Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2945964
Mijn hond heeft gisteren voor het eerst een karkas gehad. Namelijk 1 van een fazant.
Maar hij lijkt het niet te snappen dat hij er aan moet knagen om het op te kunnen eten. Normaal eet hij namelijk KVV.
Wel heeft hij al vaker kippennekken gehad, waarop hij wel netjes knaagde en ook reeënribben en ook dit ging goed.
Maar het karkas van de fazant likt hij eigenlijk alleen maar af en verder eigenlijk niets.
Hoe kan ik hem dit het makkelijkste leren. Want wil vaker Barf gaan geven dus moet hij het trucje wel door krijgen.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2945972
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd maar toen keek hij mij echt zo aan van wat moet ik daar mee... En op een gegeven moment pakte hij hem wel vast tussen zijn kaken maar deed hij er nog niets mee.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2945975
Veel honden vinden fazant niet lekker ;) In fazantkarkas zitten vaak nog de darmen en dat geef een vieze smaak /geur af :-\
Probeer eens een kipkarkasje te geven kijken of hij dat wel eet.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2945983
[quote="Thea"]
Veel honden vinden fazant niet lekker ;) In fazantkarkas zitten vaak nog de darmen en dat geef een vieze smaak /geur af :-\
Probeer eens een kipkarkasje te geven kijken of hij dat wel eet.
[/quote]

Alle ingewanden zaten er inderdaad nog in. Maar toen ik er een stukje vlees vanaf scheurde ging dat er wel in. Ik zal binnenkort eens even kippenpoten of een karkas halen en dat eens proberen. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2945995
Ik zou beginnen met zachter karkas, zoals kipkarkas en konijnkarkas. Fazant is naar mijn mening al vrij hard en fazant heeft ook nog eens een hele typische wildsmaak.
Door smulpaap
#2946066
[quote="Kaela"]
Ik zou beginnen met zachter karkas, zoals kipkarkas en konijnkarkas. Fazant is naar mijn mening al vrij hard en fazant heeft ook nog eens een hele typische wildsmaak.
[/quote]

Mee eens . En dat geld naar mijn mening ook voor reeribben
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2946222
Zelf geen/weinig ervaring ermee en het gekocht van iemand met ervaring. Dus vandaar dat gegeven. Aangezien zei dat verkocht en zei dat het kon.
Door Lexus-me
#2946252
De eerste keer dat ik mijn honden fazant gaf (poten) wouden ze het ook niet hebben terwijl ze alles kauwen... Nu paar weken later eten ze het wel...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2951014
Fazant is inderdaad behoorlijk hard. 
Hier kost dat ook erg veel moeite.  Ik heb het bij mijn meisje nooit ongemalen geprobeerd, maar weet op voorhand dat dat niet gewerkt zou hebben.  Cuzco eet ze wel ongemalen, maar ik moet nog behoorlijk de hamer bovenhalen of er blijven kaalgeknaagde botjes over.
Een bot dat een kat goed kan knagen is beginnersbot bij een hond, dus vandaar dat je dit wel als vergelijkingsmateriaal kan gebruiken. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door