Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2943059
Ja dat klopt, maar niet alleen met long. Ik merk het eigenlijk met alles  wat ik zelf droog. Dat stinkt veel minder als in de dierenwinkel.
Long wat ik zelf droog ruik ik zelfs bijna niet. Ik heb toch het idee dat ze de long uit de dierenwinkel met iets behandelen waardoor het sneller droogt oid.
Door chiva
#2943499
De meeste long is behandeld met pesticide  :-X, maar dat telt zeker niet voor elk merk.
Verschil merk ik enkel tussen runder long, mijn paarden, geit, herten etc. long ruikt net zo sterk/ weinig als van willekeurige merken .
Weet van lever dat dat eerst korte tijd wordt Gekookt? zodat er minder verloren gaat tijdens het drogen, weet niet of dat bij long ook gebeurd.
Dit kan wel de structuur verklaren , wat je dan ook weer niet bij elk merk aan treft.
#2944254
Misschien door toevoegingen e.d., het komt dikwijls uit verre landen, tenminste in het verleden bestelde ik runderlong, dit bleek bij navraag uit India te komen.
Sinds 3/4 jaar droog ik allerlei lekkers in mijn droogmachientje en dat vindt ik er stukken beter uitzien, ruikt minder en er wordt van gesmuld  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2945991
[quote="momonique"]
Misschien door toevoegingen e.d., het komt dikwijls uit verre landen, tenminste in het verleden bestelde ik runderlong, dit bleek bij navraag uit India te komen.
Sinds 3/4 jaar droog ik allerlei lekkers in mijn droogmachientje en dat vindt ik er stukken beter uitzien, ruikt minder en er wordt van gesmuld  :)
[/quote]

En het is vaak stukken goedkoper!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2945998
Van welk merk je ook iets koopt, het ziet er altijd anders uit dan wanneer je het zelf droogt. Ik snap dat niet. Kijk van de onbekendere/goedkopere merken kan ik me voorstellen dat er dingen mee gebeuren die je liever niet wilt. Maar merken als bandit en carnivoer zijn bekend en klein. Daar zou je toch op af mogen gaan dat gedroogd spul ook gewoon gedroogd spul is. Maar ook dat ziet er vaak heel anders uit als wanneer ik zelf droog.
#2946918
Ik koop enkel nog gedroogde pens. Dat in zo'n zak van een kilo om de winter door te komen..
In de zomer droog ik thuis long, pens, konijnenoren etc in een kastje in de buitenlucht.

Goedkoop, effectief en gezond. Die dure dingen hit de dierenwinkel vindt ik helemaal niks voor dat geld... Stinken en gewoon meer dan 10 euro voor een kilo... Het meeste van dat spul is niet te betalen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door