Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#2945081
Vanmorgen heb ik voor het eerst konijnenkarkas bij het bekende kip/konijn lijntje meegenomen en ik was blij verrast. :)

In plaats van karkas heb ik pootjes met een stukje rib (denk voorpootjes). Het geheel is beter bevleesd dan menig karkas dat ik online besteld had.
Nu mijn vraag: Ik ben aan portioneren voor Sergi en Lily (respectievelijk 175 en 125 vleesbot) en vroeg me af of ik die pootjes nog ergens moet doorknippen om het gemakkelijker voor (met name) Lily te maken?

Omdat Lily dus minder heeft, knip ik de onderpootjes eraf. Is dat wat voor mijn senior katten of is het botje te hard? Van mijn heel goed bevleesde fazantenpootjes laten ze het botje namelijk liggen. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 21 jun 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2945087
Geen idee of je er nog wat mee moet doen om het hondgeschikt te maken, maar de onderpootjes zijn zeker geschikt voor de katten. Ik kan het vergelijk met fazant niet maken, want die vogel blieven ze hier niet.
Door Ruisje
#2945156
Dankjulliewel!! Hier kan ik wat mee. :)
Het gewrichtje ga ik inknippen voor Sergi's portie en het restpootje van Lily's portie bewaar ik voor de molen en worden gewoon voor de katten gemalen. Als Mini's katten het laten liggen, doen die ouwetjes hier het ook. ;)
Voor Lily's portie hoef ik geen onderpootje eraan te laten zitten, die slikt niks door wat groter is dan 2cm3 -- ze kauwt heel goed en heel lang :biggrin2:
Door Ruisje
#2945210
[quote="pike"]
Konijnenboutjes, voor of achter maakt niet uit, krijgen de honden hier gewoon in zijn geheel. Ook voorpootjes die aan de ribbenkast vastzitten worden niet geknipt.  ;)
[/quote]
Dankjewel! :) Ik begin met inknippen en kijk dan hoe ze het eten. Sergi zet vaak 3x zijn kaken erin en slikt het dan in het geheel door en Lily kauwt alles heel zorgvuldig. Dus met name Sergi wil ik dit eerst zien eten voordat ik het ongeknipt geef.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2945501
[quote="startouw"]
Hier ook pootjes ipv karkas....ik ben er bloj mee.
Ze hebben ze net gegeten. Vonden het heel lekker. Ik heb ze niet ingeknipt, ging prima  :biggrin2:
[/quote]

Nelson vond ze ook heerlijk. Ik ben er ook dolblij mee, er zit ook zoveel vlees aan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door