Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#2945626
Een paar dagen gelden had Sam iets wat op een blaar leek in zijn lies; ik vermoedde dat hij door een berenklauw was gelopen, maar nu is er een open wond en lijkt het op een talgklierontsteking/ cyste die open is gesprongen. Huid is rozig, maar er zit wel een wondrand om het gaatje heen.

Wat kan ik hier op/ aan doen behalve schoon houden?
Honing?
(denkend aan de verbluffende resultaten bij de wond van Winston / Daantje)
of niets en rust geven en ontsteking verder voorkomen?
Of naar de DA voor ......?
Iemand tips?
Door Ellie
#2945640
Ik zou naar de dierenarts gaan data is mijn mening. Misschien was het een tekenbeet dielyme veroorzaakt, of, wat ik eerder hoorde, een uiting van een ontsteking elders die zijn weg zoekt.... Ik zou geen risico nemen, maar ja.... ik ben een tutje als het om mijn honden gaat. Liever 1 keer teveel dan 1 keer te laat... >:(
Door rosmin
#2946658
Ik heb de "gok" gewaagd en er honing uit mijn keukenkast , wel koud geslingerd opgesmeerd en wonder wel lijkt het gat nu dicht te gaan groeien en is de huid  erom heen rustiger.

Ook daarna nog even overleg gehad met DA en zij adviseerde schoonhouden met evt. betadine verdund of afgekoeld gekookt  water en zalven met (jawel) honigzalf of AB zalf
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door