land de abonnee woont, doet niet ter zake.
Heel simpel, gebruik altijd een landcode. Kan het ook niet verkeerd gaan  ::)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946409
Ronald schreef: Heel simpel, gebruik altijd een landcode. Kan het ook niet verkeerd gaan  ::)
Oh, een leuke aanvulling: Verkorte sms-nummers van bijv NL radio-stations werken in het buitenland gewoon zoals hier. En iets gebruiken dat niet nodig is en ook niet makkelijker, gaat er bij mij niet in, sorry.
Door Skyline
#2946430
Heb bij al mijn nummers standaard landcode staan
Is altijd makkelijk als je in buitenland bent en iemand nodig hebt
Hoef je niet moeilijk te doen

En als je in Nederland bent en +31 voor een nummer hebt staan maakt dat helemaal niks uit

Is zelfs zo dat als ik gebeld word door een onbekende er ook altijd +31 voorstaat...
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2946431
Als je met een nl telefoon in het buitenland belt altijd het landnummer ervoor zetten.
Dit omdat je met een nl telefoon eerst naar een nl centrale belt en dan naar bijv duitsland
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946532
Arkay schreef: Als je met een nl telefoon in het buitenland belt altijd het landnummer ervoor zetten.
Dit omdat je met een nl telefoon eerst naar een nl centrale belt en dan naar bijv duitsland
Dat is dus al jaren niet waar.
Door Anne in Zweden
#2946541
Mini's 3-tal schreef: Dat is dus al jaren niet waar.
Ik ga je morgen met mijn NLse mobieltje bellen, vanuit Duitsland, zonder landcode. Ben heel benieuwd, want ik meende ook dat je altijd een landcode moet gebruiken als je met je NLse mobieltje uit het buitenland telefoneert!
Door Mowgli
#2946605
Anne in Duitsland schreef: Ik ga je morgen met mijn NLse mobieltje bellen, vanuit Duitsland, zonder landcode. Ben heel benieuwd, want ik meende ook dat je altijd een landcode moet gebruiken als je met je NLse mobieltje uit het buitenland telefoneert!
Het is heel erg verschillend is mijn ervaring met onze buitenlandse gasten. Volgens mij ligt het of aan je provider, of aan het land waar de simkaart vandaan komt. Ik heb Nederlandse gasten gehad die wel +49 moesten kiezen om mij hier in berlijn te bereiken als ze ca. 1 uur vanaf onze appartmenten waren verwijderd, en ik heb ook Nederlandse gasten gehad die niet eerst +49 moesten kiezen.

Edit: MIsschien ligt het er ook nog aan of de simkaart prepaid is of een abonnement.
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 23 jun 2014, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door