Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2945980
Ik heb even weer een vraagje voor jullie. Ik mag vandaag een nieuwe telefoon (of nieuw abbo uitzoeken) Dit keer wilde ik sim only. Omdat ik mijn telefoon maandlasten wil drukken. Mijn mobiel is nog ok. Batterij is wel snel leeg, maar daar zou ik voor een klein bedrag een nieuwe in kunnen zetten.

Ik denk wel dat ik er rekening mee moet houden dat ie ergens in de nieuwe Abbo periode stuk kan gaan en dat ik dan een nieuwe wil (dat wordt dan uiteraard een G4 telefoon. Nu heb ik nog een G3 telefoon en wat gebeurd er als ik een G4 netwerk abbo neem, kan ik dan helemaal niet internetten of is ie dan gewoon traag zoals voorheen (zoals nu dus?) Wie kan mij dat vertellen?
Door charmed
#2945996
Ok het is dus niet zo dat je ineens geen netwerk hebt. Wil eerst eigenlijk gewoon goedkoper mobiel abbo. Als mijn mobiel dan stuk gaat, kan ik dan altijd een 4G telefoon erbij kopen. Dan ga ik dus wel snel :)

Dank je!
Hope schreef: Met een G3 telefoon krijg je gewoon G3 netwerk, ongeacht of je G4 netwerk hebt.
Dus ja, hij blijft traag.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946036
Het voordeel van 4G is sneller internet, maar ook een beter bereik en bereik op plekken waar je dat eerst niet had. Daarbij verbruikt het minder stroom en doe je dus iets langer met je batterij. Dat is niet meteen uren per dag, maar het scheelt wel.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946123
Lil schreef: Ik heb maanden met 3g op 4g netwerk gezeten. Ging even goed/slecht als op 3g netwerk.
Da kannie. Je kunt wel een 3G/H/H+ telefoon gebruiken terwijl je abonnement vrijgeschakeld staat voor 4G.
Door Lil
#2946127
Mini's 3-tal schreef: Da kannie. Je kunt wel een 3G/H/H+ telefoon gebruiken terwijl je abonnement vrijgeschakeld staat voor 4G.
In Nederlands is dat?

Ik kreeg bericht van de provider u heeft vanaf nu 4g. Telefoon was 3g, want 4g bestond nog lang niet toen ik die telefoon kocht.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2946140
Lil schreef: In Nederlands is dat?

Ik kreeg bericht van de provider u heeft vanaf nu 4g. Telefoon was 3g, want 4g bestond nog lang niet toen ik die telefoon kocht.
Je kunt wel een autorijbewijs hebben (4G-abbonement), maar met een brommobiel "kun" je toch echt de snelweg niet op (3G-toestel).

Met andere woorden, de techniek van 4G is compleet anders en zolang je geen toestel hebt dat het ondersteunt, zit je gewoon op 2G/Edge/3G/H/H+.
Laatst gewijzigd door EliScooby op ma 23 jun 2014, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2946216
Toch maar een beetje afgeweken wat ik eerst wilde. Heb toch een mobiel gekozen die G4 geschikt is. Het is niet het meest luxe mobiel (maar dat hoeft ook niet) Ben in ieder geval wel veel goedkoper uit dan voorheen (en ietsje duurder dan gepland) maar nu kunnen we weer even met de nieuwe mobiel een jaartje of 2 verder. Wel een goed hoesje erbij gekocht, want als ik kiezen moet wie er moet vallen, gaat de mobiel het eerst  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2946313
charmed schreef: Toch maar een beetje afgeweken wat ik eerst wilde. Heb toch een mobiel gekozen die G4 geschikt is. Het is niet het meest luxe mobiel (maar dat hoeft ook niet) Ben in ieder geval wel veel goedkoper uit dan voorheen (en ietsje duurder dan gepland) maar nu kunnen we weer even met de nieuwe mobiel een jaartje of 2 verder. Wel een goed hoesje erbij gekocht, want als ik kiezen moet wie er moet vallen, gaat de mobiel het eerst  :biggrin2:
Groot gelijk, van dat vallen. Hier is het niet anders.
Fijn dat je goedkoper uit bent en toch 4G hebt!
Door charmed
#2946363
Vond het er al zo vreemd staan! LOL

Heb tegenwoordig een ander nerd gebied, vroeguh was da iets met computers..
Mini's 3-tal schreef: 4G, niet G4 ::) #beroepsartiest #nerdalert
Door charmed
#2946369
Had niet nog eens zin om te verzekeren. Mijn huidige mobiel heeft de periode ook overleefd, die is denk ik 10x van bovenaf de trap gegaan al stuiterend, i.p.v. ikkes.  :biggrin2: :biggrin2:

Ik wilde eerst nog een nieuwe batterij bij de oude telefoon kopen, maar ja, ik heb hem ook lease, dus moest ik daar ook nog een x bedrag voor betalen. En beter bereik is ook niet weg toch, zeker niet hier in de rimboe  :P
Hope schreef: Groot gelijk, van dat vallen. Hier is het niet anders.
Fijn dat je goedkoper uit bent en toch 4G hebt!
Door Lil
#2946389
Mini's 3-tal schreef: Je kunt wel een autorijbewijs hebben (4G-abbonement), maar met een brommobiel "kun" je toch echt de snelweg niet op (3G-toestel).

Met andere woorden, de techniek van 4G is compleet anders en zolang je geen toestel hebt dat het ondersteunt, zit je gewoon op 2G/Edge/3G/H/H+.
Zeg dat dan meteen! (Kende H en H+ niet).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door